Porsche Taycan na dalších ilustracích: První elektromobil značky se objeví už v září

Porsche se již chystá na premiéru elektromobilu Taycan a ještě před samotným odhalením produkční verze nám ukazuje další pár ilustrací novinky.

Představení prvního sériového elektromobilu značky Porsche je na spadnutí. Tedy pokud vám čekání do letošního září, kdy má novinka oznámenou premiéru, přijde jako krátká doba. S největší pravděpodobností se oficiálního odhalení Taycanu dočkáme na autosalonu ve Frankfurtu. Ještě předtím nám ovšem Porsche dopřává pár nových ilustrací.

Nové Porsche 911 Cabriolet je tady. Střechu složí za 12 vteřin, umí až 306 km/h

Nové Porsche 911 Cabriolet je tady. Střechu složí za 12 vteřin, umí až 306 km/h

Vlastně tak máme dále potvrzeno, že produkční Taycan bude opravdu silně vycházet ze staršího konceptu Mission E. Pochopitelně, samotné ilustrace trochu zkreslují sériovou realitu elektromobilu Porsche – designové náčrtky pokaždé ukazují modely mnohem širší a nižší než doopravdy jsou. Každopádně si ale Taycan ponechá všechny zásadní prvky elegantního konceptu.

Porsche dále zmiňuje, že už nyní probíhají dokončovací práce na Taycanu a nic tedy nebude zanedlouho bránit „typickému Porsche, nejlepšímu ve své třídě“ vyrazit do světa. Jak už víme, „čtyřdveřové kupé“ má přijít s výkonem elektromotorů kolem 447 kW (600 koní) a zvládnout zrychlení z nuly na 100 km/h za přibližně 3,5 vteřiny.

Porsche učí vyslovovat název modelu Taycan. Dělali jste to správně?

Porsche učí vyslovovat název modelu Taycan. Dělali jste to správně?

Tato specifikace se má ovšem týkat nejvýkonnější verze. Porsche bude nabízet i slabší, základní variantu s výkonem okolo 294 kW (400 koní), která samozřejmě nabídce o cosi horší dynamiku.

Taycan bude využívat jeden elektromotor pro každou nápravu a lithium-iontové baterie. Na jedno nabití by měl přitom zvládnout ujet přes 500 kilometrů. Dostupná prý bude i rychlonabíječka, díky které si během 15 minut obstaráte energii na ujetí 400 km. O produkci vozu se postará továrna ve Stuttgartu. Na počátku výroby bude schopná produkovat 20.000 elektromobilů ročně.

Galerie doplněna o testovací prototyp Taycanu a koncept Mission E.

TEST Volkswagen Grand California 680: Dovolená na Slovensku jezdící, spící

Volkswagen Grand California 680

Největší obytný Volkswagen měří na délku skoro sedm metrů, přitom ale jezdí jako klasická dodávka. Jeho schopnosti jsme vyrazili prověřit na Slovensko.

13.  8.  2020 | Vladimír Kadera | 12 příspěvků
Za volantem nové Toyoty Yaris: Hybrid s třemi válci nelže a má skvělý podvozek!

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Čtvrtá generace yarisu je v Evropě nejdůležitějším modelem značky. Pro Čechy navíc zajímavá i tím, že se bude nově vyrábět u nás u Kolína. S novinkou jsme se mohli blíže seznámit na prázdných silnicích v okolí Bruselu.

11.  8.  2020 | Michal Dokoupil | 70 příspěvků
TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

9.  8.  2020 | Jan Mička | 56 příspěvků