Porsche tvrdě narazilo s prodejností Carrery GT

29 komentářů

Heavy_Duty
22. srpna • 13:39

Pokud vim, tak je Porsche v soucasnosti nejziskovejsi automobilkou vubec, nikoli prekvapive diky Cayenu. Problem podle meho nazoru je ten, ze vyrabi moc aut na to, aby to byla vysoce exkluzivni automobilka pro cilovou skupinu kupcu Carrery GT. Vzdyt 911ctek vyrabi nejakych 20-30000 rocne!!! Prodavaj to proste kazdymu, kdo na to ma. Kdo trochu jezdil v Americe, tak mi potvrdi, ze "porsaku" tam jezdi tri "prdele". Nerikam, ze je to spatne, ale Porsche uz proste neni ta "stara dobra" vyjimecnost co kdysi byvala. Ta poznamka o nizkem kreditu je myslim presna.

Mirko
22. srpna • 12:46

Od Porsche se mi líbí jen Cayenne a víc už nic

Dusan
22. srpna • 11:44

Ono je vcelku jedno jak kvalitni auta Ferrari vyrabi, protoze se mu podarilo stat se stylovou ikonou, kterou si stejne vetsina majitelu nekupuje kvuli jizdnim vlastnostem a jeho kvalitam obecne, ale kvuli tomu ze je cervene a ma spravny znacek. Kdyz jezdim po Statech tak potkavam spoustu povetsinou cervenych auticek sinoucich se po highway 60mph na cruise control, obcas nekde zastavi vystoupi z toho borecek s lehce homosexualnim nadechem v obleccich od Armaniho a s presvedcenim, ze "his shit doesn't stink" propluje kolem na oblacku dulezitosti. Proste velmi podobne typy, ktere v chudsich Cechach kupuji modre Subaru Impreza WRX STI na 18" zlatych kolech (k videni v mnoha vydanich kolem Vaclavskeho namesti a prilehlych lokalitach).
P.S. Kdyz se tu zminuji nezpochybnitelne uspechy Ferrari v F1 bylo by ferove si pripomenout, ze k nim mohlo dojit jen proto, ze nemecky Mercedes, kterym tu nekteri tak opovrhuji dobrovolne opustil tyto zavody v dobe sve naproste dominance (kdy Ferrari hralo setrvale druhe znacne vzdalene housle).

wolff
23. srpna • 9:19

Si blbý, nebo co? Co to meleš Dušánku? Jaký Mercedes? Co to plácáš? Mercedes konkurovat Ferrari? Snad jeden max 2 roky... Ach jo... Prosím prosím, přečti si někde kolik vátezství, kolik bodů, má která automobilka... Možná i Alfa Romeo bude mít víc bodu v F1 než Mercedes (a to už tam 20 let není), tak prosím neplácej nesmysly...Dobrý dokáže být každý, ale nejlepší jen jediný a tím je Ferrari...To že se Ferrari nedaří být nejlepší celou věčnost je naprosto přirozené, ale vždy patří ke špičce a nikdy F1 neopustili...Narozdíl od jiných... 

jenda
21. srpna • 22:24

No ne ze bych byl nejakej fanda porsche, ale pokud vim tak GTcko bylo spi okrajovej model, neco jako zavodni auto pro provoz po bezne silnici. Jinak ten nadpis by byl aktualni kdyby se neprodavali boxstery,911 a SUV. Ty se ovsem prodavaj velmi dobre. Proste nic zasadniho a uz vubec ne tvrdej naraz pro Porsche. BTW: co se tyce exkluzivity tak bych rekl ze 1500ks je uz prilis "masovka"

ItchY
22. srpna • 11:48

GTčko vyvíjeli původně pro Le Mans, ale pak myslim došlo k nějakým změnám v pravidlech takže jim ten model byl k hovnu.. než aby zahodili pár let vývoje tak to trochu překopali na skoro-silniční káru.
Ale jinak, řek bych že jedinej problém tohohle auta je cena - kdyby stálo o pár 000000 míň tak by zájem myslim hodně stoupl... ale to sou jen moje dohady:) i když já mít zisky v milionech dolarů ročně tak do toho jdu na sto procent. Seru na to že to nemá historii ferrari.. za tuhle věc mluví výsledky a xenofobie se u mě ještě dostatečně nevyvinula, tak proč ne:)
BTW nechápu lidi co tvrdí že GT je designově o hovnu! Naopak bych řek že je to auto který je docela dost dobře schopný vyrovnat se absolutní supersportovní špičce a navíc se na něj dá i dívat. Když se podivám na technokratickej a ultraúčelovej design enza, tak to pardon ale je to přinejmenšim divný (hůř si to napsat nedovolim, zdá se mi že by mě tady půlka lidí střelila do hlavy). O SLR se bavit nehodlám, tenhle hnus prostě nemůžu vystát..

mayklmaykl
21. srpna • 22:17

mno ferrari,porsche,lambo....atd jsou vsechno ikony za hodne penez,kazde nabizi neco,jen i potencionalni kupci strizlivi....kdejaka jina automobilka by mela problem prodat takovou serii za takovej kotel
podle meho je to i o tom ze porsche proste zustava nekompromisnim a netolerantnim autem pro chlapy ridice,to pro spoustu takovejch kupcu nemusi bejt to pravy, ridit efektivne porsche vyzaduje hodne umeni a naklonnost znacce,na druhou stranu kdyz uz se to nekdo nauci ridit,tezko bude porsche hledat konkurenci,vzdyt to soustavne natira kdejakemu ferrari a krom toho umi jezdit i po okresce...

tuky
22. srpna • 2:44

Porsche to natre Ferrari??? 911 Turbo vs F360 asi hej vs F430 mozno, GT vs Enzo nikdy
len tak na okraj - ja si myslim, ze Lambo (V12), Zonda, Ferrari su narocnejsie na jazdenie nez 911. GT oznacili v teste Carrera GT-Enzo-Ford GT40 ako najprijemnejsie k jazde a vodicovy.

ACE.
22. srpna • 9:36

Právě to GT vz Enzo, tak bylo Enzo druhý. Možná ne ve zrychlení, možná ne na max. ale v zatáčkách.

tuky
22. srpna • 16:40

...tak preco je na okruhu rychlejsie Enzo?

ACE.
23. srpna • 18:28

Co sem viděl testy, tak Enzo zaostávalo.

Tom2
21. srpna • 21:28

Právě teď to řeší ve foru v AutoWeeku - podle těch,co v GT jeli (spíš se jen projeli) je to příliš nekompromisní auto, nepromine žádnou chybu (i ve srovnání s Enzem), vyžaduje příliš velkou a trvalou koncentraci na jízdu - prostě je to "moc auta" pro lidi bez většího talentu ...  nestačí mít jen dost peněz    Tiger Woods ho vrátil za 48 hod a radši koupit SLR...
 

Skyline
22. srpna • 9:15

Mozna si Woods to SLR nekoupil, mozna ho dostal za to, ze "getecko" po 48 hodinach vratil.

aha
21. srpna • 21:27

Neviem co to tu vsetci splietate ake je porsche podradne a podobne za to ze sa preda o par kusov menej(250 z 1500 nieje vobec katastrofa) ako sa planovalo. Nezabudajte ze je ropna kriza kedy sa VZDY predava ovela menej sportovych aut lebo aj milionari si rozmyslia ci daju korunu tam alebo tam. Navyse porsche je vo vysokom zisku uz mnoho rokov. A este jedna vec...Aj pre milionara musi byt otravne vecne riesit problemy s autom ktore nevydrzi ani 2.000 kilometrov bez servisu. Porsche na druhu stranu vzdy platilo za solidne auto ktore sa hodi na kazdodenne pouzitie. Ked je to podla vas socka tak si to nekupujte

wolff
21. srpna • 17:46

Jo tak pánové, tady je to černé na bílém... Může si kdo chce co chce vykládat o ikonách, o guru a jiných ptákovinách, ale tohle, tohle to je pravda... Ferrari by nemělo problém 1500 vozů prodat za tuhle cenu, Porsche má...Ano, němec ano, němec na nákupy, do kina, ale ne němec do luxusní garáže a na okruh, němec neumí dělat auta, a pánové P.R. řečičky na lidi, co si mohou skutečně koupit co chtějí, pánové tihle lidé na to nehledí..Ano nemají patent na rozum...Nemají, ale...,,,,...A to je to uč du de... FERRARI!!!

Radek Ondrášík
21. srpna • 18:22

Osobně si myslím, že Ferrari by v případě edice 1500ks Enza mělo taky velké problémy toto prodat.

wolff
21. srpna • 20:56

Pane Ondrášík, respektuji Váš názor, ale v tomto případě si dovolím jen suše konstatovat, že se pravděpodobně mílíte. Bohužel se tohle nikdy nedovíme...ALe vzhledem k tomu, že u Ferrari je edice, která je skutečně limitovaná a čítá max cca 400 aut vyprodána ještě před samotným zahájením výroby, tak bych si s Vámi prostě nedovolil souhlasit. FERRARI je úplně jiný pojem...Stačí si zajít na některou Velkou cenu a je to každému hned jasné (i když teď se zrovna nedaří)...

Radek Ondrášík
21. srpna • 21:20

Respektuji Váš názor. Vycházím z předpokladů TOP verzí a běžných verzí jednotlivých značek. U "běžné" produkce nemají vcelku s odbytem problém ani Porsche ani Ferrari, u TOP značek je to již jiné. Porsche ukázalo, že je schopno prodat 1250ks svého TOP modelu, Ferrari prodalo necelých 400ks Enza, je to čistě můj názor.

tuky
22. srpna • 2:36

ale v pripade Ferrari su este dva fakty: 1. na kupu enza musel mat clovek F40/F50 a 2. ako uz bolo spomenute tych 399 kusov Enza sa predalo este pred spustenim vyroby :)
Carrera GT je rychla [vid test Top Gear na BBC] ale na Enzo nema. [Inak bolo by zaujimave poorovnat Enzo-MC12-S7]

Yaroukh
22. srpna • 0:09

"respektuji nazor Vas obou"
:o))

tuky
21. srpna • 20:51

blbost, preco teda Ferrari robi FXX a nove Masserati MC12 [?] } kde obe stoja viac nez Enzo????

Radek Ondrášík
21. srpna • 21:23

Toto není tak úplně pravda. FXX je čistě okruhový model, velmi malá, limitovaná séřie. Je to něco podobného, jako by Škoda auto prodávala WRC vozy a majitelé museli pro ně testovat. MC12 je sice dražší než Enzo, ale je třeba si uvědomit, že MC12 je primárně auto určené pro závody FIA na okruzích s tím, že malá část těchto vozů byla prodána do běžného provozu. Každopádně jde jak u FXX tak u MC12 o kusové série, které nedosáhnou v součtu pouze pár desítek kusů.

tuky
22. srpna • 0:06

mate pravdu, ale oba modely byli uvedeny na trh kvuli vysokemu zajmu solventnich zujemcu o modely vyssi nez jsou 575 nebo "ubohe" Masserati. Fakticky MC12 je Enzo s vacsim pritlakem a + $200 000 k Enzu. [a tusim 1/2 ide na zavody, druha do predaja].
BTW: Nevite neco o nastupci Enza [tj. F70]?

ACE.
21. srpna • 18:19

Nejsem zrovna zastánce němců, ale když mluvíš o okruhu tak v testech dostalo Enzo od GTečka na prdel.

stařík
21. srpna • 16:28

Že by vystřízlivění? Ani jsem to nečekal tak rychle.

tuky
21. srpna • 0:39

porsche si musi najprv uvedomit co chce!
Byt konkurent Ferrari a Lamborghini?
alebo chce byt drahsou alternativou k VW [a vyrabat smiesne Cayenne, Boxter, a 911 s 3.6 H6...]
+ GT aspon podla obrazkov naburanych ma nachylny podvozok na zlomenie sa + ma to klasicku prevodovku + nema tradiciu + nema vzhlad SLR + je strastne neprakticke + je to porsche

Yaroukh
21. srpna • 2:17

Porsche GT je vzhledove o nicem. Kdyz si clovek odmysli atributy, ktery ma od jisty cenovy hladiny deset sportaku do tuctu, tak tyhle rakete na kolech navenek zbydou uz jenom veci, ktery ma i Boxster, 911, Cayenne ...

Tomasso
21. srpna • 1:35

Tym ze to je Porsche, si povedal vsetko. Porsche Rulez

tuky
21. srpna • 2:10

bohuzial nie vsetkym je to hned 100% jasne [bohuzial su ludia co maju porsche, ferrari, pagani, lamborghini za jedno, a rozdiel je len vo farbe...]

Doporučujeme

Články odjinud