Taycan je oficiálně nejdražší elektromobil v Česku. O nejdražší Porsche však nejde

47 komentářů

Kuk Vykuk
8. září • 2:26

Má německý autoprůmysl šanci přežít?
Super dokument
https://youtu.be/hcXjVxaKzv4... Podle německé odborníka na autoprůmysl maj jen 50 % šanci. B-]

Assasin
6. září • 18:32

Co je to za hnusnou máničku ?????!!!!

bob
6. září • 9:31

Mně to teda jako konkurence Tesly nepřipadá. Ten kdo na to má a chce férový auto, koupí si Porsche, protože nebudeme si nic nalhávat, Němci by ani před 100 lety nevypustili do světa auto v tak špatné kvalitě, jakou má Tesla...

Kuk Vykuk
8. září • 16:39

Němci klidně vypustěj do světa pěkný šmejdy viz todle strašný porsche 911 a nebojej se ani podvádět viz. Dízlgejt, kartely automobilek i výrobců náklaďáků a samožerjmě ADAC falšující žebříčky. 3-[B-]Porsche 911 - Milion problémů s novým autem
https://youtu.be/-eXUnZrykDY... Porsche GT4
U Poršáků se odlomí rovnou celý uložení tlumiče :))) Prostě kvalitka od koncernu
https://www.autoweb.cz/porsche-cayman-gt4-ma-zav... ...

Jakub
6. září • 9:05

Všiml si vůbec někdo toho, že Tesla model S je na trhu 10 let? :-D:-D:-D

MM
6. září • 11:31

Nevšiml, ony u nás skoro nejsou.

petr r. (petrumr)
7. září • 14:23

Třeba obec na moravě 30t obyvatel a má dvě tesly jedno maserati a dvě Z4 :-D

Kuk Vykuk
8. září • 16:42

Že by lihová mafie? :-D

Karel.
6. září • 8:39

Model S je rázem středověk, jak vtipně poznamenala americká média.
https://www.investors.com/news/electric-cars-porsch... ...

Kuk Vykuk
6. září • 1:46

Porše Tukan je fan autíčko, už se těším na jeho testy. :-)

ACZ
5. září • 14:17

Nevědět co s prachama tak už pro něj jedu.

Rudla Cafourek
5. září • 11:37

Konečně! Konečně si budou moci ekologicky uvědomělí milionáři koupit kárku dle svého gusta. A všem sockám budou připomínat, jak ta jejich desetiletá fabka smrdí a proč si taky nekoupí něco tak technologicky vyspělého a ohleduplného k životnímu prostředí. No jak říkám, konečně!

Lulda
5. září • 12:43

Já tomu fandím i z toho důvodu, že konečně začne vzrůstat konkurence pro Teslu, která je v dané cenové relaci zpracována naprosto bídně.

Luise
5. září • 13:22

Tak Taycan je v základu o 2 miliony výš, to si pořídíte Tesly 2....

Lulda
5. září • 13:28

Když jsem jí viděl na vlastní oči, nechtěl bych ani jednu. Úroveň materiálů, zpracování hodně nízká úroveň. Bavíme se o autě, který mělo cenovku bezmála 3 miliony, Mercedes za podobný peníze (bavím se o kvalitě zpracování) úplně někde jinde. Proto fandim prémiovym značkám, ať do toho jdou, Tesla je pouze leštěná bída, která se za takový prachy prodává jen z toho důvodu, že nemá dostatečnou konkurenci. Až na trh příjde podobně velké Audi/MB/BMW/Porsche apod, už po ni neštěkne ani pes.

iPace
5. září • 14:03

tak jako u tTesly, tak i u te konkurence bude spise problem v tom, ze bude vyprodana, problem nejsou ani penize ani nedostatek zakazniku, problem je nedostatecna vyrobni kapacita baterii, a dokud tohle bude trvat, Tesla v pohode muze prodavat i predrazenou bidu

Luise
5. září • 14:02

Použité materiály je asi to jediné, v čem Porsche Taycan Teslu poráží, to je za mě trochu málo na auto přes 2 miliony dražší.. Pomalejší, s 2 stupňovou převodovkou (čemuž osobně nerozumím proč), s výrazně kratším dojezdem a taky s naprosto nulovou dobíjecí sítí, to Tesla je v tomhle asi tak o 10 let popředu...Naštěstí mě to netrápí, ale vždycky se podivím nad tím nesmyslnou adorací určitých značek a vozů, co se tady rozjede.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mino
6. září • 12:51

Nulová dobíjecí síť? Vždyť Porsche je jednou z automobilek, která buduje nejvíce rychlonabíječek (společně s dalšími automobilkami v několika projektech) a to už několik let.

bzzz
5. září • 17:43

Porsche ma obecne tusim nejvyssi (mnohonasobne vyssi nez mainstream) marze na prodanem 'spalovacim' kusu a asi nikoho nenapadne byt jediny duvod, proc by melo cenou podlezat i u tohohle elektrokrasavce. Ze nekomu prijde prekvapive slabsi a drazsi nez Tesla? Povime si, az se zacne prodavat.Jinak ani mne to nastesti netrapi, ale vzdycky se podivim nad nesmyslnym srovnavanim tabulkovych hodnot a hledani dokonaleho pomeru cena/vykon - tim spise u lidi, kteri nejen ze na neco jako Taycan nemaji (takovych je nas vetsina), ale ani se v necem 'podobnem' nikdy nesvezli.

Lulda
5. září • 14:18

Časy z okruhu jsou jasný, ne? Budeme-li se bavit o rovinkovym závodění, tak bude mít Tesla možná trochu navrch. I když ono, bavit se obecně o závodění u elektroaut nedává smysl, protože s nimi stejně nikdo závodit nechce a to z jednoduchého důvodu, což je tristní dojezd v případě, kdy se elektroautu šlape na krk. A ano, u aut v těhle cenovkách opravdu hrají roli detaily. Jo, Tesla má možná nepatrně zajímavější čísla, ale to její slícování, škvíry na karoserii, materiály v interiéru, to se autu za 3 miliony nesluší. A Porsche je prostě Porsche. Kdo v něm někdy jel, seděl, tak myslim, že není potřeba další diskuze, proč stojí tolik, kolik stojí.

iPace
5. září • 19:29

"protože s nimi stejně nikdo závodit nechce" tohle neni tak uplne pravda, kdyby to nikdo nechtel tak nevznikaj nove zavodni serie pro elektromobily, a casto tam chtej sami ti znami lipoti, protoze ve svete fosilnich zavodu jiz cejtej desnou nudua mimochodem elektricka auta maji vesmes stejnej dojezd v zavodnim rezimu jako jejich spalovaci protejsky, tam zalezi ciste na objemu nadrze a na kapacite baterie, a ta se u zavodnich aut dimenzuje na nejdelsi zavod sezony

R
5. září • 16:10

Mel jsem na vikend půjčenou s100d a: zpracování opravdu průměrné, ale technika velmi povedena, řekl bych skoro výborná 😎B-]

iPace
5. září • 14:08

"a taky s naprosto nulovou dobíjecí sítí" ... nulovou dobijeci siti? kdys sleduju nektere kolegy kteri pisi a toci blogy o Tesla model 3, tak vetsina z nich take zmninuje zajimavy fenomen poslednich par mesicu v Evrope, pokud musi a muzou, tak nabiji spise na nabijeckach Ionity, jsou rychlejsi a levnejsi nez soucasne Superchargery v Evrope ;) jejich pocet posledni mesice stoupa celkem rychle a da se predpokladat ze behem pristiho roku sit Superchargeru prekonaji jak poctem mist, tak i poctem bodu, v moznosti rychleho nabijeni je prekonavaji urcite, a to jiz dnes

E15
5. září • 12:07

Ale to je pravda!(i když větší problém než socka ve Fabii HTP je socka v dieselgatovém Passatu z německého výprodeje)

Mansart
5. září • 12:39

A můžu se vás obou zeptat jak se díváte ekologicky na výrobu a i následně na likvidaci baterií?

Switch007
6. září • 14:39

A můžu se Vás zeptat, jak se díváte ekologicky na výrobu ropy? Nechci obhajovat ani jednoho, ale když tvrdíte A, nezapomínejte i na B ;-)

Sir CHerokee
6. září • 23:45

Ropa má jednu zásadní výhodu, využije se z ní vše, i odpad.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
bzzz
7. září • 10:24

Tezba a transport (nakonec i zpracovatelsky prumysl) ropy nenavratne nici planetu - a to si kapitalove brousi zuby na ledova naleziste na polu.

Emil
5. září • 21:54

Toto auto samozřejmě nemá s ekologií nic společného. Jeho výroba je drahá a energeticky náročná, ale podle EU jsou emise auta nula. Zatímco auto střední třídy, ať už s benzínovým, či naftovým motorem v ceně např. 750.000kc je Fuj protože produkuje emise. Sranda bude, až někoho napadne v rámci boje proti CO2 spočítat celkové emise během výroby,provozu a likvidace. To pak bude haló, ale na to si ještě pár let počkáme.

Mino
6. září • 12:46

Takových studií už přeci existují stovky. A není to zas tak hrozné číslo, i když se samozřejmě v mnohém rozcházejí. V podstatě EV je na tom podobně jako spalovací auta, záleží pak na tom, jak velkou má baterku a jaký je nájezd (čím větší baterka a čím menší nájezd, tím logicky horší je EV v přepočtu na km a naopak). Také je třeba otázkou, zda se baterka z EV zrecykluje hned nebo ještě 10-15 let dožije v jiných systémech, které tak kriticky nepotřebují 100% stav akumulátoru. To pak nemusíš vyrábět aku pro tyto systémy, když byl před X lety vyroben pro EV... což ekologickou stopu postupně snižuje. Ale pochopitelně, dnešní EV rozhodně není žádný ekologický zázrak.

Peter
5. září • 20:57

A můžu se zeptat,kolik těch baterií už bylo nutno zlikvidovat? Téměř všechny jsou ještě v provozu.
Že vás netrápí milióny bateriových paletových, nakládacích a jiných manipulačních vozíků.

mpolan
6. září • 7:29

A co teprve miliardy baterek do notebooků, mobilů, tabletů a další spotřební elektroniky, která se mění každé dva roky...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Cyril
6. září • 8:32

No on je to už dnes obrovský ekologický problém i když objem a hmotnost baterií z elektroniky je nesrovnatelně nižší než bude z elektroaut, protože drtivá většina Li-ion baterií ze spotřební elektroniky končí na skládkách a to i přesto, že elektronika a baterky se v řadě zemí třídí a hází do označených kontejnerů. Takže i v nejmodernější třídírně odpadů postavené z evropských peněz v nejmenovaném jihočeském městě to vypadá tak, že z toho co lidé nahází do elektroodpadu se využijí plasty, kabely, tedy měď, ale Li-ion články (základní Li-ion článek vysápaný z bakelitového pouzdra bateriového packu je v zásadě o trochu větší tužkovka 18650, což je i základ bateriových packů elektroaut) jde do kontejnerů nasbíraných baterií (ostatní tužkovky) a tyto kontejnery se prostě vysypou na skládku a buldozéry je zahrnou do země.
Jediné baterie, které se dnes skoro 100% recyklují jsou olověné akumulátory z automobilů, protože akumulátor se jednoduše rozřízne, plast je celkem kvalitní plast pro recyklaci plastů a olověné desky není potřeba nijak separovat a mohou jít znovu do výroby.

E15
5. září • 13:24

Jako na výrobu a následnou likvidaci čehokoliv jiného ;-)

Sir CHerokee
6. září • 23:42

Akorát těch těžkých kovů tady bude násobně více. A do Číny to na rozebrání nikdo vozit nebude...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Marek
18. září • 11:00

Mohu prosím vědět které těžké kovy, jež se nedají zrecyklovat a v jakém celkovém množství jsou v akumulátorech pr jedno auto obsaženy? ;-)....zjišťoval jste si tyto údaje, nebo jen "chytře" plácáte.....prosím každý akumulátor se dá zrecyklovat a Tesla právě na tomto staví svoji budoucnost....akumulátory opravdu nejsou vyhořelé jaderné palivo 3-[:-D

bzzz
7. září • 10:20

Technologie na 'cistou' recyklaci tady jsou uz roky, akorat je financne (spolecensky, ekologicky) vyhodnejsi to zatim nechat delat ruco v zemich 'tretiho' sveta.

iPace
5. září • 14:00

palec nahóru

Josef Buřt
5. září • 11:31

Tvl,to je výtěžnost...kolik článků o tomhle autě je ještě v mailu od chlebodarce?

pirate
5. září • 14:45

Čas 11:31 - Kvíčala se po obědě v závodní kantýně vracel zpět na své místo na montážní lince ale ještě v poslední vteřině, než odložil mobilní telefon, stihnul na svém oblíbeném motoristickém webu naplivat na svého chlebodárce.

Kvičalo hunter
5. září • 19:53

Ale kulový, vždyť napíše jako první nějakou sračku pod všemi články a pak s časovým odstupen roznáší fekálie pod dalšími nicky. Zatím na sebe vykecal, že je pokročilého věku a jezdí nějakým korejcem. Já bych to tipnul na normálního debila v důchodu, který je cvaklý, nic neumí, nemá žádné zájmy, koníčky, nikdo s ním nechce mít nic spolecného. Dusevně nemocná osamocená zahořklá troska. Nic víc, nic míň.

.
5. září • 17:30

Podle mne je členem redakce.

pirate
5. září • 18:45

Myslíš? Mně se tomu stále nechce věřit.:-D

.
5. září • 18:58

Tak alespoň externí spolupracovník. Máš snad nějaké vysvětlení pro jeho tolerování?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
pirate
6. září • 8:51

Nemám :-D

MM
6. září • 11:30

Taky si to myslím. Na hybridu je to to samé. Je tam Kuk co chodí opruzovat i sem a Koudelka. Každýho uráží a toleruje se to. Kuk se čas od času zapomene a napíše normální příspěvek .

E15
5. září • 11:12

Abych pořád jen nekritizoval, líbí se mi, proporce jsou pěkné. Takto měla vypadat i Panamera.

Doporučujeme

Články odjinud