Porsche Taycan zostudilo Teslu v losím testu. Model S se mezi kužely ani nenaskládal

208 komentářů

Na Nurburgringu sa ukaze
18. října • 12:36

Fandim Tesle. Keby nezacnu robit konkurenciu, nielen Porsche by po elektromotoroch nikdy nesiahlo. Len fakt, ze rodinne auto sa da porovnavat so supersportami, ich donutil konat.
K zmanipulovanemu testu
- na mokrej vozovke P100D nemohla nasadit plny vykon, najma pre neporovnatelne horsie pneumatiky
- rozdiel najazdu do kuzelov je evidentny, P100D isla presne, ako bola riadena. Vodic ani nemal v plane prejst kuzelmi.
- Porsche citi, ze je zle. Som rojko, na Nurburgringu da PLAID Taycanu minutu.

MM
18. října • 19:05

A ono se už ví jaké kdo měl pneumatiky?

dpcstb
17. října • 21:57

predpokladam ze to bola standardna tesla s a nie ta nova upravena verzia ktora vyhrava rekordy vsetkych trati.
tak isto niektore esp od prvej zatacky brzdia, takze do druhej ide auto omnoho nizsou rychlostou, pritom ale vzdy sa udava iba prva stupna rychlost. nieje to aj tento pripad? chovanie je iba softwarove, to by slo do tesly velmi rychlo dorobit.

MM
18. října • 12:30

Žádná nová upravená tesla která by vyhrávala rekordy všech tratí neexistuje.

Ivan
16. října • 16:42

No já nevím, srovnávat Teslu za 2,1mio a Taycana, který přijde v základu na 4,1mio mi přijde zcestné :-/

Marek
21. října • 8:52

Tento test zvládá i škodovka za 300tis...
Tesla má sice zvládnutou techniku... Ale auta pořád ještě dělat neumí.

Rembaz
21. října • 9:37

V tej rýchlosti?

kolkyno
16. října • 9:17

vsadil by som sa ze Teslu soferoval niekto od Porsche a este vypol tristo asistentov, takato sabotaz :-D:-D:-D chudinka dizlova teslicka

Vojta
16. října • 5:34

Losí test na mokré vozovce? Podle mého skromného názoru to je na mokru z 95% o pneumatikách, pokud vezmu předpoklad ideálního řidiče (což taky není zárukou). Třeba na Tesle měli tvrdé pneu ještě z roku 2012.Skutečné vlastnosti podvozku se při losím testu projeví spíše při maximální trakci, kdy může dojít k rozhoupání, naskočení apod., což ale ani u jednoho z těchto aut nehrozí.

petr r. (petrumr)
16. října • 16:04

ta vozovka musela být mokrá z důvodu, že u porsche při mokru nejde vypnout esp, kdežto u tesly ano.

MM
16. října • 19:24

Myslim že ten test prováděli ilumináti.

MM
16. října • 13:42

To je samé třeba a kdyby a možná.

Pilot
16. října • 0:05

.. no já nevím .. :-)To spíše vypadá na sázku v Porsche "Kdo sežene dementnějšího řidiče do Tesly" ... :-D

petr r. (petrumr)
16. října • 16:02

ten řidič byl dobrý, už před zatáčkou měl promyšlený jak to projede, kdyby nebyl profík, tak ty kužely srazí, on kontroval ten smyk aby do tych kuželů nevjel.

Michal
15. října • 20:50

Porovnávat staré vs nové wtf? Tu je to co by stě měli hledat https://youtu.be/XRCWBFSQsp4
Pak až udělají test na taycana tak můžete zjistit jak to vlastně je.

petr r. (petrumr)
15. října • 19:34

když se na to video podíváte podrobně, tak tesla měla vypnutý esp a asr. Proč to nevypnuli i u porsche? Otázka neodpověditelná?

Radim
16. října • 21:55

Čekal jsem, kdo na to video první zareaguje, resp. na způsob průjezdu do poslední řady kuželů. Nebudu spekulovat, jestli byly, nebo nebyly vypnuté u Tesly podpůrné systémy řízení, ale očividně se s těmi auty jelo záměrně jinak. Tesla mě nijak nebere, Porsche je nádhera a fejkovat takové testy Porsche nemá zapotřebí a beztak to je jen kvůli sledovanosti daného pořadu stanice VOX. :-D

MM
15. října • 22:16

Nic takového nevidím. Z čeho tak soudíš?

petr r. (petrumr)
16. října • 16:00

protože tesla jela bez esp, podívej se na to zpomaleně, te řidič čekal smyk.

WP
16. října • 7:59

Umr ví vše přece...;-)

Rembaz
15. října • 17:18

Ono naozaj niekoho prekvapuje, že Porsche s desaťročiami skúsenosti je lepšie ako Tesla?

Nojono
15. října • 17:37

Porsche ovšem zdaleka nemá takové zkušenosti s chvástáním, jako ten pán z Tesly... ;-)

Rembaz
15. října • 18:01

Aha áno. A čo si myslíš, že by spolumajiteľ a CEO firmy mal robiť?

.
15. října • 18:07

No třeba se chovat slušně a odpovědně a ne například zcela bezdůvodně a veřejně někoho osočovat z pedofilie.

Rembaz
15. října • 18:19

A prečo by ma mali zaujímať nejaký CEO a jeho blbe reči? Kvôli tomu si nekúpim nejake auto?
Média dávajú Muskovi príliš veľa miesta, CEO nejakej inej automobilky môže byt úplne rovnaky a nikto po jeho rečiach ani neštekne.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
.
15. října • 19:10

A já snad tvrdím, že by tě to mělo zajímat? Já jenom tvrdím, že chování šéfa automobilky by mělo splňovat určitou slušnost. A protože nesplňuje, tak je předmětem zájmu médií. Klidně si vsaď, že když šéf Toyoty nebo VW označí někoho veřejně za pedofila, tak bude v médiích propírán úplně stejně jako Musk. Prostě blbé kecy Pepíka v hospodě a blbé kecy šéfa automobilky (nebo jiné velké firmy) mají zcela jiný mediální dopad a pokud to ten šéf neumí nebo nechce chápat, tak následky si musí nést sám.

mpolan
15. října • 19:38

Zajímavé, že řešíš jen toho pedofila... že by vlastní problém?
Realita je taková, že ať Musk řekne a okomentuje cokoli, média to rozebírají klidně týden. Po prohlášením z VW nebo Toyoty druhý den nikdo ani neštěkne. A z toho Musk těží, to je to, co mu přidává na popularitě.

kolkyno
16. října • 9:19

nemas pravdu! VW s dieselgate este aj v tomto roku pocujem a citam. Tesla nan nema a nikdy mat nebude, hoc o nejaku dekadu rokov pride litiumgate atd :-D

MM
15. října • 22:13

:-) Si se učil komunikovat u Muska co? Fascinuje mě kolik lidí stojí straně Muska v tomto předem prohraném sporu, kdy neunesl že se mu nedostalo patřičné pozornosti a neváhal potápěče označit za pedofila. Následně se chtěl sázet že to prokáže (pak to smazal) a následně u soudu lhal a vymyslel si že pedo je v jar výraz pro ošklivého chlapa. Každej slušnej člověk při smyslech musí uznat že psychopat Musk přestřelil a odsoudit to.

mpolan
16. října • 7:49

Děkuji, že ses přiznal. :-)

MM
16. října • 9:40

Tvé příspěvky začínají být poněkud primitivní a jsou pro mne ztrátou času.

Rembaz
15. října • 19:15

Nebude to nikoho zaujímať. Stačí sa pozrieť koľko článkov vyjde o Tesle a pritom reálne predáva absolútne zanedbatelne množstvo aut.

.
15. října • 19:38

Ale to množství článků o Tesle vychází právě proto, že Musk se chová jako hospodský povaleč, napadá tu toho tu onoho, vychloubá se, lže a to je pro bulvár přímo zlatá žíla. To, že někdo vyrábí deset milionů aut nikoho nezajímá, ale když šéf Toyoty označí japonského císaře za pedofila, tak uvidíš ten mediální fičák. Musk si prostě zvolil cestu kontroverze, jeho volba, on si ponese důsledky včetně negativní medializace, ale i třeba včetně soudních rozhodnutí nebo rozhodnutích burzovního dohledu a další.

mpolan
15. října • 19:03

Musk se v té pozornosti zase docela vyžívá, je extrovert a baví ho to. A média dnes žijí ze skandálů, tak co by mu nedala prostor?
Druhá věc je, že na kvalitu nebo oblibu produktů to nemá vliv. Lidi by s Muskem měli problém, ať by se choval jakkoli, protože pro ně je to hromosvod, jen zástupný problém za jejich vlastní malost.

MM
15. října • 19:18

Já jsem tedy nezaznamenal že by Muska někdo kritizoval mimo jeho excesů, za které by byl kritizován každý jiný.

mpolan
15. října • 19:34

Tvá slepota je obdivuhodná.

MM
15. října • 22:09

Tvé příspěvky začínají být poněkud nudné. Evidentně nedáváš když ti někdo sahá na mesiáše.

mpolan
16. října • 7:48

Nejsem fanoušek Tesly. Respektuju Muska za spoustu věcí, které dokázal, a ke kterým sám přispěl nápady a myšlenkami. On není jen ten, kdo určuje strategii, ale sám dává vize a řešení, což mnozí manažeři a CEO firem neumí.
A zbytek co píšu o tobě... je pouhý fakt. Tvá zaslepenost proti Tesle a Muskovi je obdivuhodná, tvá zarputilost přímo neuvěřitelná. Kdyby se namířila správným směrem, mohl by z tebe být i užitečný člověk a mohl bys něco velkého dokázat.

MM
16. října • 9:39

Zbytečně to taháš do osobní roviny. Nemám proti tesle vůbec nic.

Joe Doe
15. října • 15:51

Sportove auto porazilo rodinny sedan.Nabuduce sa docitame, ze Octavia Combi porazila v suboji kufrov Mazdu MX-5.Porsche bolo od zaciatku vyvijane ako sportove auto, Tesla nikdy take ambicie nemala. 11kW Zero SFX rozdrvi na svetlach vacsinu supersportov ale drag race atd. nikdy nebolo jeho cielom ci ambiciou.

MM
15. října • 18:33

KDyž se to hodí tak je najednou tesla rodinný sedan a ne nejlepší auto na světě na které technologicky nikdo nemá?

mpolan
15. října • 19:02

Model S je ale vždycky jen a pouze rodinný sedan. To, co píšeš ty, z něj posměšně zkouší dělat jeho odpůrci.

MM
15. října • 19:17

Nikoliv odpůrci, ale příznivci.

mpolan
15. října • 19:34

Leda v tvých vlhkých snech.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
MM
15. října • 22:08

V diskuzích je to černé na bílém.

Rembaz
16. října • 6:15

Myslíš? Sa pozri len na samotné minuskovanie. Ty napíšeš, že sa Tesle nikdy nepodarilo byt ziskovou. Ja dohľadam, že za určitý kvartál dosiahla zisk. Čiže čistý fakt a žiadny osobný názor. A “ľudia” s tým nesúhlasia.Je to zábavné.

MM
16. října • 9:35

Samozřejmě že nepodařilo. Hospodářské výsledky se uvádí za kalendářní rok. Žádný rok nebyla tesla zisková. To že byla zisková v jednom nebo dvou kvartálech nepopírám, ale to je jen taková hra čísel.

Rembaz
16. října • 11:39

Hospodárske výsledky sa neuvádzajú len za kalendárny rok.

MM
16. října • 13:41

Třeba máš pravdu, nejsem v tomto smyslu odborníkem.

Rembaz
16. října • 13:43

Ale hlavne že sebaisto tvrdíš ako to je.

MM
16. října • 15:59

Prezentuji tu jen svoje názory. Přijde mi lepší ustoupit než se tu do nekonečna hádat.

Rembaz
16. října • 16:05

Lenže tu nejde o názor ale o fakt.

MM
16. října • 19:23

Tak jo.

Net
16. října • 6:32

Možná s tím nesouhlasí, protože zisk na kvartál se dá snadno vytvořit "na papíře". Stačí prodat auta, která se ještě nevyrobila, případně investice přesunout na další čtvrtletí a najednou jsou rekordní zisky, které neznamenají vůbec nic. Chce se to na ta čísla dívat v trochu delším časovém úseku.

Rembaz
16. října • 6:53

To je vec iná. Každopádne nie je pravda ze Tesla nikdy zisková nebola.

Paly
16. října • 10:42

Straty v miliónoch $
2019 -1,110
2018: -976
2017: -1,961
2016: -675
2015: -889
2014: -294
2013: -74
2012: -396
2011: -254
2010: - - 154
2009: -56
2008: -82
2007: -78

dpcstb
17. října • 22:13

a cely ten cas sa tak predava ze ich nestihaju vyrabat. z toho vyplyva, ze zarobene proste investuju. vyvoj novym modelov, vyvoj autonomneho riadenia, neustale nove farbriky, na auta, na baterie, vo velkom po celom svete stavaju superchargery.. moj sukromny tip, ze do 5r sa stanu trvalo ziskovymi.

MM
18. října • 12:29

Ze zveřejněného účetníctví nic takového nevyplývá.

Rembaz
18. října • 16:03

Takze predavaju prilis lacno?

jozka
16. října • 8:03

Protoze kdyz je rec o ziskovosti/ztratovosti, berou se rocni vysledky. To, ze udelas zisk (prezenu) mezi 7.unorem a 12.breznem je naprosto o nicem nevypovidajici udaj.

Rembaz
16. října • 9:16

A nato si ako prišiel?Keby bola napríklad Tesla rok zisková tak by sa zase tvrdilo, že 1 rok leto nerobí. A tak stále dookola.Pritom nám to všetkým môže byt absolútne jedno. Pokial teda niekto nemá nakúpené ich akcie.

Paly
16. října • 10:49

Iba v prvom polroku stratili 1.1 miliardy $.Každý deň premrhali 6 000 000$.Uvidíme koľko ninusu bude v tomto štvrťroku. Musk by mal získať cenu za najlepšieho gen.riaditela v stracani hotovosti v histórii. Lepšieho niet.

jozka
16. října • 9:20

Na keby se nehraje. Tesla proste zatim ziskova nebyla. Tecka. Za par dni budou vysledky tretiho kvartalu, tak muzeme drzet palce, jestli umaze z te neco vic nez miliardy, co zatim provarili letos.

Rembaz
16. října • 9:24

Keď myslíš.

jozka
16. října • 9:40

Uz jen tak legrace, prijdes za maklerem, a reknes "dobry den, mam nejake volne prachy a chci je investovat do nejake ziskove firmy" a on odpovi "jedna by tu byla, Tesla se to jmenuje"... vlozis je tam?

MM
16. října • 10:54

To je docela trefný příklad.

Rembaz
16. října • 11:37

Nie, nie je.

Sup
16. října • 12:29

Ale je. Čtvrtletní výsledky nikdo nekontroluje, roční účetní závěrka má externí audit, sedne na ní finančák a když je OK, mohou se vyplácet dividendy (když je výsledek pozitivní). Kvartální výsledek je číslo, které slouží jenom samotné firmě k tomu aby věděla jak si průběžně stojí, nic víc.

Rembaz
16. října • 13:12

To sú zase múdra. Naozaj nechápem ako tu môže toľko ľudí vypisovať ovidne hlúposti a dostavať ešte toľko plusov.Obcas stačí aj pár sekúnd googlenia...

MM
16. října • 13:40

Tak to tu napiš jak to je místo vzdychání.

Rembaz
16. října • 13:42

Google: public traded companies US quarterly results

MM
16. října • 15:58

Pokud něco tvrdíš, je normální napsat argument. Ne odkazovat ať si to lidi někde najdou.

Rembaz
16. října • 16:10

Tak ono by ti to hneď vybehlo keby si tu frázu zadal do Google:“Publicly-traded companies must file their quarterly reports on Form 10-Q with the Securities Exchange Commission (SEC).”Takze naozaj to nie je len tak nejaká vnútorná správa pre firmu ktorú nikto nekontroluje.

MM
16. října • 19:22

Hm, takže nic.

Filip
15. října • 16:04

Asi nejdůležitejší údaj u současného elektromobilu, neboli dojezd, tam je rozdíl 1/3 veprospěch vlastně 10 let starého auta (model S), to je rozhodující faktor, losí test popravdě nikoho nezajímá, už si někdo před koupá svého auta hledal jeho losí test? už někdo někdo někdy udělal se svým autem něco, jako je losí test? asi ne, ale dojezd předpokládám otestoval každý ...

brk77
15. října • 21:06

To je otázka, jestli zajímá, nebo nezajímá. Já beru jako samozřejmost, že to nějak rozumně funguje a pokud se někomu povede fail, jako třeba Mercedesu před 22 lety s třídou A, tak takové auto prostě nechci. Tam sice nešlo o losí test, nýbrž slalom, ale to je asi celkem jedno. Stabilita toho auta byla strašná.
https://youtu.be/_loQbCIePrM...

David
15. října • 16:28

Dřív nebo později losí test potká každého řidiče, záleží jenom na tom, jak často a hodně jezdí a kde jezdí. Třeba při jízdě přes lesy v podvečerních hodinách je velká šance narazit na přebíhající laně, divočáky nebo jeleny a setká se s tím každý řidič jezdící v takové krajině. Stejně tak ten, kdo jezdí po městě se jednoho dne setká se situací, kdy mu zpoza jiného parkujícího auta nebo z nějaké uličky mezi domy vběhne do cesty dítě, které se řítí bez rozmyslu třeba za míčem. Takže daleko důležitější parametr na kterém často závisí zdraví nebo život posádky nebo toho děcka než nějaký dojezd.

dpcstb
17. října • 22:09

preto treba zapojit nejlepsie jazdne vlastnosti ake auto moze mat. vola sa to mozog a triezve uvazovanie. idem iba tak rychlo, aby som mohol zastavit na vzdialenost na aku vidim. a ak ti vybehne blbe zviera tesne pred autom, tak nespravis nic, ci sa vezies v starej fabii alebo porsche za 5mega.
proste v noci treba ist pomalsie.

Peppa
15. října • 21:13

Na často úzké cestě přes les můžeš na nějaké vyhnutí se ala losí test zapomenout.

MM
15. října • 19:16

Loni jsem podnikl kančí test. Škoda 150tis.

petr r. (petrumr)
15. října • 19:41

u nás jsou silnice uzký a všichni experti se shodují, že to vyhýbání není bezpečný, ale má se brzdit, nebo vy chcete na silnici co má stěží 6m něco dělat? Srnka skočí do cesty za menší čas než mrknete.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
RUM
16. října • 11:32

Trochu problem je v tom, ze kdyz vam tam skoci skutecny LOS a vy neubrzdite, tak jste mrtvy. To uz radeji strom, nez los, kteremu podtrhnete kopyta a mate 6 metraku na celnim skle.

MM
16. října • 15:58

To už je lepší když ti do cesty skočí los stírací.

Tomáš
15. října • 17:37

Né že bych byl nějaký fanatický fanoušek Tesly, ale tyhle dvě auta nevim, jestli se daj uplně porovnávat, protože si myslim, že jsou trochu rozdílně pojaté, Porsche je prostě Porsche, to je dělaný hlavně na jízdní vlastnosti a požitek z jízdy a samozřejmě si myslim, že co se týče kvality zpracování tak tam jsou všeobecně německé automobilky nejlepší na světě, ještě třeba s toyotou nebo japonci, takže tam asi prostě Tesla pokulhává, ale záleži na tom co zákazník chce a co se týče dojezdu, tak tam má asi Tesla na vrch, což jsem myslím i někde četl, že Porsche je trochu zklamání z tohoto pohledu, což může být zase trochu ostuda oproti autu které je v prodejí od roku 2012. A další věc, Porsche je úplně nový model a porovnávat ho s autem mnohem starším, je blbost. Další věc která hraje pro Teslu je cena, kde rozdíl oproti Porsche není úplně malý. A co se týče toho losího testu, dobře, v reálném provozu to je asi dost relativní, samozřejmě Porsche je ve videu prostě v téhle disciplíně lepší o tom žádná, ale v reálu na to aby tyhle předpoklady člověk využil se musí sejít víc věcí najednou, když ti skočí kanec, nebo srnka ze škarpy nebo odněkud rovnou před auto, tak můžeš mít klidně formuli a je ti to prd platný, dál s těma dětma a situacemi ve městě, tak ve městě se asi většinou jezdí 50-60 km/h a při téhle rychlosti si myslím, že ten rozdíl Tesly a Porsche v tom losím testu bude velice malý a hlavně kolikrát se s takovou situací člověk za život setká, já jezdím 14 let, není to zas tak hodně, ale ještě jsem se s takovou situací nesetkal, že by byla úplně kritická a když se něco podobného stalo, tak to bylo kolem 50 km/h a většinou se to týkalo spíš toho, že to přede mnou někdo zamáznul a musel jsem brzdit, takže při téhle rychlosti ty vlastnosti obou aut budou podobné a hlavně další hodně podstatný faktor je lidský faktor, čili reakce řidiče, takže každá situace může být extrémně relativní, i když má Porsche papírově lepší jízdní vlastnosti, v reálném provozu to nemusí nic znamenat při těchto situacích.

Rembaz
15. října • 17:21

Pravda. Na druhu stranu skôr podľa mna záleží natom ako človek zareaguje.
Medzi Teslou a Porsche bude podľa mna minimálny rozdiel, keďže obidve maju približne rovnaku veľkosť a ťažké baterky naspodu.

David
15. října • 17:33

Jak vidno z videa VOXu rozdíl není minimální, ale maximální.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Rembaz
15. října • 17:50

Test a realita sú dve rozdielne veci.

David
15. října • 17:58

Tento test je velmi praktický a v podstatě i z praxe vychází (časté střety s losem v severských zemích), takže pro praxi je to jeden z nejužitečnějších testů.

Rembaz
15. října • 18:00

Nemyslel som to tak. Narážal som nato, že v realite máš úplne iné reakcie ako pri teste.

David
15. října • 18:03

To jistě ano, ale pravděpodobnost průšvihu s nižší schopností auta zatočit roste. Stejně jako roste třeba s nižší schopností auta brzdit.

Rembaz
15. října • 18:09

To je samozrejme. Lenže pri kuzeloch ten istý vodič zajazdí viackrát za sebou skoro rovnaky čas/preletí rovnakou rýchlosťou.V realite ale ten šofér 2krat rovnako nezareaguje.

David
15. října • 19:14

Což ovšem vůbec nic nemění na tom, co jsem napsal. I s unaveným a nedobře reagujícím šoférem bude lepší výsledek, když auto bude dobře zatáčet a dobře brzdit.

Filip
15. října • 19:43

99% záleží na řidiči, se podívejte na včerejší video z D1, kdy si řidiči nevšimli ani cisterny ležící přes dálnici a vy mi tady tvrdíte jak se každý c centru městě dvakrát denne vyhýbá losům :)) mám řidičák 38 let a nájezdům ročně kolem 35 - 45 tisíc a nikde v životě jsem, ač obyvatel Prahy, nemusel dělat losí test, jak se mi tady někdo snaží vmluvit a ani nikdo z meho okolí. Jinak vyběhnutí člověka a úhrnným manévr znamená jednu, slovy jednu vyhýbku, nikoli celou serii kuzelu, takže opět naprosto nic neříkající test.

Tomáš
15. října • 21:07

Souhlasim s Filipem. Jako nic proti Davidovi, ale v provozu jezdí daleko víc horších aut s daleko horšími jísdními vlastnostmi než Taycan a taky fungujou, taky s nima hodíš myšku a vyhneš se, sice asi ne tak efektně jako s Taycanem, ale ten stojí mnohonásobně víc než obyčejnější auta a je na tyhle sportovní jízdní vlastnosti navrženej a je to prostě Porsche, tak to v tý DNA musí mít tyhle vlastnosti, to už zákazník prostě od tohohle typu auta očekává. A jako losí test je v praxi uplně k lejnu, když jedeš a skočí ti zvěř před auto, tak si nestihneš ani uprdnout a když stačíš nějak zareagovat, tak šlápneš prudce na brzdu a strhneš volant podle toho z který strany ti tam ta zvěř skočí. Jak řiká Filip, v praxi nikdo nikdy žádnej losí test nepoužívá a jestli Taycan v tom videu to zvládnul o metr líp, tak při nějaký pravděpodobnosti se o ten metr v praxi možná vyhne tý strážce, ale kolik takovejch situací za život zažiješ. Tohle video řiká jediný, že Taycan má lepší jízdní vlastnosti, což je pro zákazníky, který chtěj sportovnější jízdu v tom je lepší než Tesla a asi i v těch zrychleních, ale ještě aby nebyl za ty prachy a s tim cenovym rozdílem oproti Tesle a když je to uplně nejnovější model a Tesla se prodává už od roku 2012.

mpolan
16. října • 7:45

K losímu testu asi tolik: všeobecně odborníci doporučují zvíře spíše srazit, než se mu pokoušet vyhnout. Sice trochu rozbiju auto, pravděpodobně dojde i ke zranění, ale rizika z nezvládnutého manévru jsou mnohem větší. A podmínky na běžných silnicích jsou od zkušebních vozovek hodně daleko. Udělat losí test na typické středočeské dvojkové silnici, s jistotou auto skončí v příkopu vedle cesty. O horších cestách radši ani nemluvit.

.
16. října • 15:28

Odborníci ovšem také zároveň uvádí (na základě pokusu s několika okruhovými a rallye jezdci), že normální člověk (lhostejno zda je to ten okruhový jezdec nebo řidič začátečník) když vidí, že situaci neubrzdí, se snaží tomu živému tvoru instinktivně vyhnout a ne je srazit a ano i za cenu, že manévr nezvládne a třeba si sám nabije ústa. U normálních lidí je to normální reakce (pouze psychopat najede do živého tvora) a je to tak správně, protože tím živým tvorem nemusí být srnka, ale třeba malé děcko, takže tyhle knížecí rady o sražení jsou k smíchu nebo spíše k pláči.

WP
16. října • 7:56

Nepleť si losa se srnkou...jiná dimenze.

mpolan
16. října • 8:47

Srážka s losem mi u nás hrozí méně, než s asteroidem. Ještě kdybys třeba napsal koně nebo krávu, ale ty zase nemají losí paroží... Druhá věc je, že losí test je při dnešní konstrukci aut trošku přežitek. Dříve opravdu hrozilo, že velké zvíře padne na auto a rozbije ho shora. Dnes jsou přídě aut vyšší, pevnější. U SUV je pak vůbec vyšší šance, že zvíře spíš odhodí, než aby padalo na auto.

Pavel F.
16. října • 9:36

Troufnu si oponovat. Ano, u lesní zvěře typu srnka je lepší brzdit a napálit to do auta. Škoda bývá menší než riskovat, že skončíš otočený na střeše v příkopu.
Nicméně losí test má stále smysl. Už jsem absolvoval losí test s člověkem a věř mi, že radši uděláš losí manévr s rizikem, že skončíš na střeše v příkopu za škodu mnohonásobně vyšší, než srazit člověka a mít škodu menší. Ten pocit, že bych nabral člověka, je fakt strašný.

Autotu
15. října • 17:19

Souhlas.

.
15. října • 16:17

Losí test, s jelenem, jsem absolvoval a i když dopadl dobře tak doufám, že mne už další nepotká. Nic příjemného.

Skodovak
15. října • 16:15

krome jineho zamereni vozu je trochu dulezita cena ... vetsinou neprekvapi, ze v testech vyhraje vuz za 4M+ a porazi tak neco za nejakych 2.5M+

MM
15. října • 19:16

Samozřejmě, za normálních okolností je zcela normální že auto za dvojnásobnou cenu je lepší. Tady se aler buduje obraz že všichni jsou tesle vzdálení na světelné roky a to asi neplatí.

MM
15. října • 16:07

Vidíš, už léta do mě fanoušci EV cpou že dojezd jenaprosto nepodstatný.

Karel.
15. října • 15:41

Těch porovnání začíná být čím dál víc a ukazuje se, že Tesla hrubě nestíhá, ve své parádní disciplíně dostala nakládačku 9 sekund z 0 na 250km/h. Viz test Motorsport magazinu.
https://www.youtube.com/watch...

mpolan
15. října • 19:06

Je strašně překvapivé, že sedm let staré auto je poražené něčím novým, navíc od počátku stavěným s cílem dosahovat právě takových "zázraků" a "překvapení"...
A nakonec to dopadne jak se slavým Jaguarem. Strašné haló kolem i-Pace, auto roku, a prodeje jsou kde? Pěkně u ledu, není zájem. Což se o Tesle říci nedá, ať se to odpůrcům líbí nebo ne.

Marek71
16. října • 8:37

Co to znamená, že prodeje I-Pace jsou u ledu? Jaká byla očekávání jaguaru a jaká je realita? Ty to víš?Prodeje v Evropě za 08/2019 a za celý rok:
https://insideevs.com/news/373420/august-2019-p... ... Jaguar je s I-Pace osmý nejprodávanější EV v Evropě, to mi nepřijde špatné. Na prvním místě je Tesla 3 a pak stálice jako Zoe a i3, Leaf, Golf a Kona. Vše jsou to ale vozy s poloviční cenovkou. No a těsně před ním eTron. Tesla S je až za ním, stejně jako i další, levnější EV jako Ioniq, Niro. Tesla X v té tabulce není vůbec...Asi nikdo nečekal, že se bude Jaguar prodávat jako Zoe, ne? S cenou přes 2 miliony. V kontextu prodejů EV, si myslím, že to není špatný výsledek. A vsadím se, že spolu s eTronem, ubrali spoustu zákazníků právě Tesle. Stačí se podívat na to,jak klesly prodeje S a X poslední dobou. Jistě, nějaké zákazníky jin vzala i Tesla 3.Na US trhu je to horší, tam by mohli zapracovat:
https://insideevs.com/news/373812/ev-sales-scor... ...

mpolan
16. října • 8:43

Ano, o očekáváních byl nedávno článek, a ani v prvním roce prodeje je i-Pace nenaplnil. Plánovali prodat 25 tisíc kusů ročně. Letos mají zatím osm, možná překonají dvanáct. to je dost slabé na auto roku. Je hezké napsat, že se jedná o "osmý nejprodávanější", ale když vidíš rozdíl vůči prvnímu, je to zlé.

Marek71
16. října • 8:49

Jenomže to je luxusní auto s cenovkou přs 2, spíš tak 2,5 mega. Prodává se podobně jako eTron, za sebou má třeba Ioniq i eNiro. I ve spalovacím světe je normální, že Jaguar za 2 mega se bude prodávat jinak než nějaká střední třída za půlku, ne?Ano, rozdíl oproti prvnímu je velký, ale ostatní EV na tom nejsou o nic lépe. Celkově se EV prodávají mizerně, takže to osmé místo a cca. 1000 ks za měsíc mi přijde v Evropě hodně dobré. To, že Jaguar si nerealisticky (s ohledem na trh EV) myslel něco jiného, na tom nic nemění.

Pavel
16. října • 0:10

Ten rozdíl v losím testu ať veme čert, hlavně ať to nerezaví už v prvním roce provozu jako model 3.

MM
15. října • 19:14

Překvapivé to je, protože je do mě ze všech stran hustěno že Tesla má takový technologický pokrok, že se ji ještě dvacet let nikdo nevyrovná. Tesla má holt zvládnutý marketing a to se odráží na prodejích. Ještě nikdy jsem třeba nepotkal nikoho kdo by se do krve hádal za majitele jaguaru, pasoval ho do role mesiáše a omlouval každý jeho exces. V tomhle má holt Musk štěstí.

dpcstb
17. října • 22:06

tesla ma podstatne vyssi dojazd a stoji polovicu. v tomto kontexte ma proste tesla naozaj technologicky navrch.

Joe Doe
15. října • 20:55

To bude as tym, ze Jaguar nie je nicim vynimocny, skratka majitel nechcel nemecku premiu a nebol dostatocne inteligentny na to, aby si kupil Lexus alebo Teslu.

WP
16. října • 7:54

Lexus má EV? To byla opravdu inteligentní poznámka...ty prostě nezklameš.;-)

mpolan
15. října • 19:33

Ale v čem se jí nevyrovná? Že někdo udělá auto s lepším podvozkem nebo vyšším výkonem? Takových už bylo a bude. Ale komplexnost elektromobility, použitelnost, celková image a celý systém, to je to, na co ostatní jen tupě koukají z dálky a nemají, jak se přiblížit. A to je to, co vy, tupečci, nechápete. Vidíte jen jedno, kdo to komu natře rychlostí nebo zrychlením. Tupá, východní mentalita...

Michal
16. října • 10:43

Predpokladam, ze i kvalitou vyroby se ostatnim automobilkam nevyrovna.http://www.autoforum.cz/zajimavosti/nemci-otestov...

sir
16. října • 9:16

Pridal bych i prostornost...pochybuju ze porsche je tak velke uvnitr :)

MM
15. října • 22:06

Jinak dík za urážky, mě to nevadí. Já s tebou budu dál mluvit slušně, přijde mi to normální.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mpolan
16. října • 7:55

Ano, to je taky poslední, co ti zbylo. Argumentaci a schopnost pochopit a přijmout pravdu máš, bohužel, na nule.

kari
16. října • 7:51

Urážky od Mpolana jsou pro normální lidi slova uznání. ;-)
Můžeš být hrdý, že tvá diskuzní forma je taková, že mpolan se do tebe musí opřít.

mpolan
16. října • 8:39

Tady jsou někde normální lidi? A že jsem žádné zatím neviděl... :-D :-D Pak se tu cítím osaměle.

Petr
16. října • 7:24

Mpolan neumi diskutovat na urovni a uz vubec neumi prijmout fakta, ktera mu jiny diskuter predlozi. Diskuze s nim je ale dobra na podaveni.

mpolan
16. října • 7:41

Ještě žádný diskutér nepředložil fakta, aby se dalo reálně diskutovat. A ty už vůbec ne. Tak proč bych měl s odpadem jednat v rukavičkách?

Kuk
16. října • 11:05

ty rukavičko, tak asi takto: stále častěji vidím, že lidé kritizují to, o čem nemají ani páru. A čím míň vědí o tom, jak to funguje, tím ostřejší a radikálnější kritika z nich padá.
Ale obvykle je to nepřímo úměrné inteligenci a vzdělání - hlupák má "jasno" okamžitě, protože mu názor "nekomplikují" fakta, rozumíš....těžko já vím

MM
16. října • 13:38

To je komický že to píšeš zrovna ty Kuku. Člověk kterej všechny uráží a argument uvede jen sem tam... Je vidět že ti chybí sebereflexe. A navíc, když se v těch svých prohlášeních zmýlíš, tak se neumíš ani omluvit a jedeš si dál svoje urážky. Takže ne, ty fakt nejsi ten kdo může něco takového kritizovat u jiných.

Kuk Vykuk
23. října • 23:40

Ty troubo tydle bláboly jsem nepsal já, ale ten schizofrení kokot co tu má každej den 10 jinejch nicků. :-P

Kuk Vykuk
23. října • 23:41

Jo a to svoje rádoby moralizování si strč tam kam patří, čili do řitě. :-P

Petr
16. října • 7:24

Pardon... pobaveni :)

jozka
16. října • 7:55

To puvodni sedelo taky :-)

MM
15. října • 22:05

Vidíš, přesně o takových jako ty jsem psal.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mpolan
16. října • 7:40

O čem jsi psal? Já nemám ani slůvko o majiteli firmy, jen o autě. A to, že Tesla elektromobilitu zvládla nejlíp, proti tomu nezmůžeš zkrátka nic. Od počátku řešili systém, zatímco slovutné evropské značky čekaly, kdo že jim to vlastně postaví ty nabíjecí stanice... A jo, i ten marketing k tomu patří. Kupodivu ten samý marketing, který v ČR tlačí na vrchol veskrze průměrný Volkswagen a Škodu, ten samý marketing, zahrnující přehnaně oslavné ódy v médiích... Ale vadí to jen u Tesly.

MM
16. října • 9:37

Dole si se o Muskovi rozepsal docela dost..

Jungman
15. října • 15:45

Že nebude Tesla absolutně stíhat v zatáčkách jsem čekal, Porsche je Porsche, ale že dostane takový kotel v drag race to docela čumím.

Dušan
6. listopadu • 13:39

Také se to nestalo. Celé je to marketingová lež alà Porsche. Projděte si YouTube a rozbory toho videa. 😉

dpcstb
17. října • 22:05

porovnavacka toho najsilnejsieho z porsche ale nie toho najsilnejsieho od tesly

MM
15. října • 16:07

Taky jsem to nečekal.

Moik
15. října • 15:25

Tvl dneska nejde věřit celkem ničemu ale řekl bych, že i samotné projetí v 97kmh Tycanem je dost dobrý!

dpcstb
17. října • 22:04

na videu je vidiet ze rozostup kuzelov je omnoho vacsi ako u testov na km77

Kosanovič.
15. října • 15:35

Pozor dělají se tři druhy losích testů, malý (třeba KM77), střední (předpokládám, že to je ten ve VOX) a velký (třeba AMuS) které se liší vzdáleností kuželů. Tady je to na vodě, takže to s výsledky na suchu porovnávat nejde, jde podle toho porovnávat jenom Porsche a Teslu.

Kosanovič
15. října • 15:25

Dřív nebo později blamáž Tesly musela zákonitě přijít.

mpolan
15. října • 15:24

A je to stále houby platné, protože Tesla nestíhá vyrábět, zatímco Porsche se sotva rozjíždí. Tesla může být stále v klidu.

fukaj tamkaj
15. října • 18:21

Tak tak. Porsche jeste vyrobu ani poradne nerozjelo a uz jsou jeho auta lepsi nez u zavedene jednicky na trhu EV. ;-)Tedy ono to Porsche je take podstatne drazsi, takze by to snad ani jinak dopadnout nemelo. Nehlede na to, ze bych zase az tak prilis neveril nemecke televizi. Skandaly ADAC tykajici se falsovani vysledku anket o nejlepsi auto ve prospech domacich vyrobcu jsou dobre zname.

kkk
16. října • 12:37

Jo jo losí test s loganem byl taky povedenej:-D

qwertz
15. října • 18:17

To ano. Každoroční ztráta to jistí. :-P

mpolan
15. října • 18:59

Ano, to je u rozvíjející se automobilky tak nějak očekávaný stav. Ale chápu, úspěch se pozná pouze podle zisku, jinak to moderní ekonomové neumí.

MM
15. října • 22:04

V podnikání tomu tak určitě je. Ostatně zisk Musk slibuje pěkně dlouho a zatím se nikdy nepodařilo.

Rembaz
15. října • 22:25

Nepreháňaj. Tesla made a $139 million profit in the fourth quarter of 2018,

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
MM
16. října • 9:30

Zisk se udává z rok, ne za kvartál....

Rembaz
16. října • 9:34

To sa kde učí?

Art Vandelay
16. října • 10:34

Chalani (vsetci hore), pockajme si kym sa rozbehne cinska fabrika a Model Y, ak budu aj potom v tazkych stratach, budem prvy co vyvesi bielu zastavu, zatial je skoro robit uzavery, aj pre fanboys a aj pre haterov...

Paly
16. října • 19:15

Stredná trieda v Čine zarába cca 6000€ ročne. Určite Teslu netrpezlivo očakávaju... Hlavne keď vláda zrušila všetky dotácie na EV. Teraz cinania začali dotovať vodikove auta.Pochopili že donekonečna tlačiť miliardy $ do neefektívnej technológie sa neoplatí.Staty v Európe by si mali z toho zobrať príklad. Veď najlepšie sa učí na cudzích chybách.

Rembaz
17. října • 12:21

”For instance, the Chinese government defines incomes ranging from 60,000 to 500,000 yuan per year ($7,250 to $62,500) as middle class. McKinsey uses a range of 75,000 to 280,000 yuan ($11,500 to $43,000) per year”Aspoň vidieť tvoju objektívnosť.

Paly
17. října • 19:50

Zamysli sa prečo do Činy každý kto môže sťahuje svoju výrobu od obuvy
cez automobilky po počítače. Iba zamestnanci so zahraničným kapitálom majú niečo vyše tisíc $ mesačne. Bežný "Maovia" berú 300-350 $ mesačne a títo určite tesly za 50 000 $ dolárov kupovať nebudú. Bohužiaľ pre Muska.
https://www.businessinfo.cz/cs/clanky/vyvoj-minimalni... ...

kkk
17. října • 21:41

Vy jste trochu zaspal dobu, dnes se právě vzhledem k narůstajícím platům hodně firem stěhuje do levnějších regionů. - Čína překonala v počtu lidí náležejících ke střední třídě Spojené státy a má nejpočetnější střední třídu na světě. Nyní ji tvoří zhruba 109 milionů lidí, zatímco v USA je to přibližně 92 milionů. Vyplývá to z průzkumu švýcarské banky Credit Suisse, jehož závěry zveřejnil server CNNMoney.
Do střední třídy Credit Suisse zahrnuje lidi s majetkem od 50 tisíc do 500 tisíc dolarů (1,2 milionu až 12 milionů Kč).:-Dhttps://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/cina-ma-nejpoce... ... A to je rok 2015B-]

Paly
18. října • 9:14

Uvedom si,že v Čine žije 1.4 miliardy obyvateľov.109 miliónov strednej triedy je iba z nášho uhla pohľadu. Činania ich klasifikuju ako zamestnancov z vysokým príjmom. Oficialne Činania zaradili stredný príjem od 295-740$.Ešte stále je tam výhodné pre západné firmy stavať nové fabriky.
https://www.china-briefing.com/news/chinas-middle-class-... ...

kkk
18. října • 10:21

Ve vašem odkazu má stř. třída 400mil,tudíš nižší průměr, v mém 109 mil.s majetkem 1,2-12mil kč.(Credit Suisse používá při měření spíše majetek než příjmy, aby zabránila dočasným změnám způsobeným například nezaměstnaností)Já dávám přednost mezinárodním standartům.Co se vrátit na začátek, kde jste tvrdil,že na ty tesly nebudou mít číňani prachy,pokud by jenom každý stý z té stř. třídy koupil teslu jaká bude poptávka:-D

Paly
18. října • 12:00

Čínsky výrobca EV NIO má podobné parametre ako model 3.Dojazd okolo 500 km cenovo sú tiež podobne,ale už po znížení dotácie na EV o 50% predaj sa prepadol.Na budúci rok dotácie v Čine na EV budú nulové. Môžme si ľahko domyslieť ako dopadnu. Zbankrotuju už teraz,ak nedostanú ďalšiu pôžičku na záchranu.Od roku 2014 od kedy NIO vznikol vygeneroval stratu 6 miliárd $.Teslu nič dobré v Čine nečaká.

kkk
18. října • 12:15

Podle váší logiky by se u nás prodávalo jenom sandero a fabie:-D To,že se po skončení dotací propadnou prodeje je na nobelovku:-D teslu má naopak dobré zprávy https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/tesla-v... ... a tím končímB-]

MM
18. října • 12:19

Většinou čím víc smajlíků tím větší agresivita a menší intelekt.

Rembaz
18. října • 10:04

Takze ak som tvoje prepočty správne pochopil ma Čína 109milionov potenciálnych zákazníkov pre Model 3 a Y.A to sa ti zdá malo?

kkk
18. října • 10:41

Už je z toho asi trochu zmatený, proto ty ůkroky stranou:-D

Rembaz
17. října • 21:21

A to tvdrdil kto? Stále nechápem o čo ti ide.Hadzes tu len nejake čísla a pritom každý súdny človek vie že Čína je obrovský trh a hlavným problém určite nie je kúpna sila.

kkk
17. října • 12:36

Jo jo někteří jedinci si stále myslí, že se tam dělá za hrstku rýže:-D

kkk
17. října • 11:47

Stredná trieda v Čine zarába cca 6000€ ročne.Nemáte v těch číslech trochu zmatek?Jako níže s těma 20 miliardama :-D

Paly
17. října • 19:44

Čudoval by si sa, ale priemerne zarábajú od 300 do 350$ mesačne.

kkk
17. října • 21:10

To je minimální mzda:-D Minimální mzdu si určuje každá provincie samostatně. Nejvyšší je v Šanghaji, kde dosahuje 8 210 korun, a dále v Pekingu a Šen-čenu, kde je ve výši 7 260 korun. Celorepublikový průměr se pak pohybuje kolem 22 700 korun měsíčně. U nás je průměrná mzda 33 840 korun a minimální mzda 13 350 korun.
Na rozdíl od České republiky jsou v Číně vysoce nad průměrem učitelské platy. Učitel si tady vydělá asi 46 000 korun a u nás 34 000 korun. Čínští policisté si přijdou na přibližně 40 000 korun měsíčně a elektrotechnici i na 41 000 korun. Jejich platy jsou podobné platům v Česku, kde si policista vydělá asi 35 400 korun měsíčně a elektrotechnik 42 000 korun.https://www.fondik.cz/zajimavosti-ze-sveta-fina... ...

MM
18. října • 12:18

Možné to je. Dá se takový kraťoučký článek na nezmnámém serveru brát jako relevantní zdroj?

Art Vandelay
16. října • 21:08

1. Sa pozri kolko drahych aut sa preda v Cine, je irelevantne aka je priemerna mzda. By si sa cudoval kolko zarobia ludia vo velkomestach.2. Preco neprinutili Teslu vytvorit joint venture s lokalnou firmou, Tesla ako prva a jedina ide robit business v Cine bez lokalneho partnera. Tak isto dostala vynimku z cla na Modely S a X. Tesla ma v Cine velmi silne meno a velmi ju tam chcu, inak by nerobili ustupky take ako robia...

Paly
17. října • 8:53

Čínsky výrobcovia EV Geely a NIO, ktorý sú oveľa lacnejší ako Tesla,teraz potrebujú na ďalšie prežitie pôžičku inak zbankrotuju.Podobne Tesla dostala ďalšie 2 000 000 0000 $ v máji,inak by už skončila. Modelu S a X už nepomôže ani zníženie dovoznych daní.Je pravda ze sú poriadne drahé, ale vôbec nie prémiové a navyše už aj morálne zastaralé.
Model 3 v Gigafactory 3 tam budú iba montovať z dielov vyrobených v USA a dovezenych do Činy, preto tak isto nebude lacný. Za dovážane diely na výrobu M3,ale daň platiť budú.

kkk
17. října • 11:40

Opravdu Tesla dostala 20milard?:-D

Paly
17. října • 19:42

Chybička se vloudila, ale verím že si pochopil ze je to "iba" 2 miliardy $.Predsa celkový dlh tesly je viac ako 13 miliárd, s týmto štvrťrokom možno aj 14 miliárd. 0 už radšej nepíšem :-).

kkk
17. října • 21:58

Radši se na ty ohromující nuly vykašlete od toho jsou zkratky:-D Ty prachy tam dali soukromníci a je to jejich riziko,určitě víte kolik stála v době krize v usa záchrana fordu G.M atd daňové poplatníky.B-]

MM
18. října • 12:16

Klasicky zcestná argumentace. To že tam ty peníze daly soukromníci nijak nevyvrací že je tam daly. To že záchrana fordu stála obrovské peníze, nijak nemění situaci tesly.

LOL
17. října • 7:37

je strašná bžunda číst žgryndy Koniáše Vanderlaye... :-D

jozka
16. října • 11:10

Zajimavy. Ja predloni vsude cetl, ze tim, co vytahne Teslu k zisku a svetlym zitrku bude Model 3.

MM
16. října • 13:36

Nevyšlo to, takže teď se vše sází na model Y.

Paly
16. října • 11:40

Podľa mesiasa Muska mali predávať do konca roka 2018 týždenne 10 000 modelov 3 s nekonečnými ziskom ktorým splatia všetky dlhy.
Teslov obchodný model je závislý od navysovania kapitálu a nie od výnosov. Skôr či neskôr skrachuju.

Art Vandelay
16. října • 15:32

Ano, Elon samozrejme casto prehana, ale vzdy to doteraz dotiahol tam kde chcel. To ze na TM3 nie su 25% marze ale len 20% a ze S/X sa predava namiesto 100 tisic kusov za rok len 80 tisic kvoli tomu ze odkladaju facelift, pre niekoho je to koniec sveta a dokaz ze Tesla skrachuje, pre mna nie. Auta vyrobene v Cine (kvoli viacerym faktorom) budu mat urcite solidne marze a to iste bude s TMY. Mozme sa hadat o tom ci bude dopyt, ale len buducnost ukaze ci ano alebo nie. Na jar sa ludia smiali, ked Tesla predala 63 tisic aut za prvy kvartal, ze nikdy neda tych naplanovanych 360 tisic tento rok, a uz sa nesmeje nikto...

Paly
16. října • 19:00

Umenie nie je predať a byť stratový, ale naopak.Za 1Q 2019 mali stratu 720 000 000$.Musk by sa mal ísť opýtať k Ferrari, alebo porsche ako vytvoriť zisk. Čim viac budú vyrábať, tým budú straty väčšie. Musk iba klame a zavádza verejnosť. Sľuboval, že v roku 2017 model S prejde autonómne naprieč USA od pobrežia k pobrežiu (Summon je ukážkou ich pokroku autonómie).V tomto roku už mali predávať kamión Semi, v minulom roku sľúbil, že už nebudú potrebovať navýšiť kapitál (pôžička),lebo budú stále ziskový, no onedlho opäť prosil investorov.Zavadzal akcionárov o kúpe Tesly Saudami za 420 $ za akciu. atď , atď...

Rembaz
16. října • 20:45

Ferrari a Porsche boli na začiatku ziskové? Predpokladám, že hneď aj s tisíckami čerpačiek.

KHGT
17. října • 8:31

Neexistuje v historii automobilka, která by byla od svého založení ztrátová 16 let v řadě. To je nesmazatelné a nesmrtelné prvenství, které patří Tesle. Snaha omlouvat ztráty Tesly tím, že je to startup vyznívá stejně cynicky a směšně jako když matka dítě, které v 16 letech neumí chodit, mluvit a posrává se do plen omlouvá jeho chybičky tím, že je to ještě kojenec.

dpcstb
17. října • 22:01

porovnavat situaciu dnes a situaciu pred 80 rokmi ked vznikali velke automobilky a mali prakticky nulovu konkurenciu je troska nieco ine, nemyslis? kolko automobiliek velkosti tesla ci vacsie vznikli poslednych 20 rokov? a nehovorim o nejakych odnoziach velkych automobiliek, ale uplne z nuly, uplne s nulovym know how.

Rembaz
17. října • 22:26

Ono premýšľanie boli.
A taký Ford vznikol pred 116rokmi keď bol trh s autami úplne v plienkach.

Rembaz
17. října • 9:20

Nič neospravedlňujem. Len sa pýtam.By ma to zaujimalo ale študovať finančne výkazy spred 80r sa mi nechce.
Totiž toľko ma Ferrari. A pokial viem žiadnu infraštruktúru a ani žiadny alternatívny pohon nepriniesli.Tesla ma 16.

Rembaz
17. října • 9:24

Okrem toho ako práve čítam tak bolo v podstate len oddelene od už existujúcej Alfy Romeo.Čiže úplne iná situácia.

MM
16. října • 15:56

Už asi před dvěma letyp lánoval Musk vyrábět 500tis vozů ročně...
Já tě chápu, ostatní lžou a Musk jen přehání a ikdyž mu to nevyjde, tak mu to vlastně skoro docela vyšlo.

Paly
16. října • 10:57

Čína zrušila dotácie na elektromobily, domáce elektroautomobilky ak nenavysia kapitál skrachuju.Teraz sa v plnej nahote ukazuje, že trh s elektroatami je nafuknuta bublina ktorá skôr, alebo neskôr splasne.

MM
16. října • 10:51

A když v červených číslech nebudou tak se jako přepíše historie a ta každoroční ztráta co teď dělají přestane existovat?

jozka
16. října • 7:54

Ona ty ziskove kvartaly mela loni dokonce dva po sobe, ale hned ten dalsi byla minus 750 mega. A za cely lonsky rok minus giga.

Rembaz
16. října • 9:13

A?

Q.
16. října • 12:17

B. Rozhodující je výsledek zápasu po čtyřech čtvrtinách, tam je buď ztráta a vyplácí se dividendy nebo ztráta. Průběžný stav po jednom kvartálu je nezajímavý.

Rembaz
16. října • 13:07

Dividendy iba raz ročne? No vidim že je diskusia plna odborníkov.

Q.
16. října • 14:33

Ne raz ročně, třeba sto raz ročně, ale na základě roční auditované závěrky.

Rembaz
16. října • 16:15

Pravda. To sme sa nepochopili.

Tom
15. října • 16:16

Nestiha vyrabet? A nebude to spise malymi vyrobnimi kapacitami?

Rembaz
15. října • 16:28

A ako inak by to malo byt aby nestíhala vyrábať?

MM
15. října • 19:12

Asi že by měla velkou výrobní kapacitu. Třeba aspoň jako bezvýznamná Škodovka.

mpolan
15. října • 19:31

Až bude ta Škoda vyrábět jen drahá, velká a prémiová auta, taky nebude prodávat po statisících kusů.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
JK
16. října • 16:24

Nezlob se, ale kontextuálně - taková auta zatím stále nevyrábí ani Tesla. Drahá ano, velká je relativní, ale prémiová ani omylem.

hehe
16. října • 14:39

Stačí aby se škody peněz přestaly fasovat a rázem přijdou o 75% "zákazníků"

Burešek
18. října • 7:48

Tvoje znalosti o prodejních číslech Škody jsou hodně ubohé.

Pavel
16. října • 15:16

Tady citim zavist.. ;-)

Rembaz
15. října • 19:29

To nemá logiku. Keď Skodovka nestíha tak to zase nie je relevatne lebo nie je veľká ako Toyota. A tak stále dookola.Nestíham vyrábať znamená jednoducho vacsi dopyt ako výroba. A je absolútne jedno či je to Tesla alebo Ferrari či trabant.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
MM
15. října • 22:03

To nemá mít logiku. Říkám tím jen to že tesla nestíhá vyrábět, protože celkový objem její výroby nepatří k největším.

Rembaz
15. října • 22:24

Lenže veľkosť je relatívna. Tu ju definujete aspoň ako Skodovku.
Čiže sám si nastaviš kritérium aby si si podporil argument.

MM
16. října • 10:50

Ano vzal jsem poměrně malou automobilku, aby kritéria nebyla moc přísná.

Rembaz
16. října • 12:01

A čo RR, Ferrari atd? Alebo obycajne Volvo?

MM
16. října • 13:34

Myslel jsem že když je Tesla prezentována jako naše budoucnost a leader v oblasti EV na kterého nikod nemá, tak se nebude chtít rovnat s malosériovým výrobcem automobilů jako Ferrari. Víš co pojďme od toho. Tesla nestíhá vyrábět, je fuk co zatím je nebo není. Já nemám důvod se tu s tebou dohadovat.

Doporučujeme

Články odjinud