Instruktor automobilky Porsche Dennis Retera se posadil do elektromobilu  Taycan  s pohonem zadních kol a na testovacím okruhu Porsche Experience Center (PEC) stanovil světový rekord v kontinuálním driftu mezi elektromobily. Posloužil k tomu 200 metrů dlouhý kruh, který je součástí trati. Zdroj: Porsche

Instruktor automobilky Porsche Dennis Retera se posadil do elektromobilu Taycan s pohonem zadních kol a na testovacím okruhu Porsche Experience Center (PEC) stanovil světový rekord v kontinuálním driftu mezi elektromobily. Posloužil k tomu 200 metrů dlouhý kruh, který je součástí trati. | Zdroj: Porsche

Instruktor pokořil v jednom jediném smyku 210 kol a ujel přitom vzdálenost 42,171 kilometrů. Trvalo mu to 55 minut a průměrná rychlost činila 46 km/h.  Zdroj: Porsche

Instruktor pokořil v jednom jediném smyku 210 kol a ujel přitom vzdálenost 42,171 kilometrů. Trvalo mu to 55 minut a průměrná rychlost činila 46 km/h.  | Zdroj: Porsche

Na celou záležitost dohlížela zástupkyně z Guinessovy knihy rekordů a mimo jiné i nezávislá expertka Denise Ritzmannová, šampionka v driftování v letech 2018 a 2019. Zdroj: Porsche

Na celou záležitost dohlížela zástupkyně z Guinessovy knihy rekordů a mimo jiné i nezávislá expertka Denise Ritzmannová, šampionka v driftování v letech 2018 a 2019. | Zdroj: Porsche

Úctyhodné vzdálenosti v jednom driftu bylo dosaženo díky neustálému kropení trati vodou a s vypnutím všech stabilizačních systémů vozu. Zdroj: Porsche

Úctyhodné vzdálenosti v jednom driftu bylo dosaženo díky neustálému kropení trati vodou a s vypnutím všech stabilizačních systémů vozu. | Zdroj: Porsche

Do knihy rekordů byl poté zapsán rekord s novou kolonkou pro elektromobily a otevřely se tak dveře pro další vyzyvatele. K pokoření absolutního rekordu mezi automobily však ještě hodně chybělo. Zdroj: Porsche

Do knihy rekordů byl poté zapsán rekord s novou kolonkou pro elektromobily a otevřely se tak dveře pro další vyzyvatele. K pokoření absolutního rekordu mezi automobily však ještě hodně chybělo. | Zdroj: Porsche

Tento rekord totiž drží automobilka BMW, která  s modelem M5 „nadriftovala“ 374 kilometrů .  Zdroj: Porsche

Tento rekord totiž drží automobilka BMW, která s modelem M5 „nadriftovala“ 374 kilometrů.  | Zdroj: Porsche

O tomto rekordu si může elektromobil prozatím nechat nejspíš jen zdát, spalovací auto se totiž muselo čtyřikrát tankovat. S kabelem v autě by se asi driftovalo špatně. Nicméně je tu velký prostor pro invence.  Zdroj: Porsche

O tomto rekordu si může elektromobil prozatím nechat nejspíš jen zdát, spalovací auto se totiž muselo čtyřikrát tankovat. S kabelem v autě by se asi driftovalo špatně. Nicméně je tu velký prostor pro invence.  | Zdroj: Porsche

 Zdroj: Porsche

| Zdroj: Porsche

 Zdroj: Porsche

| Zdroj: Porsche

 Zdroj: Porsche

| Zdroj: Porsche

 Zdroj: Porsche

| Zdroj: Porsche

 Zdroj: Porsche

| Zdroj: Porsche

 Zdroj: Porsche

| Zdroj: Porsche

 Zdroj: Porsche

| Zdroj: Porsche

 Zdroj: Porsche

| Zdroj: Porsche

 Zdroj: Porsche

| Zdroj: Porsche

 Zdroj: Porsche

| Zdroj: Porsche

 Zdroj: Porsche

| Zdroj: Porsche

 Zdroj: Porsche

| Zdroj: Porsche

 Zdroj: Porsche

| Zdroj: Porsche

 Zdroj: Porsche

| Zdroj: Porsche

 Zdroj: Porsche

| Zdroj: Porsche

 Zdroj: Porsche

| Zdroj: Porsche

 Zdroj: Porsche

| Zdroj: Porsche

 Zdroj: Porsche

| Zdroj: Porsche

 Zdroj: Porsche

| Zdroj: Porsche

 Zdroj: Porsche

| Zdroj: Porsche

 Zdroj: Porsche

| Zdroj: Porsche

 Zdroj: Porsche

| Zdroj: Porsche

 Zdroj: Porsche

| Zdroj: Porsche

 Zdroj: Porsche

| Zdroj: Porsche

 Zdroj: Porsche

| Zdroj: Porsche

 Zdroj: Porsche

| Zdroj: Porsche

 Zdroj: Porsche

| Zdroj: Porsche

 Zdroj: Porsche

| Zdroj: Porsche

 Zdroj: Porsche

| Zdroj: Porsche

 Zdroj: Porsche

| Zdroj: Porsche

Instruktor pokořil v jednom jediném smyku 210 kol a ujel přitom vzdálenost 42,171 kilometrů. Trvalo mu to 55 minut a průměrná rychlost činila 46 km/h.  Zdroj: Porsche
Na celou záležitost dohlížela zástupkyně z Guinessovy knihy rekordů a mimo jiné i nezávislá expertka Denise Ritzmannová, šampionka v driftování v letech 2018 a 2019. Zdroj: Porsche
Úctyhodné vzdálenosti v jednom driftu bylo dosaženo díky neustálému kropení trati vodou a s vypnutím všech stabilizačních systémů vozu. Zdroj: Porsche
Do knihy rekordů byl poté zapsán rekord s novou kolonkou pro elektromobily a otevřely se tak dveře pro další vyzyvatele. K pokoření absolutního rekordu mezi automobily však ještě hodně chybělo. Zdroj: Porsche
37
Fotogalerie

Porsche Taycan má asi nejzbytečnější světový rekord. V driftu ujelo přes 42 km

Některé automobilky se snaží dokázat, že s elektromobily může být i spousta zábavy. Velmi aktivní je v tom například Porsche, které si nyní vysloužilo zápis do Guinessovy knihy rekordů.

Instruktor automobilky Porsche Dennis Retera se posadil do elektromobilu Taycan s pohonem zadních kol a na testovacím okruhu Porsche Experience Center (PEC) stanovil světový rekord v kontinuálním driftu mezi elektromobily. Posloužil k tomu 200 metrů dlouhý kruh, který je součástí trati.

Instruktor pokořil v jednom jediném smyku 210 kol a ujel přitom vzdálenost 42,171 kilometrů. Trvalo mu to 55 minut a průměrná rychlost činila 46 km/h. Na celou záležitost dohlížela zástupkyně z Guinessovy knihy rekordů a mimo jiné i nezávislá expertka Denise Ritzmannová, šampionka v driftování v letech 2018 a 2019.

Úctyhodné vzdálenosti v jednom driftu bylo dosaženo díky neustálému kropení trati vodou a s vypnutím všech stabilizačních systémů vozu. Do knihy rekordů byl poté zapsán rekord s kolonkou pro elektromobily a otevřely se tak dveře pro další vyzyvatele. K pokoření absolutního rekordu mezi automobily však ještě hodně chybělo.

Tento rekord totiž drží automobilka BMW, která s modelem M5 „nadriftovala“ 374 kilometrů. O tomto rekordu si může elektromobil prozatím nechat nejspíš jen zdát, spalovací auto se totiž muselo čtyřikrát tankovat. S kabelem v autě by se asi driftovalo špatně. Nicméně je tu velký prostor pro invence. 

Porsche

Porsche je německý výrobce sportovních automobilů. Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche. V roce 1961 vznikl první model legendární řady 911, která se stále vyrábí.

V roce 2009 Porsche – coby velmi profitabilní automobilku – ovládl Volkswagen.

Porsche 718 • Porsche 911 • Porsche Taycan • Porsche Panamera • Porsche Macan • Porsche Cayenne

Doporučujeme

Články odjinud