Porsche ukázalo Cayman GT4 pro rallye. Pojede s ním nejlepší vrchař světa

Koncept rallyového Caymanu GT4 Clubsport se ukáže už zanedlouho během ADAC Rallye Deutschland. Za volantem bude tovární pilot Porsche, který nedávno ohromil svět výsledkem na slavném Pikes Peaku.

Přestože si možná řada občasných diváků rallye vybaví ve startovním poli hlavně vozy WRC a R5, které disponují pohonem všech kol, samozřejmě tomu tak není. Ostatně, i v českém velkém mistráku jste mohli vidět Porsche 911 GT3 Václava Pecha, které předvádělo jedny z nejlepších průjezdů vůbec. Inu, zadokolka…

Další taková aktuálně vzniká, a to rovnou pod taktovkou automobilky. Ta nyní vypustila do světa snímky rallového konceptu Cayman GT4 Clubsport, který se už v polovině měsíce představí na ADAC Rallye Deutschland. Porsche nešlo do detailů, domácí podnik totiž podle všeho primárně nepojede na výsledek. Chce sbírat zpětnou vazbu, na jejímž základě rozhodne, co bude s vozem dál.

Další oběť Nürburgringu: Totální havárie Porsche Cayman GT4 Clubsport

Další oběť Nürburgringu: Totální havárie Porsche Cayman GT4 Clubsport

Za volant prototypu se posadí Romain Dumas, tovární pilot Porsche a autor historicky nejlepšího času při letošním výjezdu na horu Pikes Peak. Dvacetikilometrovou trať, která už je dnes kompletně pokryta asfaltovým povrchem, zvládnul se speciálem Volkswagen I.D. R Pikes Peak za méně než osm minut a přepsal pět let starý rekord Sébastiena Loeba s Peugeotem 208 T16 (3,2 litru twin-turbo, 644 kW), který potřeboval 8:13,878.

Bližší technické specifikace zatím Porsche nezveřejnilo, lze ale očekávat, že koncept pohání tentýž agregát, jako před třemi lety představenou okruhovou variantu. Konkrétně se bavíme o atmosféricky plněném 3,8litrovém plochém šestiválci s výkonem 283 kW, který spolupracuje s převodovkou PDK.

Nejrychlejší Dacia Duster měla 850 koní vyladěných pro Pikes Peak

Nejrychlejší Dacia Duster měla 850 koní vyladěných pro Pikes Peak

O budoucnosti rallyového Porsche Cayman GT4 má být rozhodnuto ještě letos. Pokud se jej automobilka skutečně rozhodne přivést k životu, bude velmi pravděpodobně vycházet z nejnovějšího Caymanu 718 GT4, jehož příchod je očekáván v příštím roce.

Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

včera | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 38 příspěvků