Adaptivní vzduchové odpružení je pro všechny varianty Cross Turisma standardem, přičemž vůči standardnímu Taycanu má kombík zvýšený podvozek o 20 mm, až o 30 mm v případě zvolení paketu Off-Road Design... Zdroj: Porsche

Adaptivní vzduchové odpružení je pro všechny varianty Cross Turisma standardem, přičemž vůči standardnímu Taycanu má kombík zvýšený podvozek o 20 mm, až o 30 mm v případě zvolení paketu Off-Road Design... | Zdroj: Porsche

Klíčovou informací je zvětšení zavazadlového prostoru na 446 litrů (sedan 407 litrů)... Zdroj: Porsche

Klíčovou informací je zvětšení zavazadlového prostoru na 446 litrů (sedan 407 litrů)... | Zdroj: Porsche

...se sklopenými opěradly zadních sedaček až na 1212 litrů, kdy stále nechybí ani přední kufr o objemu 84 litrů. Zdroj: Porsche

...se sklopenými opěradly zadních sedaček až na 1212 litrů, kdy stále nechybí ani přední kufr o objemu 84 litrů. | Zdroj: Porsche

Zvolením příplatkového paketu Off-Road Design přibudu i ochranné prvky laku v rozích nárazníků a prahů. Zdroj: Porsche

Zvolením příplatkového paketu Off-Road Design přibudu i ochranné prvky laku v rozích nárazníků a prahů. | Zdroj: Porsche

Vzhled praktičtějšího Taycanu ale určitě ohodnotí každý sám. Oproti klasickému Taycanu se Cross Turismo dočkalo i „off-road“ prvků ve formě ochranných plastů na blatnících, předním i zadním nárazníku a prazích. Zdroj: Porsche

Vzhled praktičtějšího Taycanu ale určitě ohodnotí každý sám. Oproti klasickému Taycanu se Cross Turismo dočkalo i „off-road“ prvků ve formě ochranných plastů na blatnících, předním i zadním nárazníku a prazích. | Zdroj: Porsche

Po designové stránce Porsche zvládlo prodloužit linii střechy vcelku elegantně, přičemž aerodynamice vozu (koeficient Cx 0,26) pomáhá i rozměrný spoiler na zádi. Zdroj: Porsche

Po designové stránce Porsche zvládlo prodloužit linii střechy vcelku elegantně, přičemž aerodynamice vozu (koeficient Cx 0,26) pomáhá i rozměrný spoiler na zádi. | Zdroj: Porsche

Do seznamu příslušenství přidává Porsche speciálně pro Cross Turismo vyvinutý nosič kol pro zadní tažné zařízení. Zdroj: Porsche

Do seznamu příslušenství přidává Porsche speciálně pro Cross Turismo vyvinutý nosič kol pro zadní tažné zařízení. | Zdroj: Porsche

Uveze až tři kola a vychytávkou je možnost otevření pátých dveří vozu, i když je nosič naložen. Mimo to značka představuje i svá nová elektrokola eBike Sport a eBike Cross. Zdroj: Porsche

Uveze až tři kola a vychytávkou je možnost otevření pátých dveří vozu, i když je nosič naložen. Mimo to značka představuje i svá nová elektrokola eBike Sport a eBike Cross. | Zdroj: Porsche

S uvedením na trh zmiňuje Porsche čtveřici variant pohonného ústrojí, vždy s baterií o kapacitě 93,4 kWh a dvěma elektromotory. Zdroj: Porsche

S uvedením na trh zmiňuje Porsche čtveřici variant pohonného ústrojí, vždy s baterií o kapacitě 93,4 kWh a dvěma elektromotory. | Zdroj: Porsche

Styl interiéru se nijak extra nemění... Zdroj: Porsche

Styl interiéru se nijak extra nemění... | Zdroj: Porsche

...až na dodatečný kompas na palubní desce (namísto známých Sport Chrono stopek) v rámci zmíněného paketu Off-Road Design. Zdroj: Porsche

...až na dodatečný kompas na palubní desce (namísto známých Sport Chrono stopek) v rámci zmíněného paketu Off-Road Design. | Zdroj: Porsche

Prodloužením střechy se dočkají většího prostoru nad hlavou cestující vzadu (přesně o 47 mm více). Zdroj: Porsche

Prodloužením střechy se dočkají většího prostoru nad hlavou cestující vzadu (přesně o 47 mm více). | Zdroj: Porsche

Základem je Taycan 4 Cross Turismo o síle až 350 kW (476 koní) – v režimu Launch Control – který zvládne sprint 0-100 km/h za 5,1 sekundy, maximálně dosáhne 220 km/h a ujede až 456 km (WLTP). Zdroj: Porsche

Základem je Taycan 4 Cross Turismo o síle až 350 kW (476 koní) – v režimu Launch Control – který zvládne sprint 0-100 km/h za 5,1 sekundy, maximálně dosáhne 220 km/h a ujede až 456 km (WLTP). | Zdroj: Porsche

Silnější 4S Cross Turismo nabídne až 420 kW (571 koní), stovku za 4,1 sekundy, maximálně 240 km/h a dojezd až 452 km. Zdroj: Porsche

Silnější 4S Cross Turismo nabídne až 420 kW (571 koní), stovku za 4,1 sekundy, maximálně 240 km/h a dojezd až 452 km. | Zdroj: Porsche

Vrchol u Porsche přirozeně zastávají verze Turbo, standardní o výkonu až 500 kW (680 koní), stovkou za 3,3 sekundy, maximální rychlostí 250 km/h a dojezdem 452 km. Zdroj: Porsche

Vrchol u Porsche přirozeně zastávají verze Turbo, standardní o výkonu až 500 kW (680 koní), stovkou za 3,3 sekundy, maximální rychlostí 250 km/h a dojezdem 452 km. | Zdroj: Porsche

...nebo při zapnutí jízdního režimu pro šotolinu, který udrží nejvyšší světlou výšku až do rychlosti 120 km/h a rovněž přenastaví odezvu plynového pedálu, stabilizaci a další prvky pro lepší ovladatelnost na nezpevněném povrchu. Zdroj: Porsche

...nebo při zapnutí jízdního režimu pro šotolinu, který udrží nejvyšší světlou výšku až do rychlosti 120 km/h a rovněž přenastaví odezvu plynového pedálu, stabilizaci a další prvky pro lepší ovladatelnost na nezpevněném povrchu. | Zdroj: Porsche

Standardní výbavou Cross Turisma je i funkce chytrého přizvednutí podvozku pro jízdu přes nerovnosti, retardéry nebo při vjezdu do podzemních garáži, kdy vůz na základě uložené lokace aktivuje přizvednutí automaticky do rychlosti 30 km/h. Zdroj: Porsche

Standardní výbavou Cross Turisma je i funkce chytrého přizvednutí podvozku pro jízdu přes nerovnosti, retardéry nebo při vjezdu do podzemních garáži, kdy vůz na základě uložené lokace aktivuje přizvednutí automaticky do rychlosti 30 km/h. | Zdroj: Porsche

Na trh zamíří nové Porsche Taycan Cross Turismo během léta. České cenovky zatím neznáme, v Německu budou startovat od 93.635 eur (asi 2,4 milionu korun). Zdroj: Porsche

Na trh zamíří nové Porsche Taycan Cross Turismo během léta. České cenovky zatím neznáme, v Německu budou startovat od 93.635 eur (asi 2,4 milionu korun). | Zdroj: Porsche

 Zdroj: Porsche

| Zdroj: Porsche

 Zdroj: Porsche

| Zdroj: Porsche

 Zdroj: Porsche

| Zdroj: Porsche

 Zdroj: Porsche

| Zdroj: Porsche

 Zdroj: Porsche

| Zdroj: Porsche

 Zdroj: Porsche

| Zdroj: Porsche

 Zdroj: Porsche

| Zdroj: Porsche

Klíčovou informací je zvětšení zavazadlového prostoru na 446 litrů (sedan 407 litrů)... Zdroj: Porsche
...se sklopenými opěradly zadních sedaček až na 1212 litrů, kdy stále nechybí ani přední kufr o objemu 84 litrů. Zdroj: Porsche
Zvolením příplatkového paketu Off-Road Design přibudu i ochranné prvky laku v rozích nárazníků a prahů. Zdroj: Porsche
Vzhled praktičtějšího Taycanu ale určitě ohodnotí každý sám. Oproti klasickému Taycanu se Cross Turismo dočkalo i „off-road“ prvků ve formě ochranných plastů na blatnících, předním i zadním nárazníku a prazích. Zdroj: Porsche
25
Fotogalerie

Porsche Taycan Cross Turismo má české ceny. EV chalupář stojí od 2,6 milionu Kč

Kdo by to byl řekl, že si jednou budete moct koupit Porsche na elektřinu, a to ještě jako kombi do terénu. Nyní už víme, kolik za takové auto dáte na českém trhu.

Elektromobil Porsche Taycan se minulý týden ukázal i v praktické karosářské variantě Cross Turismo. Ta se vedle většího zavazadlového prostoru liší i vyšší světlou výškou a jízdním režimem pro šotolinu. Více o voze zde. Příchod novinky do českého konfigurátoru na sebe nenechal dlouho čekat. Můžeme se tak podívat, jak si cenově stojí oproti základní verzi.

Porsche Taycan Cross Turismo je dostupné ve čtyřech verzích - 4, 4S, Turbo a Turbo S. Všechny mají ve standardu vzduchové odpružení, obří baterii o kapacitě 93,4 kWh a dva elektromotory. Základní verze Taycan 4 Cross Turismo stojí 2.620.000 Kč. Bez příplatku máte na výběr z bílé a černé základní barvy. Interiér je polokožený a kola 19palcová.

Už u základní verze se lze v seznamu příplatků pěkně rozmáchnout a přizpůsobit si vůz k obrazu svému. Chcete karmínově červenou barvu s ladícím interiérem, sportovní sedadla, analogové hodiny na palubní desce a stejný design i na hodinkách pro vaše zápěstí? Není nejmenší problém, ale finální cenu pak snadno tlačíte ke třem milionům.

Verze 4S Cross Turismo vyjde na 3.135.000 Kč a vedle vyššího výkonu se liší třeba stříbrným lemováním oken, jiným designem kol či hliníkovými lištami na prazích dveří. Variantu 4S najdete také u standardního taycanu a je o 160.000 Kč levnější. Cenové rozdíly u vyšších verzí se pak zmenšují, u nejvyšší varianty Turbo S dělá rozdíl už jen 45.000 Kč.

Základní varianta Turbo už stojí pěkně tučných 4.335.000 Kč. Dostanete ale 20palcová kola, LED Matrix světlomety, přední sedadla s pamětí, jiné nárazníky či slevu na některé díly z příplatkové výbavy. Pokud třeba toužíte po karbon-keramických brzdách, jsou pro Turbo o skoro 85.000 Kč levnější.

Nejvyšší varianta Turbo S stojí 5.275.000 Kč. 20palcová off-roadová kola jsou pro tuto verzi bez příplatku. Stejně je na tom i metalíza a vyjma Club Leather i všechny varianty čalounění interiéru. I tak se ale při vybírání příplatkové výbavy dostanete snadno nad šest milionů. Vyšperkovat do detailu si u Porsche prostě můžete i terénní kombi.

Některé ceny příplatků jsou pro všechny verze stejné Předně jde o hliníkové střešní nosiče za 16.580 Kč, bez příplatku je lze mít i černé. Všechny verze pak lze vybavit terénním paketem Offroad Design za 46.760 Kč. Obsahuje ochranné klapky na náraznících, zvýšení světlé výšky o jeden centimetr a kompas na palubní desce.

Porsche

Porsche je německý výrobce sportovních automobilů. Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche. V roce 1961 vznikl první model legendární řady 911, která se stále vyrábí.

V roce 2009 Porsche – coby velmi profitabilní automobilku – ovládl Volkswagen.

Porsche 718 • Porsche 911 • Porsche Taycan • Porsche Panamera • Porsche Macan • Porsche Cayenne

Doporučujeme

Články odjinud