Porsche ukázalo novou 911 RSR. Vylepšený závoďák používá 4,2litrový boxer

S návazností na úspěchy předchůdce nám nyní Porsche ukazuje novou verzi závoďáku 911 RSR, který bude nadále bojovat v šampionátu vytrvalostních závodů.

Místem představení nového Porsche 911 RSR byl Festival rychlosti v Goodwoodu, kde se závoďák ukázal v plné síle také na místní vrchařské trati (video níže). Porsche uvádí, že ačkoliv model stále vychází ze starší generace 991, celých 95 % dílů je na RSR zbrusu nových. Stejně jako dříve bude RSR ve specifikaci GTE bojovat ve světovém šampionátu vytrvalostních závodů (WEC).

Jak už zavedla předchozí verze RSR, motor závodní 911 je pro lepší rozložení hmotnosti a aerodynamické výhody zadního difuzoru umístěn před zadní nápravou. Atmosférickému plochému šestiválci však byl dále zvětšen objem na 4,2 litru, přičemž větší boxer ještě nikdy Porsche do karoserie 911 neumístilo.

Porsche 718 GT4 a 718 Spyder oficiálně: Výběr je na vás, obě jsou boží!

Porsche 718 GT4 a 718 Spyder oficiálně: Výběr je na vás, obě jsou boží!

V závislosti na použitém restriktoru v případě závodních regulí pak nově vyladěný motor produkuje kolem 384 kW (515 koní). Rovněž s ohledem na aerodynamiku (zvětšení prostoru zadního difuzoru) a ušetření hmotnosti je teď výfukový systém zakončen před zadními koly. Překalibrována byla dále šestistupňová sekvenční převodovka, která má být ještě odolnější vytrvalé zátěži a zajistit ještě rychlejší řazení.

Kromě přepracovaných dílů CFRP karoserie s novými prvky se poté inženýři vrhli také do interiéru RSR, kde se objevuje optimalizovaná ochranná klec a nové výztuhy ve dveřích i prostoru podlahy k zajištění vyšší bezpečnosti pilotů. I když se to tedy nemusí zdát, Porsche mělo na novém RSR použít z dřívější verze závoďáku jen světlomety, brzdový systém, spojku, sedačku řidiče a části podvozku.

TEST Porsche 911 Carrera S v Řecku: Každý den na plný plyn

TEST Porsche 911 Carrera S v Řecku: Každý den na plný plyn

Po prezentaci na Festivalu rychlosti v Goodwoodu se nové Porsche 911 RSR ukáže poprvé v ostrém nasazení na prvním závodě nové sezóny šampionátu FIA WEC, který se koná 1. záři 2019 na Silverstonu.

S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

dnes | Jan Mička | 6 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 27 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 38 příspěvků