Porsche Taycan na dalších ilustracích: První elektromobil značky se objeví už v září

Porsche se již chystá na premiéru elektromobilu Taycan a ještě před samotným odhalením produkční verze nám ukazuje další pár ilustrací novinky.

Představení prvního sériového elektromobilu značky Porsche je na spadnutí. Tedy pokud vám čekání do letošního září, kdy má novinka oznámenou premiéru, přijde jako krátká doba. S největší pravděpodobností se oficiálního odhalení Taycanu dočkáme na autosalonu ve Frankfurtu. Ještě předtím nám ovšem Porsche dopřává pár nových ilustrací.

Nové Porsche 911 Cabriolet je tady. Střechu složí za 12 vteřin, umí až 306 km/h

Nové Porsche 911 Cabriolet je tady. Střechu složí za 12 vteřin, umí až 306 km/h

Vlastně tak máme dále potvrzeno, že produkční Taycan bude opravdu silně vycházet ze staršího konceptu Mission E. Pochopitelně, samotné ilustrace trochu zkreslují sériovou realitu elektromobilu Porsche – designové náčrtky pokaždé ukazují modely mnohem širší a nižší než doopravdy jsou. Každopádně si ale Taycan ponechá všechny zásadní prvky elegantního konceptu.

Porsche dále zmiňuje, že už nyní probíhají dokončovací práce na Taycanu a nic tedy nebude zanedlouho bránit „typickému Porsche, nejlepšímu ve své třídě“ vyrazit do světa. Jak už víme, „čtyřdveřové kupé“ má přijít s výkonem elektromotorů kolem 447 kW (600 koní) a zvládnout zrychlení z nuly na 100 km/h za přibližně 3,5 vteřiny.

Porsche učí vyslovovat název modelu Taycan. Dělali jste to správně?

Porsche učí vyslovovat název modelu Taycan. Dělali jste to správně?

Tato specifikace se má ovšem týkat nejvýkonnější verze. Porsche bude nabízet i slabší, základní variantu s výkonem okolo 294 kW (400 koní), která samozřejmě nabídce o cosi horší dynamiku.

Taycan bude využívat jeden elektromotor pro každou nápravu a lithium-iontové baterie. Na jedno nabití by měl přitom zvládnout ujet přes 500 kilometrů. Dostupná prý bude i rychlonabíječka, díky které si během 15 minut obstaráte energii na ujetí 400 km. O produkci vozu se postará továrna ve Stuttgartu. Na počátku výroby bude schopná produkovat 20.000 elektromobilů ročně.

Galerie doplněna o testovací prototyp Taycanu a koncept Mission E.

Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

včera | Jan Mička | 31 příspěvků
Minitest Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT: Litrový premiant za super peníze

Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT (minitest)

Zavazadlový prostor větší než u dosavadního lídra kategorie, příznivá cena a úsporný naftový motor. Kia Ceed SW tahá trumfy z rukávu jeden za druhým.

14.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 65 příspěvků
Minitest Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (133 kW): Tak trochu ve stínu

Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (minitest)

Pustit se do boje ve střední třídě s benzinovou jedna-šestkou už v dnešní době není nic neobvyklého. Jak si vede Peugeot 508 se slabším zážehovým motorem?

12.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 41 příspěvků