Porsche učí vyslovovat název modelu Taycan. Dělali jste to správně?

Elektromobil Porsche se objevil v oficiálním videu. Finální vzhled nám automobilka zatím nepředvedla, i tak je ale užitečné.

Ode dne, kdy Porsche zveřejnilo název prvního plně elektrického modelu, se dohadujeme o jeho správném vyslovování. Dohadům je teď konec. Automobilka totiž vydala video, ve kterém na vůz láká, a nezapomněla rozlousknout ani na tento oříšek. Není to "týkon", ani "tajcan", ale jednoduše "tajkan".

Samotný název odkazuje na oře, kterého najdete v logu automobilky. V překladu Taycan znamená něco jako "živý mladý kůň". Základem je koncept Mission E představený již na frankfurtském autosalonu roku 2015. I přes elektrický pohon o něm automobilka mluví jako o voze duší ostatních modelů Porsche.

První elektrické Porsche už má jméno. Bude to „živý mladý kůň“

První elektrické Porsche už má jméno. Bude to „živý mladý kůň“

Podle současných informací má mít Taycan výkon okolo 600 koní (447 kW) a může dosáhnout rychlosti 100 km/h za méně než 3,5 sekundy. Na jedno nabití byste měli zvládnout ujet přes 500 kilometrů. Tyto specifikace se ale mají týkat nejvýkonnější verze. Ta základní má mít stále plně dostatečných 400 koní.

O produkci se postará továrna ve Stuttgartu. Na počátku výroby bude schopná produkovat 20.000 elektrických vozidel ročně.  V dealerstvích by se měla novinka objevit již během příštího roku. 

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků