Porsche Taycan se možná vrátí na Nürburgring. Svoje eso má totiž stále v rukávu

Čas v Zeleném pekle ještě nevypovídá o celkových kvalitách auta. Mít ale zářez za nejrychlejší elektromobil musí lákat.

Když se Porsche objevilo poprvé se svým elektromobilem Taycan na Nürburgringu, povedlo se mu zajet čas 7:42. Není to nic oslnivého, automobily s elektrickým ústrojím totiž limituje maximální rychlost. Tento hendikep se projeví hlavně na rovných úsecích okruhu a elektromobily na nich lechtají omezovač. V případě Porsche Taycan se tak stane ve 260 km/h.

Tesla sice nekraluje Nürburgringu, ale dokázala dokonale pobláznit Nizozemce

Tesla sice nekraluje Nürburgringu, ale dokázala dokonale pobláznit Nizozemce

Na pokoření rekordu v Německu vyrobených elektromobilů to ale stačilo. Krátce po měřeném kole automobilka oznámila, že onen vůz byl ve specifikaci Turbo. V nabídce je ale i silnější Turbo S. Oba vozy mají v normálním režimu 460 kW. S funkcí overboost je ale vidět znatelný rozdíl – Taycan Turbo 500 kW (680 koní), Turbo S 560 kW (761 koní). Turbo S pak zrychlí na 100 km/h za 2,8 sekundy. Maximální rychlost 260 km/h však zůstává. Ve prospěch mluví i karbon-keramické brzdy ve standardu. Vyrazí ale silnější verze na okruh?

Taycan je oficiálně nejdražší elektromobil v Česku. O nejdražší Porsche však nejde

Taycan je oficiálně nejdražší elektromobil v Česku. O nejdražší Porsche však nejde

Magazín Cars Guide se na to zeptal produktového manažera Lukase Kramera. „S naším časem na okruhu jsme spokojení, ale mohl by tam být ještě nějaký potenciál. Když už máme k dispozici všechno to vybavení a výkon, možná ještě najdeme prostor,“ okomentoval Kramer situaci.

Nezapomněl také zdůraznit, že vůz na Nürburgringu byl ten samý, který byl podroben i zátěžovému testu na okruhu Nardó. Automobilka chtěla demonstrovat schopnosti vozu na jediném kousku a ne jej na každou disciplínu měnit.

Porsche

Porsche je německý výrobce sportovních automobilů. Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche. V roce 1961 vznikl první model legendární řady 911, která se stále vyrábí.

V roce 2009 Porsche – coby velmi profitabilní automobilku – ovládl Volkswagen.

Porsche 718 • Porsche 911 • Porsche Taycan • Porsche Panamera • Porsche Macan • Porsche Cayenne

TEST Hyundai Kona N 2.0 T-GDI 8DCT: Módní záležitost se vším všudy

Hyundai Kona N 2.0 T-GDI 8DCT

Když dělal Hyundai facelift modelu i30 N, nacpal jeho techniku rovnou i do crossoveru Kona. Tím rozšířil rodinu sportovních modelů o nového člena. Jak jezdí první sportovní SUV Hyundaie?

včera | Vladimír Kadera | 4 příspěvky
TEST Audi Q5 Sportback 40 TDI quattro: Stylu hodně, válců málo? Ne tak docela

Audi Q5 SB 40 TDI quattro

Stylovější souputník klasické Q5 útočí na city, ale použitelnost bere smrtelně vážně. Kompromisů má opravdu málo.

17.  10.  2021 | Richard Herbich | 12 příspěvků
Nový VW Golf R Variant je pořád božsky všestranný a je s ním sranda. I na dráze!

VW Golf R Variant

Novou generaci Volkswagenu Golf R Variant jste si mohli prohlédnout už na konci prázdnin na výstavě Světa motorů Auta na náplavce. My jsme se však poprvé svezli až o měsíc později v Německu a dalo nám to víc, než jsme si vůbec dokázali představit.

15.  10.  2021 | Jan Mička | 24 příspěvků