Porsche Taycan na dalších ilustracích: První elektromobil značky se objeví už v září

Porsche se již chystá na premiéru elektromobilu Taycan a ještě před samotným odhalením produkční verze nám ukazuje další pár ilustrací novinky.

Představení prvního sériového elektromobilu značky Porsche je na spadnutí. Tedy pokud vám čekání do letošního září, kdy má novinka oznámenou premiéru, přijde jako krátká doba. S největší pravděpodobností se oficiálního odhalení Taycanu dočkáme na autosalonu ve Frankfurtu. Ještě předtím nám ovšem Porsche dopřává pár nových ilustrací.

Nové Porsche 911 Cabriolet je tady. Střechu složí za 12 vteřin, umí až 306 km/h

Nové Porsche 911 Cabriolet je tady. Střechu složí za 12 vteřin, umí až 306 km/h

Vlastně tak máme dále potvrzeno, že produkční Taycan bude opravdu silně vycházet ze staršího konceptu Mission E. Pochopitelně, samotné ilustrace trochu zkreslují sériovou realitu elektromobilu Porsche – designové náčrtky pokaždé ukazují modely mnohem širší a nižší než doopravdy jsou. Každopádně si ale Taycan ponechá všechny zásadní prvky elegantního konceptu.

Porsche dále zmiňuje, že už nyní probíhají dokončovací práce na Taycanu a nic tedy nebude zanedlouho bránit „typickému Porsche, nejlepšímu ve své třídě“ vyrazit do světa. Jak už víme, „čtyřdveřové kupé“ má přijít s výkonem elektromotorů kolem 447 kW (600 koní) a zvládnout zrychlení z nuly na 100 km/h za přibližně 3,5 vteřiny.

Porsche učí vyslovovat název modelu Taycan. Dělali jste to správně?

Porsche učí vyslovovat název modelu Taycan. Dělali jste to správně?

Tato specifikace se má ovšem týkat nejvýkonnější verze. Porsche bude nabízet i slabší, základní variantu s výkonem okolo 294 kW (400 koní), která samozřejmě nabídce o cosi horší dynamiku.

Taycan bude využívat jeden elektromotor pro každou nápravu a lithium-iontové baterie. Na jedno nabití by měl přitom zvládnout ujet přes 500 kilometrů. Dostupná prý bude i rychlonabíječka, díky které si během 15 minut obstaráte energii na ujetí 400 km. O produkci vozu se postará továrna ve Stuttgartu. Na počátku výroby bude schopná produkovat 20.000 elektromobilů ročně.

Galerie doplněna o testovací prototyp Taycanu a koncept Mission E.

TEST Lexus UX 250h F Sport Top: Pro nejdůležitější lidi na světě

Lexus UX 250h F Sport Top

O tom, že Lexus navrhuje a vyrábí opravdu krásná auta, není pochyb. A já se k řízení jednoho takového krasavce dostala. Nový Lexus UX 250h je první auto s hybridním pohonem, které jsem měla možnost vyzkoušet, a byla jsem z něj nadšená. Samozřejmě hlavně z holčičího pohledu, jak jinak.

22.  5.  2019 | AutoRevue.cz | 45 příspěvků
Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

19.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 22 příspěvků