Porsche Taycan odhaluje interiér. Displej vládne světu, podstatné však zůstalo

Nové Porsche Taycan ukazuje svůj interiér, který se dle posledních trendů jen hemží obrazovkami.

Elektrické Porsche Taycan se pomalu blíží své premiéře na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu, ale ještě před tím německá automobilka modelu odhaluje interiér. Tradiční styl Porsche se posunuje dále do budoucnosti. Interiér tedy vychází z nové architektury poslední 911, jakožto elektromobil ale působí Taycan více hi-tech dojmem.

Porsche Taycan prošlo nejtvrdším testem. Po okruhu Nardó jezdilo 24 hodin v kuse

Porsche Taycan prošlo nejtvrdším testem. Po okruhu Nardó jezdilo 24 hodin v kuse

Před řidičem je klasický sportovní volant Porsche oděný do Alcantary, přístrojová deska si stále udržuje grafiku tradičně kulatých budíků a na vrchu palubní desky i zde najdete typické stopky označující paket Sport Chrono. Hlavním tahákem interiéru Taycanu jsou však displeje. Celkem pět.

Na rozdíl od 911 se v elektromobilu ztrácí analogový středový budík a přístrojový štít tedy plně tvoří zahnutý 16,8palcový displej, samozřejmě plně konfigurovatelný pro zobrazení nejrůznějších informací včetně velké mapy navigace. Dotykový displej o velikosti 10,9 palce pak najdete na středu palubní desky, kde tvoří výchozí bod infotainmentu. Novým operačním systémem se liší od současných modelů Porsche.

Porsche Taycan je bestseller. Zálohu 2500 eur již zaplatilo třicet tisíc lidí

Porsche Taycan je bestseller. Zálohu 2500 eur již zaplatilo třicet tisíc lidí

Ještě více napravo před místem spolujezdce najdete další dotykovou obrazovku, aby i pasažér vedle mohl pohodlně ovládat zábavní systém vozu, navigaci a další nutnosti. Výhodou přitom je, že Porsche se podařilo displeje plynule zakomponovat do panelu palubní desky, tudíž při vypnutém stavu neruší celkový design a vypadají prostě jako černě lesklý dekor.

Pro hlavní ovládaní topením, klimatizace, vyhřívání/odvětrávaní sedaček, osvětlení a dalších komfortních funkcí slouží níže položený 8,4palcový displej na středovém tunelu. Část displeje poté funguje jako touchpad s haptickou odezvou, kterým můžete jednoduše ovládat celý systém vozu. Může zde být ovšem zobrazen i například stav dobíjení vozu.

Nové Porsche Taycan: Až 630 koní a prapodivné označení Turbo

Nové Porsche Taycan: Až 630 koní a prapodivné označení Turbo

Aby nebylo Porsche pozadu, rovněž v Taycanu najdete inteligentního asistenta s funkcí hlasového ovládání. Stačí tedy říct „Hej Porsche“ a systém vozu bude reagovat na vaše následující pokyny a přání. Obdobně jako poslední systémy v BMW či Mercedesu.

Pátou 5,9palcovou obrazovku nakonec využijí cestující vzadu, pochopitelně pro nastavení klimatizace, jelikož Porsche nabídne v Taycanu i volitelnou čtyřzónovou klimatizaci. Lze také dodat, že výdechy a tedy směr proudění vzduchu je v interiéru Taycanu ovládán nezávisle elektronicky právě přes zmíněné „dotykáče“.

Aukce Porsche Type 64 skončila fiaskem. Zmatky v milionech dolarů naštvaly zájemce

Aukce Porsche Type 64 skončila fiaskem. Zmatky v milionech dolarů naštvaly zájemce

Na cestě k udržitelnosti bude rovněž Porsche nabízet volitelné čalounění interiéru z recyklovaných materiálů včetně například koberečků. Uvnitř pak nechybí dvojice držáků na pití, ambientní osvětlení a zahlédnout lze i prémiový audiosystém Burmester.

O technice Porsche Taycan jsme se rozepsali už dříve. Více se tedy dozvíme na autosalonu ve Frankfurtu, který své brány pro novináře otevírá 10. září. Předčasně by ale mělo Porsche ukázat elektromobil veřejnosti již 4. září.

Speciál: Autosalon Frankfurt 2019

Zářijový autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem je společně s březnovým autosalonem v Ženevě nadále jednou z nejprestižnějších a největších automobilových výstav v Evropě. International Motor Show (IAA) proběhne ve dnech 12. - 22. září, výhradně novinářům bude v pořadí už 68. ročník autosalonu otevřen od 10. do 11. září.

 • Přehled očekávaných premiér
 • Vstupenky, adresa, trasa autem a další důležité info

BMW řady 1 • BMW řady 3 TouringBMW M8 • Ferrari SF90 • Ford ExplorerFord Kuga • Honda E • Kia XCeed • McLaren GT • Mercedes-Benz GLB • Opel Corsa • Porsche Taycan • VW ID.3

Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 35 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků
Jak jezdí nový Hyundai Ioniq Electric? Ukázal nám to v ráji elektroaut a konopí

Hyundai Ioniq Electric 2019 (první svezení)

Z nabídky modelu Ioniq si vybere každý, koho lákají vozy na alternativní pohon. Elektromobil nedávno prošel faceliftem, aby mohl lépe držet krok s konkurencí. Povedlo se mu to?

31.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 50 příspěvků