Porsche Taycan se možná vrátí na Nürburgring. Svoje eso má totiž stále v rukávu

Čas v Zeleném pekle ještě nevypovídá o celkových kvalitách auta. Mít ale zářez za nejrychlejší elektromobil musí lákat.

Když se Porsche objevilo poprvé se svým elektromobilem Taycan na Nürburgringu, povedlo se mu zajet čas 7:42. Není to nic oslnivého, automobily s elektrickým ústrojím totiž limituje maximální rychlost. Tento hendikep se projeví hlavně na rovných úsecích okruhu a elektromobily na nich lechtají omezovač. V případě Porsche Taycan se tak stane ve 260 km/h.

Tesla sice nekraluje Nürburgringu, ale dokázala dokonale pobláznit Nizozemce

Tesla sice nekraluje Nürburgringu, ale dokázala dokonale pobláznit Nizozemce

Na pokoření rekordu v Německu vyrobených elektromobilů to ale stačilo. Krátce po měřeném kole automobilka oznámila, že onen vůz byl ve specifikaci Turbo. V nabídce je ale i silnější Turbo S. Oba vozy mají v normálním režimu 460 kW. S funkcí overboost je ale vidět znatelný rozdíl – Taycan Turbo 500 kW (680 koní), Turbo S 560 kW (761 koní). Turbo S pak zrychlí na 100 km/h za 2,8 sekundy. Maximální rychlost 260 km/h však zůstává. Ve prospěch mluví i karbon-keramické brzdy ve standardu. Vyrazí ale silnější verze na okruh?

Taycan je oficiálně nejdražší elektromobil v Česku. O nejdražší Porsche však nejde

Taycan je oficiálně nejdražší elektromobil v Česku. O nejdražší Porsche však nejde

Magazín Cars Guide se na to zeptal produktového manažera Lukase Kramera. „S naším časem na okruhu jsme spokojení, ale mohl by tam být ještě nějaký potenciál. Když už máme k dispozici všechno to vybavení a výkon, možná ještě najdeme prostor,“ okomentoval Kramer situaci.

Nezapomněl také zdůraznit, že vůz na Nürburgringu byl ten samý, který byl podroben i zátěžovému testu na okruhu Nardó. Automobilka chtěla demonstrovat schopnosti vozu na jediném kousku a ne jej na každou disciplínu měnit.

TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 101 příspěvků
Minitest Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid: Víme, že má duši!

Toyota Corolla HB 1.8 Hybrid

Nová Corolla je pohled na segment C po Japonsku. Mazdě to vyšlo, Toyota má v rukávu hybridní trumfy.

10.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků
Ostré Fordy Focus ST poprvé na českých silnicích: Ty to nabij a já vystřelím!

Ford Focus ST (první svezení)

Dva motory? Dvě verze karoserie? Ale kdepak. Dvě zcela odlišná auta! Jedno je příjemný společník pro dlouhé cestování, to druhé snese porovnání s nejlepšími.

8.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 38 příspěvků