Porsche ukázalo novou 911 RSR. Vylepšený závoďák používá 4,2litrový boxer

S návazností na úspěchy předchůdce nám nyní Porsche ukazuje novou verzi závoďáku 911 RSR, který bude nadále bojovat v šampionátu vytrvalostních závodů.

Místem představení nového Porsche 911 RSR byl Festival rychlosti v Goodwoodu, kde se závoďák ukázal v plné síle také na místní vrchařské trati (video níže). Porsche uvádí, že ačkoliv model stále vychází ze starší generace 991, celých 95 % dílů je na RSR zbrusu nových. Stejně jako dříve bude RSR ve specifikaci GTE bojovat ve světovém šampionátu vytrvalostních závodů (WEC).

Jak už zavedla předchozí verze RSR, motor závodní 911 je pro lepší rozložení hmotnosti a aerodynamické výhody zadního difuzoru umístěn před zadní nápravou. Atmosférickému plochému šestiválci však byl dále zvětšen objem na 4,2 litru, přičemž větší boxer ještě nikdy Porsche do karoserie 911 neumístilo.

Porsche 718 GT4 a 718 Spyder oficiálně: Výběr je na vás, obě jsou boží!

Porsche 718 GT4 a 718 Spyder oficiálně: Výběr je na vás, obě jsou boží!

V závislosti na použitém restriktoru v případě závodních regulí pak nově vyladěný motor produkuje kolem 384 kW (515 koní). Rovněž s ohledem na aerodynamiku (zvětšení prostoru zadního difuzoru) a ušetření hmotnosti je teď výfukový systém zakončen před zadními koly. Překalibrována byla dále šestistupňová sekvenční převodovka, která má být ještě odolnější vytrvalé zátěži a zajistit ještě rychlejší řazení.

Kromě přepracovaných dílů CFRP karoserie s novými prvky se poté inženýři vrhli také do interiéru RSR, kde se objevuje optimalizovaná ochranná klec a nové výztuhy ve dveřích i prostoru podlahy k zajištění vyšší bezpečnosti pilotů. I když se to tedy nemusí zdát, Porsche mělo na novém RSR použít z dřívější verze závoďáku jen světlomety, brzdový systém, spojku, sedačku řidiče a části podvozku.

TEST Porsche 911 Carrera S v Řecku: Každý den na plný plyn

TEST Porsche 911 Carrera S v Řecku: Každý den na plný plyn

Po prezentaci na Festivalu rychlosti v Goodwoodu se nové Porsche 911 RSR ukáže poprvé v ostrém nasazení na prvním závodě nové sezóny šampionátu FIA WEC, který se koná 1. záři 2019 na Silverstonu.

Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1

Kdy jste naposledy spatřili na silnici Chevrolet Corvette? Možná docela nedávno. Jenže se s vámi vsadíme o cokoliv, že původní typ C1 z poloviny 50. let to rozhodně nebyl. Přesto i v Česku jeden takový vzácný zámořský klenot jezdí!

včera | Lukáš Prejzek | 8 příspěvků
Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

6.  8.  2020 | Vladimír Kadera | 30 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 81 příspěvků