Porsche: trh je připravený na supersporty za sto milionů

Jeden z hlavních akcionářů německého koncernu Volkswagen, automobilka Porsche, přišla s překvapivými informacemi o svých budoucích plánech v oblasti supervýkonných a superdrahých vozů. Přestože by se mohlo zdát, že projekt Veyron, který přinesl Volkswagenu obrovské ztráty, nebude mít obdoby, všechno může být trochu jinak.

Představitelé Porsche nečekaně obhajovali podobné projekty s tím, že automobilový trh je připraven i na vozy s cenou přes 4 000 000 dolarů (přibližně 90 mil. Kč). Veyron přitom stojí bez daní zhruba třetinu a otevřená verze bude stát necelých 35 mil. korun.

Porsche je prý připraveno podobné projekty podporovat a samo zvažuje, že přijde na trh s vozem, který kultovní Veyron pokoří úplně ve všem. Tedy nejen ve výkonu, zrychlení, maximální rychlosti, ale také v ceně. První projekt by mohl vzniknout do osmi let a mohl by mít cenu zhruba dvou Veyronů. Pokud se osvědčí a zájem opravdu bohatých klientů bude dostatečný, nevylučuje se vývoj vozu se základní cenou okolo sta milionů korun.

I když se to může zdát, že pro podobné vozy není na světě místo, dolarových multimilionářů každým rokem přibývá a tito zákazníci za své peníze často žádají něco opravdu luxusního, drahého a originálního. A automobily za obrovské sumy jsou mezi nimi pochopitelně žádané.

Toto navíc potvrzují i prodeje Veyronu, který je beznadějně vyprodaný a kdyby Bugatti vyrábělo několik let, neměl by s odbytem problémy. To však nemůže, protože velkým počtem vyrobených aut by se vytratila jedinečnost.

Jak tedy zaplatit velmi drahý vývoj? Jedině prodejem několika desítek, maximálně stovek vozů za astronomické částky.

Možná se tedy v blízké budoucnosti dočkáme nejen soubojů o nejlevnější vozy pro běžné občany, ale také o ty nejdražší pro bohatou klientelu.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků