Porsche učí vyslovovat název modelu Taycan. Dělali jste to správně?

Elektromobil Porsche se objevil v oficiálním videu. Finální vzhled nám automobilka zatím nepředvedla, i tak je ale užitečné.

Ode dne, kdy Porsche zveřejnilo název prvního plně elektrického modelu, se dohadujeme o jeho správném vyslovování. Dohadům je teď konec. Automobilka totiž vydala video, ve kterém na vůz láká, a nezapomněla rozlousknout ani na tento oříšek. Není to "týkon", ani "tajcan", ale jednoduše "tajkan".

Samotný název odkazuje na oře, kterého najdete v logu automobilky. V překladu Taycan znamená něco jako "živý mladý kůň". Základem je koncept Mission E představený již na frankfurtském autosalonu roku 2015. I přes elektrický pohon o něm automobilka mluví jako o voze duší ostatních modelů Porsche.

První elektrické Porsche už má jméno. Bude to „živý mladý kůň“

První elektrické Porsche už má jméno. Bude to „živý mladý kůň“

Podle současných informací má mít Taycan výkon okolo 600 koní (447 kW) a může dosáhnout rychlosti 100 km/h za méně než 3,5 sekundy. Na jedno nabití byste měli zvládnout ujet přes 500 kilometrů. Tyto specifikace se ale mají týkat nejvýkonnější verze. Ta základní má mít stále plně dostatečných 400 koní.

O produkci se postará továrna ve Stuttgartu. Na počátku výroby bude schopná produkovat 20.000 elektrických vozidel ročně.  V dealerstvích by se měla novinka objevit již během příštího roku. 

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků