Porsche: trh je připravený na supersporty za sto milionů

Jeden z hlavních akcionářů německého koncernu Volkswagen, automobilka Porsche, přišla s překvapivými informacemi o svých budoucích plánech v oblasti supervýkonných a superdrahých vozů. Přestože by se mohlo zdát, že projekt Veyron, který přinesl Volkswagenu obrovské ztráty, nebude mít obdoby, všechno může být trochu jinak.

Představitelé Porsche nečekaně obhajovali podobné projekty s tím, že automobilový trh je připraven i na vozy s cenou přes 4 000 000 dolarů (přibližně 90 mil. Kč). Veyron přitom stojí bez daní zhruba třetinu a otevřená verze bude stát necelých 35 mil. korun.

Porsche je prý připraveno podobné projekty podporovat a samo zvažuje, že přijde na trh s vozem, který kultovní Veyron pokoří úplně ve všem. Tedy nejen ve výkonu, zrychlení, maximální rychlosti, ale také v ceně. První projekt by mohl vzniknout do osmi let a mohl by mít cenu zhruba dvou Veyronů. Pokud se osvědčí a zájem opravdu bohatých klientů bude dostatečný, nevylučuje se vývoj vozu se základní cenou okolo sta milionů korun.

I když se to může zdát, že pro podobné vozy není na světě místo, dolarových multimilionářů každým rokem přibývá a tito zákazníci za své peníze často žádají něco opravdu luxusního, drahého a originálního. A automobily za obrovské sumy jsou mezi nimi pochopitelně žádané.

Toto navíc potvrzují i prodeje Veyronu, který je beznadějně vyprodaný a kdyby Bugatti vyrábělo několik let, neměl by s odbytem problémy. To však nemůže, protože velkým počtem vyrobených aut by se vytratila jedinečnost.

Jak tedy zaplatit velmi drahý vývoj? Jedině prodejem několika desítek, maximálně stovek vozů za astronomické částky.

Možná se tedy v blízké budoucnosti dočkáme nejen soubojů o nejlevnější vozy pro běžné občany, ale také o ty nejdražší pro bohatou klientelu.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků