Porsche ukázalo novou 911 RSR. Vylepšený závoďák používá 4,2litrový boxer

S návazností na úspěchy předchůdce nám nyní Porsche ukazuje novou verzi závoďáku 911 RSR, který bude nadále bojovat v šampionátu vytrvalostních závodů.

Místem představení nového Porsche 911 RSR byl Festival rychlosti v Goodwoodu, kde se závoďák ukázal v plné síle také na místní vrchařské trati (video níže). Porsche uvádí, že ačkoliv model stále vychází ze starší generace 991, celých 95 % dílů je na RSR zbrusu nových. Stejně jako dříve bude RSR ve specifikaci GTE bojovat ve světovém šampionátu vytrvalostních závodů (WEC).

Jak už zavedla předchozí verze RSR, motor závodní 911 je pro lepší rozložení hmotnosti a aerodynamické výhody zadního difuzoru umístěn před zadní nápravou. Atmosférickému plochému šestiválci však byl dále zvětšen objem na 4,2 litru, přičemž větší boxer ještě nikdy Porsche do karoserie 911 neumístilo.

Porsche 718 GT4 a 718 Spyder oficiálně: Výběr je na vás, obě jsou boží!

Porsche 718 GT4 a 718 Spyder oficiálně: Výběr je na vás, obě jsou boží!

V závislosti na použitém restriktoru v případě závodních regulí pak nově vyladěný motor produkuje kolem 384 kW (515 koní). Rovněž s ohledem na aerodynamiku (zvětšení prostoru zadního difuzoru) a ušetření hmotnosti je teď výfukový systém zakončen před zadními koly. Překalibrována byla dále šestistupňová sekvenční převodovka, která má být ještě odolnější vytrvalé zátěži a zajistit ještě rychlejší řazení.

Kromě přepracovaných dílů CFRP karoserie s novými prvky se poté inženýři vrhli také do interiéru RSR, kde se objevuje optimalizovaná ochranná klec a nové výztuhy ve dveřích i prostoru podlahy k zajištění vyšší bezpečnosti pilotů. I když se to tedy nemusí zdát, Porsche mělo na novém RSR použít z dřívější verze závoďáku jen světlomety, brzdový systém, spojku, sedačku řidiče a části podvozku.

TEST Porsche 911 Carrera S v Řecku: Každý den na plný plyn

TEST Porsche 911 Carrera S v Řecku: Každý den na plný plyn

Po prezentaci na Festivalu rychlosti v Goodwoodu se nové Porsche 911 RSR ukáže poprvé v ostrém nasazení na prvním závodě nové sezóny šampionátu FIA WEC, který se koná 1. záři 2019 na Silverstonu.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 59 příspěvků