Porsche: trh je připravený na supersporty za sto milionů

Jeden z hlavních akcionářů německého koncernu Volkswagen, automobilka Porsche, přišla s překvapivými informacemi o svých budoucích plánech v oblasti supervýkonných a superdrahých vozů. Přestože by se mohlo zdát, že projekt Veyron, který přinesl Volkswagenu obrovské ztráty, nebude mít obdoby, všechno může být trochu jinak.

Představitelé Porsche nečekaně obhajovali podobné projekty s tím, že automobilový trh je připraven i na vozy s cenou přes 4 000 000 dolarů (přibližně 90 mil. Kč). Veyron přitom stojí bez daní zhruba třetinu a otevřená verze bude stát necelých 35 mil. korun.

Porsche je prý připraveno podobné projekty podporovat a samo zvažuje, že přijde na trh s vozem, který kultovní Veyron pokoří úplně ve všem. Tedy nejen ve výkonu, zrychlení, maximální rychlosti, ale také v ceně. První projekt by mohl vzniknout do osmi let a mohl by mít cenu zhruba dvou Veyronů. Pokud se osvědčí a zájem opravdu bohatých klientů bude dostatečný, nevylučuje se vývoj vozu se základní cenou okolo sta milionů korun.

I když se to může zdát, že pro podobné vozy není na světě místo, dolarových multimilionářů každým rokem přibývá a tito zákazníci za své peníze často žádají něco opravdu luxusního, drahého a originálního. A automobily za obrovské sumy jsou mezi nimi pochopitelně žádané.

Toto navíc potvrzují i prodeje Veyronu, který je beznadějně vyprodaný a kdyby Bugatti vyrábělo několik let, neměl by s odbytem problémy. To však nemůže, protože velkým počtem vyrobených aut by se vytratila jedinečnost.

Jak tedy zaplatit velmi drahý vývoj? Jedině prodejem několika desítek, maximálně stovek vozů za astronomické částky.

Možná se tedy v blízké budoucnosti dočkáme nejen soubojů o nejlevnější vozy pro běžné občany, ale také o ty nejdražší pro bohatou klientelu.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 38 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků