Porsche Taycan má další zbytečný rekord. Dosáhlo nejvyšší rychlosti v budově

Německá automobilka se dalším rekordem zapisuje do „guinnessovky“. Taycan je totiž zatraceně rychlý i pod střechou.

Dosahování prapodivných světových rekordů je už známým nástrojem propagace automobilek. Vlastně se tedy nemusíme divit, že poté, co si Porsche Taycan uzmulo rekord za nejdelší drift mezi elektromobily, se německá značka pustila do další disciplíny. Nyní drží rekord za vozidlem nejvyšší dosaženou rychlost v uzavřené budově.

Do Guinnessovy knihy rekordů tak bylo zapsáno Porsche Taycan, ve kterém závodní pilot Leh Keen dosáhl uvnitř výstavní haly v americkém New Orleans rychlosti 165,1 km/h. Automobilka zmiňuje, že tímto překonala dosavadní světový rekord s hodnotou 138,4 km/h. Zůstávání uvnitř prý nemusí být v dnešní době zase taková nuda.

Pokud nás oči neklamou, příští týden čekejte premiéru nového Porsche 911 GT3

Pokud nás oči neklamou, příští týden čekejte premiéru nového Porsche 911 GT3

Pravidla zapsaní do „guinnessovky“ jsou nicméně i pro tuto disciplínu jasně daná. Vozidlo musí měřenou jízdu započít z místa a ukončit zastavením, samozřejmě v prostoru budovy. Rozjezd mimo budovu není povolen, stejně jako žádné záchranné mechanismy, například úniková trasa, jelikož po dobu trvání pokusu o rekord musí být v budově uzavřeny všechny východy.

K pokoření rekordu bylo Porsche Taycan v nejsilnější specifikaci Turbo S ideálním kandidátem, především pro svou schopnost drtivé akcelerace z nuly na 100 km/h za pouhých 2,8 vteřiny, zatímco masivní karbon-keramické brzdy se postaraly o bezpečné zastavení, aniž by pokus skončil nárazem do zdi.

Postavte si klasické Porsche 911 Targa nebo Turbo. K mání je nová stavebnice Lego

Postavte si klasické Porsche 911 Targa nebo Turbo. K mání je nová stavebnice Lego

Pro uskutečnění rekordu si Porsche vybralo i správnou budovu. Součástí výstavního centra v New Orleans s rozlohou přes 92.000 m² je totiž nejdelší hala v USA. Na druhou stranu hladký povrch výstavní haly přirovnával Keen k jízdě na ledu, stabilizační systémy si ale podle něj s nízkou úrovní trakce poradily skvěle. Pneumatiky na voze byly sériové.

Porsche

Porsche je německý výrobce sportovních automobilů. Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche. V roce 1961 vznikl první model legendární řady 911, která se stále vyrábí.

V roce 2009 Porsche – coby velmi profitabilní automobilku – ovládl Volkswagen.

Porsche 718 • Porsche 911 • Porsche Taycan • Porsche Panamera • Porsche Macan • Porsche Cayenne

TEST Dacia Sandero 1.0 SCe Comfort: Co všechno lze mít za míň než 300 tisíc?

Dacia Sandero 1.0 SCe

Nová Dacia Sandero nám připadá tak zajímavá, že vám ji v krátkém čase servírujeme už podruhé. Tentokrát jsme vyzkoušeli běžné provedení v nejvyšší výbavě, ale zato s nejslabším motorem z celé nabídky. A bylo senzační!

5.  3.  2021 | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG: Kam se ještě základní GTI nevydalo

Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG

Základní Volkswagen Golf GTI byl vždy střídmou cestou ke každodennímu cestování se sklony k mírnému sportování. Teď už to tak úplně neplatí.

3.  3.  2021 | Vladimír Kadera | 26 příspěvků
TEST Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4: Nové pořádky bez prokletí

Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV 4x4

Konzervativní crossover se nám proměnil ve výrazný designový povoz, který neumí nebudit emoce. Vyplatila se mu sázka na odvahu?

28.  2.  2021 | Richard Herbich | 34 příspěvků