Porsche učí vyslovovat název modelu Taycan. Dělali jste to správně?

Elektromobil Porsche se objevil v oficiálním videu. Finální vzhled nám automobilka zatím nepředvedla, i tak je ale užitečné.

Ode dne, kdy Porsche zveřejnilo název prvního plně elektrického modelu, se dohadujeme o jeho správném vyslovování. Dohadům je teď konec. Automobilka totiž vydala video, ve kterém na vůz láká, a nezapomněla rozlousknout ani na tento oříšek. Není to "týkon", ani "tajcan", ale jednoduše "tajkan".

Samotný název odkazuje na oře, kterého najdete v logu automobilky. V překladu Taycan znamená něco jako "živý mladý kůň". Základem je koncept Mission E představený již na frankfurtském autosalonu roku 2015. I přes elektrický pohon o něm automobilka mluví jako o voze duší ostatních modelů Porsche.

První elektrické Porsche už má jméno. Bude to „živý mladý kůň“

První elektrické Porsche už má jméno. Bude to „živý mladý kůň“

Podle současných informací má mít Taycan výkon okolo 600 koní (447 kW) a může dosáhnout rychlosti 100 km/h za méně než 3,5 sekundy. Na jedno nabití byste měli zvládnout ujet přes 500 kilometrů. Tyto specifikace se ale mají týkat nejvýkonnější verze. Ta základní má mít stále plně dostatečných 400 koní.

O produkci se postará továrna ve Stuttgartu. Na počátku výroby bude schopná produkovat 20.000 elektrických vozidel ročně.  V dealerstvích by se měla novinka objevit již během příštího roku. 

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 67 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků