Vydrží komponenty v extrémním horku za plného nasazení na klopené dráze v Itálii? I na tohle hledalo Porsche odpověď.
V polovině července jsme vás informovali o balíku peněz, který Porsche injektovalo do testovacího okruhu Nardó v Itálii. 12,6 kilometrů dlouhá klopená oválná dráha dostala nový povrch a připravila se tak na svůj nový úděl - testování elektromobilů. Nenechte se však zmást, Nardó vždy bylo mekkou rychlosti a tak to také zůstalo, jen se přidaly kratochvíle s rychlonabíjením, bezpečnostními systémy nebo s autonomním řízením.
Jednu z prvních štací si zde právě odbylo i nové Porsche Taycan, které už se připravuje na svůj celosvětový debut. Dojde k němu ve středu 4. září. Zkouška ohněm je možná ten správný termín pro tento test, protože Taycan si prošel 24hodinovou vytrvalostní jízdou ve vysokých rychlostech (195 až 215 km/h) při nejvyšších teplotách 42 stupňů (povrch dráhy 54).
Šest testovacích jezdců se střídalo při zastávkách na rychlé dobíjení a celkově tak elektromobil urazil vzdálenost 3425 kilometrů. Stefan Weckbach, jeden z vedoucích projektu Taycan uvedl, že vůz zkouškou prošel bez sebemenších problémů. Nezapomněl také dodat, že v momentě, kdy Taycan vstoupí na trh, bude mít za sebou přes šest milionů testovacích kilometrů.
3425 kilometrů. Je to hodně, nebo málo? Volkswagen při testování svého superauta W12 (ne tak úplně splněný sen Ferdinanda Piecha), najel na stejné trati 7749 kilometrů. Jenže tenkrát se jednalo o rychlostní rekord a tak se jelo průměrnou rychlostí 322,89 km/h. Něco takového si Taycan možná taky zkusí, ale nyní šlo o hlavně o výdrž jeho komponentů.
Mimo jiné je totiž vybavený 800voltovou technologií, která pomohla speciálu Porsche 919 Hybrid třikrát vyhrát LeMans. Zjišťovaly se také tepelné ztráty a schopnost vozu uchladit se i v extrémním horku. Porsche si dává na svém novém voze velmi záležet, jak jsme se již nejednou přesvědčili. Předobjednávky se navíc hrnou jedna za druhou. Můžeme tak s jistotou říct, že první elektrické Porsche je už teď pořádná pecka.