Porsche: trh je připravený na supersporty za sto milionů

Jeden z hlavních akcionářů německého koncernu Volkswagen, automobilka Porsche, přišla s překvapivými informacemi o svých budoucích plánech v oblasti supervýkonných a superdrahých vozů. Přestože by se mohlo zdát, že projekt Veyron, který přinesl Volkswagenu obrovské ztráty, nebude mít obdoby, všechno může být trochu jinak.

Představitelé Porsche nečekaně obhajovali podobné projekty s tím, že automobilový trh je připraven i na vozy s cenou přes 4 000 000 dolarů (přibližně 90 mil. Kč). Veyron přitom stojí bez daní zhruba třetinu a otevřená verze bude stát necelých 35 mil. korun.

Porsche je prý připraveno podobné projekty podporovat a samo zvažuje, že přijde na trh s vozem, který kultovní Veyron pokoří úplně ve všem. Tedy nejen ve výkonu, zrychlení, maximální rychlosti, ale také v ceně. První projekt by mohl vzniknout do osmi let a mohl by mít cenu zhruba dvou Veyronů. Pokud se osvědčí a zájem opravdu bohatých klientů bude dostatečný, nevylučuje se vývoj vozu se základní cenou okolo sta milionů korun.

I když se to může zdát, že pro podobné vozy není na světě místo, dolarových multimilionářů každým rokem přibývá a tito zákazníci za své peníze často žádají něco opravdu luxusního, drahého a originálního. A automobily za obrovské sumy jsou mezi nimi pochopitelně žádané.

Toto navíc potvrzují i prodeje Veyronu, který je beznadějně vyprodaný a kdyby Bugatti vyrábělo několik let, neměl by s odbytem problémy. To však nemůže, protože velkým počtem vyrobených aut by se vytratila jedinečnost.

Jak tedy zaplatit velmi drahý vývoj? Jedině prodejem několika desítek, maximálně stovek vozů za astronomické částky.

Možná se tedy v blízké budoucnosti dočkáme nejen soubojů o nejlevnější vozy pro běžné občany, ale také o ty nejdražší pro bohatou klientelu.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků