Nejde pouze o větší kufr. Svůj elektromobil Porsche vybavilo vyšším podvozkem i chytrou elektronikou.
Po vzoru Panamery se již praktičtější verze dočkal i elektrický Taycan. Novinka přídomkem Cross Turismo naznačuje nejen větší kufr, ale také určité schopnosti pohybu mimo zpevněné silnice. Po designové stránce Porsche zvládlo prodloužit linii střechy vcelku elegantně, přičemž aerodynamice vozu (koeficient Cx 0,26) pomáhá i rozměrný spoiler na zádi.
Vzhled praktičtějšího Taycanu ale určitě ohodnotí každý sám. Oproti klasickému Taycanu se Cross Turismo dočkalo i „off-road“ prvků ve formě ochranných plastů na blatnících, předním i zadním nárazníku a prazích. Zvolením příplatkového paketu Off-Road Design přibudu i ochranné prvky laku v rozích nárazníků a prahů.
Klíčovou informací je zvětšení zavazadlového prostoru na 446 litrů (sedan 407 litrů), se sklopenými opěradly zadních sedaček až na 1212 litrů, kdy stále nechybí ani přední kufr o objemu 84 litrů. Prodloužením střechy se dočkají většího prostoru nad hlavou cestující vzadu (+47 mm). Styl interiéru se nijak extra nemění, až na dodatečný kompas na palubní desce (namísto známých Sport Chrono stopek) v rámci zmíněného paketu Off-Road Design.
Do seznamu příslušenství přidává Porsche speciálně pro Cross Turismo vyvinutý nosič kol pro zadní tažné zařízení. Uveze až tři kola a vychytávkou je možnost otevření pátých dveří vozu, i když je nosič naložen. Mimo to značka představuje i svá nová elektrokola eBike Sport a eBike Cross.
S uvedením na trh zmiňuje Porsche čtveřici variant pohonného ústrojí, vždy s baterií o kapacitě 93,4 kWh a dvěma elektromotory. Základem je Taycan 4 Cross Turismo o síle až 350 kW (476 koní) – v režimu Launch Control – který zvládne sprint 0-100 km/h za 5,1 sekundy, maximálně dosáhne 220 km/h a ujede až 456 km (WLTP). Silnější 4S Cross Turismo nabídne až 420 kW (571 koní), stovku za 4,1 sekundy, maximálně 240 km/h a dojezd až 452 km.
Vrchol u Porsche přirozeně zastávají verze Turbo, standardní o výkonu až 500 kW (680 koní), stovkou za 3,3 sekundy, maximální rychlostí 250 km/h a dojezdem 452 km. Ještě výkonnější Turbo S pak o síle až 560 kW (761 koní), se stovkou za 2,9 sekundy, maximálně 250 km/h a dojezdem až 419 km.
Adaptivní vzduchové odpružení je pro všechny varianty Cross Turisma standardem, přičemž vůči standardnímu Taycanu má kombík zvýšený podvozek o 20 mm, až o 30 mm v případě zvolení paketu Off-Road Design nebo při zapnutí jízdního režimu pro šotolinu, který udrží nejvyšší světlou výšku až do rychlosti 120 km/h a rovněž přenastaví odezvu plynového pedálu, stabilizaci a další prvky pro lepší ovladatelnost na nezpevněném povrchu.
Standardní výbavou Cross Turisma je i funkce chytrého přizvednutí podvozku pro jízdu přes nerovnosti, retardéry nebo při vjezdu do podzemních garáži, kdy vůz na základě uložené lokace aktivuje přizvednutí automaticky do rychlosti 30 km/h.
Na trh zamíří nové Porsche Taycan Cross Turismo během léta. České cenovky zatím neznáme, v Německu budou startovat od 93.635 eur (asi 2,4 milionu korun).