Porsche Taycan se možná vrátí na Nürburgring. Svoje eso má totiž stále v rukávu

Čas v Zeleném pekle ještě nevypovídá o celkových kvalitách auta. Mít ale zářez za nejrychlejší elektromobil musí lákat.

Když se Porsche objevilo poprvé se svým elektromobilem Taycan na Nürburgringu, povedlo se mu zajet čas 7:42. Není to nic oslnivého, automobily s elektrickým ústrojím totiž limituje maximální rychlost. Tento hendikep se projeví hlavně na rovných úsecích okruhu a elektromobily na nich lechtají omezovač. V případě Porsche Taycan se tak stane ve 260 km/h.

Tesla sice nekraluje Nürburgringu, ale dokázala dokonale pobláznit Nizozemce

Tesla sice nekraluje Nürburgringu, ale dokázala dokonale pobláznit Nizozemce

Na pokoření rekordu v Německu vyrobených elektromobilů to ale stačilo. Krátce po měřeném kole automobilka oznámila, že onen vůz byl ve specifikaci Turbo. V nabídce je ale i silnější Turbo S. Oba vozy mají v normálním režimu 460 kW. S funkcí overboost je ale vidět znatelný rozdíl – Taycan Turbo 500 kW (680 koní), Turbo S 560 kW (761 koní). Turbo S pak zrychlí na 100 km/h za 2,8 sekundy. Maximální rychlost 260 km/h však zůstává. Ve prospěch mluví i karbon-keramické brzdy ve standardu. Vyrazí ale silnější verze na okruh?

Taycan je oficiálně nejdražší elektromobil v Česku. O nejdražší Porsche však nejde

Taycan je oficiálně nejdražší elektromobil v Česku. O nejdražší Porsche však nejde

Magazín Cars Guide se na to zeptal produktového manažera Lukase Kramera. „S naším časem na okruhu jsme spokojení, ale mohl by tam být ještě nějaký potenciál. Když už máme k dispozici všechno to vybavení a výkon, možná ještě najdeme prostor,“ okomentoval Kramer situaci.

Nezapomněl také zdůraznit, že vůz na Nürburgringu byl ten samý, který byl podroben i zátěžovému testu na okruhu Nardó. Automobilka chtěla demonstrovat schopnosti vozu na jediném kousku a ne jej na každou disciplínu měnit.

TEST Volkswagen Grand California 680: Dovolená na Slovensku jezdící, spící

Volkswagen Grand California 680

Největší obytný Volkswagen měří na délku skoro sedm metrů, přitom ale jezdí jako klasická dodávka. Jeho schopnosti jsme vyrazili prověřit na Slovensko.

dnes | Vladimír Kadera | 9 příspěvků
Za volantem nové Toyoty Yaris: Hybrid s třemi válci nelže a má skvělý podvozek!

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Čtvrtá generace yarisu je v Evropě nejdůležitějším modelem značky. Pro Čechy navíc zajímavá i tím, že se bude nově vyrábět u nás u Kolína. S novinkou jsme se mohli blíže seznámit na prázdných silnicích v okolí Bruselu.

11.  8.  2020 | Michal Dokoupil | 68 příspěvků
TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

9.  8.  2020 | Jan Mička | 55 příspěvků