Nové Porsche Taycan ukazuje svůj interiér, který se dle posledních trendů jen hemží obrazovkami.
Elektrické Porsche Taycan se pomalu blíží své premiéře na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu, ale ještě před tím německá automobilka modelu odhaluje interiér. Tradiční styl Porsche se posunuje dále do budoucnosti. Interiér tedy vychází z nové architektury poslední 911, jakožto elektromobil ale působí Taycan více hi-tech dojmem.
Před řidičem je klasický sportovní volant Porsche oděný do Alcantary, přístrojová deska si stále udržuje grafiku tradičně kulatých budíků a na vrchu palubní desky i zde najdete typické stopky označující paket Sport Chrono. Hlavním tahákem interiéru Taycanu jsou však displeje. Celkem pět.
Na rozdíl od 911 se v elektromobilu ztrácí analogový středový budík a přístrojový štít tedy plně tvoří zahnutý 16,8palcový displej, samozřejmě plně konfigurovatelný pro zobrazení nejrůznějších informací včetně velké mapy navigace. Dotykový displej o velikosti 10,9 palce pak najdete na středu palubní desky, kde tvoří výchozí bod infotainmentu. Novým operačním systémem se liší od současných modelů Porsche.
Ještě více napravo před místem spolujezdce najdete další dotykovou obrazovku, aby i pasažér vedle mohl pohodlně ovládat zábavní systém vozu, navigaci a další nutnosti. Výhodou přitom je, že Porsche se podařilo displeje plynule zakomponovat do panelu palubní desky, tudíž při vypnutém stavu neruší celkový design a vypadají prostě jako černě lesklý dekor.
Pro hlavní ovládaní topením, klimatizace, vyhřívání/odvětrávaní sedaček, osvětlení a dalších komfortních funkcí slouží níže položený 8,4palcový displej na středovém tunelu. Část displeje poté funguje jako touchpad s haptickou odezvou, kterým můžete jednoduše ovládat celý systém vozu. Může zde být ovšem zobrazen i například stav dobíjení vozu.
Aby nebylo Porsche pozadu, rovněž v Taycanu najdete inteligentního asistenta s funkcí hlasového ovládání. Stačí tedy říct „Hej Porsche“ a systém vozu bude reagovat na vaše následující pokyny a přání. Obdobně jako poslední systémy v BMW či Mercedesu.
Pátou 5,9palcovou obrazovku nakonec využijí cestující vzadu, pochopitelně pro nastavení klimatizace, jelikož Porsche nabídne v Taycanu i volitelnou čtyřzónovou klimatizaci. Lze také dodat, že výdechy a tedy směr proudění vzduchu je v interiéru Taycanu ovládán nezávisle elektronicky právě přes zmíněné „dotykáče“.
Na cestě k udržitelnosti bude rovněž Porsche nabízet volitelné čalounění interiéru z recyklovaných materiálů včetně například koberečků. Uvnitř pak nechybí dvojice držáků na pití, ambientní osvětlení a zahlédnout lze i prémiový audiosystém Burmester.
O technice Porsche Taycan jsme se rozepsali už dříve. Více se tedy dozvíme na autosalonu ve Frankfurtu, který své brány pro novináře otevírá 10. září. Předčasně by ale mělo Porsche ukázat elektromobil veřejnosti již 4. září.