Kompromis mezi sportovním a komfortním elektrickým Porsche už má české ceny.
Porsche Taycan GTS debutovalo souběžně s okruhovým náčiním Cayman 718 GT4 RS. Nyní už je stejně jako ryzí sporťák v českém konfigurátoru. Jak jsme čekali, Porsche nasadilo cenovku prvního elektrického GTS mezi verze 4S a Turbo. Základní cenovka za klasickou karoserii činí 3.568.000 Kč.
Varianta Sport Turismo s karoserií shooting brake vyjde na 3.593.000 Kč a liší se především větším zavazadlovým prostorem, kdy v základním uspořádání nabídne 446 litrů prostoru a po sklopení druhé řady sedadel 1212 litrů. Za metalízu se připlácí 31.190 Kč a kdo chce, může mít speciální lak karoserie za 67.760 Kč.
V základu stojí auto na dvacítkách Turbo S Design. Pro Taycan typická 21palcová kola mission E Design lze pořídit za 53.370 Kč, ale musíte k nim vzít i lepší brzdy. Buď litinové kotouče s keramickým povrchem či rovnou karbon-keramické řešení za čtvrt milionu. GTS má ve standardu lepší vektorování točivého momentu a adaptivní tlumiče.
Uvnitř je bez příplatku multifunkční volant GT a interiérové prvky Race-Tex včetně stropnice. Za necelých sto tisíc korun lze schopnosti vozu povýšit díky aktivním elektromechanickým stabilizátorům. Za 66.420 Kč je pak k mání i řízení zadní nápravy. Vzhled vozu lze přiostřit paketem, který obsahuje spodní část předního nárazníku, prahy a difuzor z karbonu.
S příplatkovou výbavou tak cena za Taycan GTS snadno přesáhne čtyři milionů korun, což je cena, na které začíná Turbo. Jak už jsme si ale řekli, GTS má trochu jiné zaměření.