Porsche Taycan je bestseller. Zálohu 2500 eur již zaplatilo třicet tisíc lidí

josephko  |  30. 07. 2019 21:16

A že vraj - aspoň podľa bývalého šéfa BMW - ľudia nemajú o elektromobily záujem.
Čo na to hovoríte, miestni elektrofóbi?
Na to, aby bol o niečo záujem, tak to NIEČO najskôr musí existovať. Pokiaľ na trhu neboli dotykové telefóny typu iPhone, tak ťažko mohli mať ľudia o takýto typ záujem.


Odpovědět  |   | 
Bob  |  30. 07. 2019 21:58

To znamená že produkce je vyprodaná na 18 měsíců dopředu. Tak snad za tu dobu stihnou další lidé patřičně zbohatnou aby si mohli objednat další kusy a nebo je to snad limitka?

Odpovědět  |   | 
Bob  |  30. 07. 2019 22:05

Tak ona je roční kapacita už na 40 tisících kusech, se to mění častěji než letní počasí. Tím líp nebo hůř?

Odpovědět  |   | 
Frankie  |  30. 07. 2019 22:03

A představ si že i když jsou iPhony na trhu leta najdou se lidí kteří o něj stále nemají zájem protože jim připadá nesmyslné vysolit 40 litrů za telefon když ten za poloviční, třetinovou cenu jim udělá stejnou službu. Pak tady samo jsou i tací kteří si ho nemůžou dovolit stejně tak jako toho Taycana.

Odpovědět  |   | 
><  |  31. 07. 2019 07:13

Oni o nej zajem maji, ale nedokazou na nej vydelat. A argumentovat tim, ze srackovy android udela stejnou sluzbu je blabol hodny babise ty motyle.

Odpovědět  |   | 
kkk  |  31. 07. 2019 08:37

iOvce zaměčela

Odpovědět  |   | 
TVL  |  31. 07. 2019 09:05

A copak ten zázrak umí navíc? Utírá ti prdel, nebo ti vaří snídani. Vrať se na pastvu ovečko.

Odpovědět  |   | 
Martin  |  31. 07. 2019 10:20

Apple jsem měl jednou. Hned ten první model. Koupit si ho můžu, ale nevyhovuje mi. Android mi skutečně udělá stejnou službu. Od applu mám jen ipad a 8 ipodů.

Odpovědět  |   | 
kari  |  01. 08. 2019 09:46

Přesně kvůli takovýmto dmntům, jako jsi ty se háže většina uživatelů do jednoho pytle. Bohužel je pravda, že žádný jiný výrobce nemá tolik fanatických obdivovatelů, kteří si koupí iPhone jen pro ten symbol jablka, i kdyby to mělo umět jen počítat do deseti, to jsi například ty, dle tvé reakce je naprosto jedno, co od telefonu požaduješ, ale jde ti jen o to mít tam symbol nakousnutého jablka a žiješ v mylné domněnce, že když máš apple jsi něco víc, protože jsi si mohl koupit iphone (předpokládám, že ho máš od homecreditu). Ale pak je spousta lidí, co jim vyhovuje jakožto zařízení a jakožto ekosystém. Mají nakoupené služby a obsah, mají více apple zařízení a tím dokáží využít všechny výhody, které jim to nabídne. Třetí skupina jsou ti, kterým to je tak nějak jedno, ale "slyšeli" že iphone je dobrý, tak ho mají. A ted si sedni...možná tě to překvapí... je hodně lidí, co jim apple nevyhovuje, neumožňuje dělat co potřebují, nebo dělat složitěji, než na konkurenčním OS. A tak mají ke své spokojenosti telefony s jiným OS. Dříve například WP, BlackBerra OS a samozřejmě Android. A ten o to víc, když BB i WP už nejsou. A pak si pořídí TOP produkty na trhu, jako S10+ , nebo přímo Pixel od Google, popřípadě Huawei, který vyrostl raketově. A například Samsung Galaxy S10+ 1TB Ceramic je za bratru 42000. Pořád myslíš, že kdo nemá Apple, tak na něj nemá?
Jsi jen takový trouba, co si myslí, že vlastněním iPhonu je něco víc ;)

Odpovědět  |   | 
E15  |  31. 07. 2019 00:53

Tak zájmu se nedivím - na auto, které bude mít elektrovýzbroj alespoň trochu jako Tesla a zbytek auta bude v prémiové kvalitě (ne jako Tesla) trh samozřejmě čeká. Na druhou stranu je rozdíl prodávat desetitisíce (Porsche) a statisíce (BMW) a nebo miliony (všichni ostatní). Takže všichni mají pravdu, Porsche i bývalý šéf BMW

Odpovědět  |   | 
losos  |  01. 08. 2019 17:04

Pokud by jen desetina města kde žiji měla elektroautomobily tak se zblázní.Infrastruktura ještě několik let na ně nebude připravena..Dobíjet na sídlišti je trošku nepraktické,spíš nemožné a kde by prosím bez hodinových front dobíjeli ?Řekněme každě desáté auto do 3 let by bylo elektroauto,fakt mysliš že je realné to logisticky ukočirovat ?Sci fi,s ním neodjedeš za minutu jako z pumpy,tím jsi v pasti,pumpa na paliva obslouží za hodinu X aut,nabíjecí stojan pro elektroauta obslouží kolik za hodinu ?A kolik jich je ?A jaký je výhled ?Infrastruktura,to je to co je průšvih a proč masové rozšíření je v nedohlednu.Kupec kouká i na tyto věci,pokud tedy není uplně na hlavu.

Odpovědět  |   | 
jarecek  |  31. 07. 2019 06:02

rofl .. jak jsem videl ten hyperlink ve vete "Z praxe již víme, že elektromobil s tímto dojezdem se dá již celkem normálně využívat [..]", tak mi bylo jasny, kam povede. na obsah, kterej tu prolinkovanou cast dokonale popre :))

Odpovědět  |   | 
Umbula  |  31. 07. 2019 08:11

Bestseller to bude, až těch třicet tisíc kusů i skutečně prodají. Předobjednávky Tesly byly mnohem vyšší a takovými vzletnými slovy jste neházeli.

Odpovědět  |   | 
mijunior  |  31. 07. 2019 09:09

Tohle je jen masírka vezoucí se na vlně zájmu, nebo si snad někdo myslí že autem který má 600 koní a stojí cca. 150 tis.€ chtějí zachrańovat planetu.

Odpovědět  |   | 
Vlk z Vlkohradu  |  31. 07. 2019 09:53

Ne, chtějí snižovat průměr flotilových emisí, aby nemuseli platit dardy za pokuty a aby mohli stále prodávat spalováky. Jak řekl Jay Leno - klidně budu jezdit v týdnu elektrickým vozem, šetřit benzín, ovzduší, atd., jen proto abych mohl o víkendu z garáže vytáhnout svojí benzínovou V8.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  31. 07. 2019 12:27

To verim ze to Leno rekl ale urcite by nerekl aby mohl o vikendu vytahnout octavii 1.2 Soucasny spalovaky uz nemaji nic spolecnyho s krasou motorismu v kterem byly sesti a osmi valce.

Odpovědět  |   | 
M  |  31. 07. 2019 15:44

Většina lidí o to stejně nemá zájem. Je to jen prostředek na přepravu. Tudíž co nejnižší spotřeba, cena pojistky, a levný servis. Takový člověk nebude hledat ojetou nebo novou limuzínu s V8 a 500 hp.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  31. 07. 2019 13:25

Tesla doted prodala nakych 700000 aut takze kolik mela predobjednavek? Milion? Tak v tom pripade 300 000 ktery neudala a propadla jim zaloha je pro Teslu pekny vyvar. Nebo mela jenom 100 000.predobjednavek a nakonec prodala 7 x vic. V tom pripade se ma porsen na co tesit

Odpovědět  |   | 
.  |  31. 07. 2019 09:04

911ctka to jistí

Odpovědět  |   | 
Vlk z Vlkohradu  |  31. 07. 2019 09:08

Kéž bych na ní měl volné prostředky, klidně na tu "obyčejnou" základní verzi! Hned bych běžel na Proseku do Porsche vyplnit objednávku.

Odpovědět  |   | 

Dobrý den,
podle údajů z 1. 1. 2014 žije v EU cca 507 417 000 obyvatel. Z toho jen v Německu cca 81 milionů. Objednávky na nové porsche v počtu asi 30 000 mohou pocházet z celého světa, ne jen z Německa, jak by to mohlo vyznít. Na naší planetě žije více než sedm a půl miliardy lidí. Obávám se, že šéf BMW má ve své skepsi vůči elektromobilům pravdu. Lidstvo nikdy kompletně nepřejde na elektromobilitu za stávající úrovně technologie, protože k tomu na planetě neexistují zdroje. To je ovšem propagandě jedno. Takže, tohle porsche je a bude vždy jen hračka bez praktického smyslu. Hračka pro pár lidí, kteří si mohou dovolit vyhazovat peníze za nesmysly. Ano, je pěkné mít peníze na rozhazování, ale nakupováním zbytečností se klima zachránit nedá. No a pokud si někdo myslí, že pořízením "běžnějšího" elektromobilu v ceně cca devět set tisíc ušetří, tak to vůbec není jisté. Musel by si ho nechat asi tak třikrát déle než vůz se spalovacím motorem. Jenže tolik baterie nevydrží. Zatímco běžný spalovací vůz bude při slušné (a relativně levné) údržbě jezdit i za třicet let s původním motorem. EV nebudou nikdy levnější, nic nebude nikdy levnější, protože zdrojů k výrobě blbostí je čím dál méně. Všechno je to jen o manipulaci a vyvolávání emocí mezi lidmi. No a jak už tu někdo poznamenal, bestseller může být jen něco, co se skutečně prodává, ne něco, o čem se to jen předpokládá. Jenže přehánění přitahuje pozornost...

Příspěvek byl 1× upraven, naposled 31. 07. 2019 10:03

Odpovědět  |   | 

Bitva o zdroje má své oběti:

https://blisty.cz/art/96423-konflikt-o-zdro... ...

https://www.dw.com/en/conflict-over-resource... ...

"...velká část persekuce environmentálních aktivistů je způsobena poptávkou po půdě a surovinách potřebných k výrobě spotřebního zboží, včetně potravin, mobilních telefonů a šperků."
A elektromobilů, doplňuji. Je ale spravedlivé dodat, že honba za ropou má na svědomí horší statistiky... Zatím.

Odpovědět  |   | 

"Bohatí lidé si samozřejmě pořizovali luxusní auta již dříve, nyní se však vlastnictví elektromobilu stává v určitých kruzích novým statusovým symbolem. Přesto většina bohatých stále používá benzínová auta: pokud totiž automobil vypadá luxusně a z jeho vzhledu je patrné, jak velkou částku za něj jeho majitel dal, udržitelnost a šetrnost jdou stranou."
https://a2larm.cz/2019/08/koncentrace-bohat... ...

Odpovědět  |   | 
Albatros  |  31. 07. 2019 12:45

Ono se toho už nažvanilo. Němci měli mít dnes 10x více elektromobilů v ulicích a pochopitelně nic. Pro náš budou maximálně plug-in hybridy. Nějak se emise na papíře nafixlují a bude to vončo. Pochopitelně, budeme stále bombardováni elektromasírkou a cestopisem mongoloidní Gréty. Více užitečné by bylo zaplatit rozvojovému světu čističky vod, emisní filtry. Stejně vyrábí hlavně pro nás.

Odpovědět  |   | 

Já bych Gretu nesnižoval. Protože lidstvo potřebuje osvětu. Na co? Vidíte to všude kolem sebe. Jdete po ulici a v zaparkovaném nastartovaném autě s TDI u dětského hřiště sedí týpek, dveře dokořán a hraje si s mobilem. To, že výfukové plyny otravují okolí je mu jedno, nebo si to ani neuvědomuje. Kolik lidí nechává zbytečně běžet motor? Taxikáři kvůli klimatizaci, těch příkladů jsou stovky. Kolik zbytečných služebních cest v naftových Octaviích a Superbech podniknou všemožní manažeři jenom aby se někde ukázali. Kolik hejsků krouží po městech v autech a na motorkách jenom tak, protože je to baví? Kolik lidí neujde pěšky ani kilometr a jezdí do práce autem pouhé stovky metrů? Znám takové případy. Bezohlednost a zpupnost. Kolik lidí jezdí ve zbytečně předimenzovaných "tancích" na zmrzlinu jenom proto, že prostě můžou? Ať si každý sáhne do svědomí. Kolik lidí si nechalo z aut vybourat DPF filtry? A kolik lidí se klidně známým pochlubí, že se tím živí? Znám takového. Vůbec se za to nestydí. Takže neurážejme Gretu, dělá záslužnou věc. Chce obyvatelný svět pro sebe a pro naše děti. To, jestli si pár tisíc milionářů koupí nové porsche na baterky, nebo ne, vůbec není rozhodující. Rozhodující je naše vlastní chování.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  31. 07. 2019 13:31

To beseda ovsem samotni ekologove rikaji ze styl kazdy udelejme tu svou trosku pro ekokogii nema smysl. S mysl maji centralni reseni tedy ze proste za 20 let uz si fosila nikdo nekoupi, tim padem uz nebudou moc frajirci vykurovat se zaplym motorem atd...

Odpovědět  |   | 

Hm, já dojíždím denně do práce 32 km na elektrokole. Měsíčně tak ušetřím cca 2 000,- Kč za benzín. Nevím jak vám, ale mně to smysl dává

Odpovědět  |   | 
homer  |  31. 07. 2019 16:57

Smysl ekonomicky nebo ekologicky? Dobijis elektrinou na jejiz vyrobu plundrujeme uhli a smrdime v severozapadnich Cechach a cena slusnyho ekola je 2000l benzinu za coz muzes jet do tvy prace 1000x v lete v zime tj.4 roky.

Odpovědět  |   | 
E15  |  31. 07. 2019 18:06

Tak argumentovat u kola s výkonem cca 0,2 kW spotřebou a plundrování uhlí, to jako vážně? No a argument cenou kola je něco podobného. Pokud má člověk to kolo stejně, tak to nestojí prakticky nic (předpokládám, že opravy a údržbu elektrokola (a opotřebení baterie) více než vykompenzuje úspora za opravy, údržbu a opotřebení auta)

Odpovědět  |   | 
homer  |  31. 07. 2019 20:05

Takze nabijecky akumulatoru nepotrebujou uhelnou (jeste hure jadernou) elektrarnu? To si nech patentovat. A na servisu auta se da usetrit protoze jako cyklista ho potrebujes jenom od rijna do dubna😄

Odpovědět  |   | 
E15  |  31. 07. 2019 15:56

Tak ono jsou v zásadě možné dvě cesty:
1. po dobrém, kdy se každý nad sebou zamyslí a trochu se ukázní a uskromní (to dojíždění do práce na elektrokole místo autem je myslím pěkný příklad)
2. po zlém, kdy nastoupí stát se svými nástroji, tedy zákazy, příkazy, regulacemi a daněmi
Bylo by super, kdyby fungovala cesta č. 1, nicméně takto funguje jen určitá malá část populace, většina je nastavená na "čím víc, tím líp" a to nemyslím nijak pejorativně, to je prostě naše přirozenost, takže nutně nastupuje cesta č. 2

Odpovědět  |   | 
Petr  |  31. 07. 2019 20:13

To E15. Presne tak jak pises. Asi nikdo nemame radi prikazy z hora ale ve veci ekokogie s tim souhlasim a to nejsem zadnej zelenej. Technologie na temer nulovy emise ma lidstvo jiz ted, chce to jen cas. By me zajimalo co bychom si rikali kdybychom nekde objevili mimozemstany, kteri spaluji fosilni paliva v autech, v baracich atd. To bychom si asi rikali co je to za ubohou civilizaci.....

Odpovědět  |   | 
Petr  |  31. 07. 2019 13:15

To beseda. To rikejte 50 % Noru co si letos misto fosilu koupili EV a vetsinou to nejsou luxus sportovni auta pro lidi co nevi co s penezma. Id 25 uz si tam stejne fosila nekoupi. Energii maji jiz ted vetsinu z obnovitelnych zdroju a to jsme na uplnym zacatku. Dnes a denne prede mnou jede naky auto s cernym nebo modrym kourem a cichat to neni nic prijemnyho. A to ze to EU a i Cina tlaci na silu je jedina moznost jak to rozsirit rychleji. Bohuzel lidi jsou konzervativni. Potrebuji trochu popohnat. Kolik chytrolinu driv rikali jaky je automat nesmysl ale kdokoliv to zkusil uz nechtel nic jinyho

Odpovědět  |   | 

Pokud vím, na automatické převodovky žádná vláda v historii neposkytovala dotace. No a případ Norska ve spojení s elektromobilitou je takový hezký příklad gigantického pokrytectví. Norsko je totiž jedním z nejvýznamnějších světových producentů fosilních paliv. Proto je taky tak bohaté, že může svým občanům masivně dotovat nákup EV. Lidé nejsou ani tak konzervativní, jako nejsou hloupí - dovedou si spočítat, co se vyplatí. Norská vláda může prohlašovat, že zakáže spalovací motory, protože příjmy Norska z prodeje ropy a zemního plynu to zaplatí. Zatímco příjmy Čechů? To je úplně, ale úplně něco jiného. U nás se jezdí ve Feliciích z devadesátých let, vážený. Vidím to dnes a denně na vlastní oči. A lepší to hned tak nebude.

Příspěvek byl 1× upraven, naposled 31. 07. 2019 13:48

Odpovědět  |   | 
Petr  |  31. 07. 2019 14:58

Presne tak a proto to tady tak smrdi. To asi nechceme vsichni. Dotace jsou potrebne vzdy jen v zacatku. EV se trochu rozsiri a kazdy druhy kdo si do toho sedne u znameho tak to bude chtit. K tomu samozrejme cena pujde dolu kdyz fabrika misto 10000 vyrobi 300000.Do toho se samozrejme zdrazi spalovaky protoze za ne musi vyrabci platit pokuty. Ceny se i bez dotaci srovnaji za 5 let. Tesla uz v USA nebude mit dotace na konci roku. Jiz nyni jsou dotace nizsi a hle ceny tesel + - stejne, nektere modely jdou dolu. To je proste vyvoj. Norove se naopak vedome pripravuji o budouci zisky z ropy. Asi je pro ne jejich vzduch dulezitejsi a asi je jim jedno jestli budou penize rejzovat z ropy nebo za energii z vetrniku

Odpovědět  |   | 
šofér  |  31. 07. 2019 10:03

463 kW a dojezd 500km... tak to pak bude záhul dobít ty baterky i pro supercharger, ty kabely pro připojení budou jako u VN vedení, aby ten nabíjecí proud přenesly.... ten výkon je zbytečný.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  31. 07. 2019 13:07

To je vykon motoru. Baterka predpokladam 90 kwh coz nabijecka na urovni superchargeru nabije za 30 minut/80 Kde je problem? Uz ted jezdi po CR Tesla S ka s 90 kwh a nabijeji se na tech par superchargerech co tady mame.

Odpovědět  |   | 
Bob  |  31. 07. 2019 15:03

Prý mají být tři výkonové verze a tři typy baterek, nejvýkonější 95 kwh.

Odpovědět  |   | 
jano  |  31. 07. 2019 17:33

Zbohom PORSCHE.

Odpovědět  |   | 
...  |  31. 07. 2019 20:52

budoucnost je jedině ve vodíku, ne v elektrice panebože. proč to vůbec někdo propaguje tyhle nesmysly

Odpovědět  |   | 
E15  |  01. 08. 2019 10:50

Tak s ohledem na to, jak je dnes (ne)zvládnutá výroba, distribuce a skladování vodíku, píšeš asi o nějaké hooodně vzdálené budoucnosti. Tak vzdálené budoucnosti, že si zatím možná ani neumíme představit, jaké chemické baterie v té době už budou na trhu...

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

včera | Vladimír Kadera | 15 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků

Nejčtenější články

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. Luxus za pakatel si budete moci i půjčit

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. L…

Bezdrátové nabíjení telefonu, automatická klimatizace, LED světlomety, elektricky nastavitelná sedadla a armáda USB portů. S tím vším dorazí Lynk & Co do Evropy.

8.  10.  2019 | | 66 N/A
Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konkurenty potrápí cenou i kufrem

Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konk…

Konkurent Škody Karoq se nyní již oficiálně pohybuje po našem území. Své konkurenty trápí i nízkou cenou.

11.  10.  2019 | | 68 N/A
Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v historii. Scala by se měla ještě učit

Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v histo…

Někteří lidé neprahnou po výbavě, ale chtějí prostě jenom obyčejné auto za skvělé peníze. Řada značek to dnes nechce chápat. Hyundai mezi ně ale nepatří.

4.  10.  2019 | | 255 N/A
Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit. Ještě dlouho vám nenabídne vše

Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit.…

Nová generace Škody Octavia klepe na dveře. Ale teď už doopravdy. Testovacích prototypů se na cestách hemží spousta, věřit se jim ale nedá prakticky v ničem.

22.  9.  2019 | | 74 N/A
Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu v podstatě nemá konkurenci

Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu …

Tesla Model 3 by měla k prvním českým zákazníkům dorazit na začátku příštího roku. Elektromobil s obdobnými parametry za tyto peníze tu zatím nemáme.

3.  10.  2019 | | 147 N/A