Porsche Taycan Cross Turismo má české ceny. EV chalupář stojí od 2,6 milionu Kč

Kdo by to byl řekl, že si jednou budete moct koupit Porsche na elektřinu, a to ještě jako kombi do terénu. Nyní už víme, kolik za takové auto dáte na českém trhu.

Elektromobil Porsche Taycan se minulý týden ukázal i v praktické karosářské variantě Cross Turismo. Ta se vedle většího zavazadlového prostoru liší i vyšší světlou výškou a jízdním režimem pro šotolinu. Více o voze zde. Příchod novinky do českého konfigurátoru na sebe nenechal dlouho čekat. Můžeme se tak podívat, jak si cenově stojí oproti základní verzi.

Porsche Taycan Cross Turismo je dostupné ve čtyřech verzích - 4, 4S, Turbo a Turbo S. Všechny mají ve standardu vzduchové odpružení, obří baterii o kapacitě 93,4 kWh a dva elektromotory. Základní verze Taycan 4 Cross Turismo stojí 2.620.000 Kč. Bez příplatku máte na výběr z bílé a černé základní barvy. Interiér je polokožený a kola 19palcová.

Co je zač syntetické palivo od Porsche? Může být záchranou spalovacích motorů!

Co je zač syntetické palivo od Porsche? Může být záchranou spalovacích motorů!

Už u základní verze se lze v seznamu příplatků pěkně rozmáchnout a přizpůsobit si vůz k obrazu svému. Chcete karmínově červenou barvu s ladícím interiérem, sportovní sedadla, analogové hodiny na palubní desce a stejný design i na hodinkách pro vaše zápěstí? Není nejmenší problém, ale finální cenu pak snadno tlačíte ke třem milionům.

Verze 4S Cross Turismo vyjde na 3.135.000 Kč a vedle vyššího výkonu se liší třeba stříbrným lemováním oken, jiným designem kol či hliníkovými lištami na prazích dveří. Variantu 4S najdete také u standardního taycanu a je o 160.000 Kč levnější. Cenové rozdíly u vyšších verzí se pak zmenšují, u nejvyšší varianty Turbo S dělá rozdíl už jen 45.000 Kč.

Nové Porsche 911 GT3 má českou cenu. Oproti verzím Turbo je z levného kraje

Nové Porsche 911 GT3 má českou cenu. Oproti verzím Turbo je z levného kraje

Základní varianta Turbo už stojí pěkně tučných 4.335.000 Kč. Dostanete ale 20palcová kola, LED Matrix světlomety, přední sedadla s pamětí, jiné nárazníky či slevu na některé díly z příplatkové výbavy. Pokud třeba toužíte po karbon-keramických brzdách, jsou pro Turbo o skoro 85.000 Kč levnější.

Nejvyšší varianta Turbo S stojí 5.275.000 Kč. 20palcová off-roadová kola jsou pro tuto verzi bez příplatku. Stejně je na tom i metalíza a vyjma Club Leather i všechny varianty čalounění interiéru. I tak se ale při vybírání příplatkové výbavy dostanete snadno nad šest milionů. Vyšperkovat do detailu si u Porsche prostě můžete i terénní kombi.

Úplně základní Porsche Taycan dorazilo do Česka. Je levnější než Audi e-tron GT

Úplně základní Porsche Taycan dorazilo do Česka. Je levnější než Audi e-tron GT

Některé ceny příplatků jsou pro všechny verze stejné Předně jde o hliníkové střešní nosiče za 16.580 Kč, bez příplatku je lze mít i černé. Všechny verze pak lze vybavit terénním paketem Offroad Design za 46.760 Kč. Obsahuje ochranné klapky na náraznících, zvýšení světlé výšky o jeden centimetr a kompas na palubní desce.

Porsche

Porsche je německý výrobce sportovních automobilů. Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche. V roce 1961 vznikl první model legendární řady 911, která se stále vyrábí.

V roce 2009 Porsche – coby velmi profitabilní automobilku – ovládl Volkswagen.

Porsche 718 • Porsche 911 • Porsche Taycan • Porsche Panamera • Porsche Macan • Porsche Cayenne

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST SsangYong Korando 1.5 T-GDI 4x4: Vše, co potřebujete. Za míň, než čekáte

SsangYong Korando 1.5 TGDI

SsangYong Korando se hlásí v redakční garáží počtvrté. Tentokrát v plné náloži jako borec se čtyřkolkou a automatem.

16.  4.  2021 | Vladimír Kadera | 1 příspěvek
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant: Nejlepší jízda na trhu?

VW Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant

Volkswagen Golf Variant prodělal mezigeneračně více změn, než se může na první pohled zdát. Vyzkoušeli jsme sportovněji střiženou verzi R-Line se 150koňovým turbobenzinem a popravdě toho není moc ke kritizování.

14.  4.  2021 | Jan Mička
TEST Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8: Originál, kapitola druhá

Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8

Nová generace C4 zcela odhodila zátěž minulosti a přichází s vlastním odlišným pojetím kompaktního hatchbacku. Novoty jsou v tomto případě vítané.

11.  4.  2021 | Richard Herbich | 14 příspěvků