Taycan je oficiálně nejdražší elektromobil v Česku. O nejdražší Porsche však nejde

E15  |  05. 09. 2019 11:12

Abych pořád jen nekritizoval, líbí se mi, proporce jsou pěkné. Takto měla vypadat i Panamera.

Odpovědět  |   | 
Josef Buřt  |  05. 09. 2019 11:31

Tvl,to je výtěžnost...kolik článků o tomhle autě je ještě v mailu od chlebodarce?

Odpovědět  |   | 
pirate  |  05. 09. 2019 14:45

Čas 11:31 - Kvíčala se po obědě v závodní kantýně vracel zpět na své místo na montážní lince ale ještě v poslední vteřině, než odložil mobilní telefon, stihnul na svém oblíbeném motoristickém webu naplivat na svého chlebodárce.

Odpovědět  |   | 
.  |  05. 09. 2019 17:30

Podle mne je členem redakce.

Odpovědět  |   | 
pirate  |  05. 09. 2019 18:45

Myslíš? Mně se tomu stále nechce věřit.

Odpovědět  |   | 
.  |  05. 09. 2019 18:58

Tak alespoň externí spolupracovník. Máš snad nějaké vysvětlení pro jeho tolerování?

Odpovědět  |   | 
pirate  |  06. 09. 2019 08:51

Nemám

Odpovědět  |   | 
MM  |  06. 09. 2019 11:30

Taky si to myslím. Na hybridu je to to samé. Je tam Kuk co chodí opruzovat i sem a Koudelka. Každýho uráží a toleruje se to. Kuk se čas od času zapomene a napíše normální příspěvek .

Odpovědět  |   | 
Kvičalo hunter  |  05. 09. 2019 19:53

Ale kulový, vždyť napíše jako první nějakou sračku pod všemi články a pak s časovým odstupen roznáší fekálie pod dalšími nicky. Zatím na sebe vykecal, že je pokročilého věku a jezdí nějakým korejcem. Já bych to tipnul na normálního debila v důchodu, který je cvaklý, nic neumí, nemá žádné zájmy, koníčky, nikdo s ním nechce mít nic spolecného. Dusevně nemocná osamocená zahořklá troska. Nic víc, nic míň.

Odpovědět  |   | 
Rudla Cafourek  |  05. 09. 2019 11:37

Konečně! Konečně si budou moci ekologicky uvědomělí milionáři koupit kárku dle svého gusta. A všem sockám budou připomínat, jak ta jejich desetiletá fabka smrdí a proč si taky nekoupí něco tak technologicky vyspělého a ohleduplného k životnímu prostředí. No jak říkám, konečně!

Odpovědět  |   | 
E15  |  05. 09. 2019 12:07

Ale to je pravda!

(i když větší problém než socka ve Fabii HTP je socka v dieselgatovém Passatu z německého výprodeje)

Odpovědět  |   | 
Mansart  |  05. 09. 2019 12:39

A můžu se vás obou zeptat jak se díváte ekologicky na výrobu a i následně na likvidaci baterií?

Odpovědět  |   | 
E15  |  05. 09. 2019 13:24

Jako na výrobu a následnou likvidaci čehokoliv jiného

Odpovědět  |   | 
iPace  |  05. 09. 2019 14:00

palec nahóru

Odpovědět  |   | 
Sir CHerokee  |  06. 09. 2019 23:42

Akorát těch těžkých kovů tady bude násobně více. A do Číny to na rozebrání nikdo vozit nebude...

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  07. 09. 2019 10:20

Technologie na 'cistou' recyklaci tady jsou uz roky, akorat je financne (spolecensky, ekologicky) vyhodnejsi to zatim nechat delat ruco v zemich 'tretiho' sveta.

Odpovědět  |   | 
Marek  |  18. 09. 2019 11:00

Mohu prosím vědět které těžké kovy, jež se nedají zrecyklovat a v jakém celkovém množství jsou v akumulátorech pr jedno auto obsaženy? ....zjišťoval jste si tyto údaje, nebo jen "chytře" plácáte.....prosím každý akumulátor se dá zrecyklovat a Tesla právě na tomto staví svoji budoucnost....akumulátory opravdu nejsou vyhořelé jaderné palivo

Odpovědět  |   | 
Peter  |  05. 09. 2019 20:57

A můžu se zeptat,kolik těch baterií už bylo nutno zlikvidovat? Téměř všechny jsou ještě v provozu.
Že vás netrápí milióny bateriových paletových, nakládacích a jiných manipulačních vozíků.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  06. 09. 2019 07:29

A co teprve miliardy baterek do notebooků, mobilů, tabletů a další spotřební elektroniky, která se mění každé dva roky...

Odpovědět  |   | 
Cyril  |  06. 09. 2019 08:32

No on je to už dnes obrovský ekologický problém i když objem a hmotnost baterií z elektroniky je nesrovnatelně nižší než bude z elektroaut, protože drtivá většina Li-ion baterií ze spotřební elektroniky končí na skládkách a to i přesto, že elektronika a baterky se v řadě zemí třídí a hází do označených kontejnerů. Takže i v nejmodernější třídírně odpadů postavené z evropských peněz v nejmenovaném jihočeském městě to vypadá tak, že z toho co lidé nahází do elektroodpadu se využijí plasty, kabely, tedy měď, ale Li-ion články (základní Li-ion článek vysápaný z bakelitového pouzdra bateriového packu je v zásadě o trochu větší tužkovka 18650, což je i základ bateriových packů elektroaut) jde do kontejnerů nasbíraných baterií (ostatní tužkovky) a tyto kontejnery se prostě vysypou na skládku a buldozéry je zahrnou do země.
Jediné baterie, které se dnes skoro 100% recyklují jsou olověné akumulátory z automobilů, protože akumulátor se jednoduše rozřízne, plast je celkem kvalitní plast pro recyklaci plastů a olověné desky není potřeba nijak separovat a mohou jít znovu do výroby.

Odpovědět  |   | 
Emil  |  05. 09. 2019 21:54

Toto auto samozřejmě nemá s ekologií nic společného. Jeho výroba je drahá a energeticky náročná, ale podle EU jsou emise auta nula. Zatímco auto střední třídy, ať už s benzínovým, či naftovým motorem v ceně např. 750.000kc je Fuj protože produkuje emise. Sranda bude, až někoho napadne v rámci boje proti CO2 spočítat celkové emise během výroby,provozu a likvidace. To pak bude haló, ale na to si ještě pár let počkáme.

Odpovědět  |   | 
Mino  |  06. 09. 2019 12:46

Takových studií už přeci existují stovky. A není to zas tak hrozné číslo, i když se samozřejmě v mnohém rozcházejí. V podstatě EV je na tom podobně jako spalovací auta, záleží pak na tom, jak velkou má baterku a jaký je nájezd (čím větší baterka a čím menší nájezd, tím logicky horší je EV v přepočtu na km a naopak). Také je třeba otázkou, zda se baterka z EV zrecykluje hned nebo ještě 10-15 let dožije v jiných systémech, které tak kriticky nepotřebují 100% stav akumulátoru. To pak nemusíš vyrábět aku pro tyto systémy, když byl před X lety vyroben pro EV... což ekologickou stopu postupně snižuje. Ale pochopitelně, dnešní EV rozhodně není žádný ekologický zázrak.

Odpovědět  |   | 
Switch007  |  06. 09. 2019 14:39

A můžu se Vás zeptat, jak se díváte ekologicky na výrobu ropy? Nechci obhajovat ani jednoho, ale když tvrdíte A, nezapomínejte i na B

Odpovědět  |   | 
Sir CHerokee  |  06. 09. 2019 23:45

Ropa má jednu zásadní výhodu, využije se z ní vše, i odpad.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  07. 09. 2019 10:24

Tezba a transport (nakonec i zpracovatelsky prumysl) ropy nenavratne nici planetu - a to si kapitalove brousi zuby na ledova naleziste na polu.

Odpovědět  |   | 
Lulda  |  05. 09. 2019 12:43

Já tomu fandím i z toho důvodu, že konečně začne vzrůstat konkurence pro Teslu, která je v dané cenové relaci zpracována naprosto bídně.

Odpovědět  |   | 
Luise  |  05. 09. 2019 13:22

Tak Taycan je v základu o 2 miliony výš, to si pořídíte Tesly 2....

Odpovědět  |   | 
Lulda  |  05. 09. 2019 13:28

Když jsem jí viděl na vlastní oči, nechtěl bych ani jednu. Úroveň materiálů, zpracování hodně nízká úroveň. Bavíme se o autě, který mělo cenovku bezmála 3 miliony, Mercedes za podobný peníze (bavím se o kvalitě zpracování) úplně někde jinde. Proto fandim prémiovym značkám, ať do toho jdou, Tesla je pouze leštěná bída, která se za takový prachy prodává jen z toho důvodu, že nemá dostatečnou konkurenci. Až na trh příjde podobně velké Audi/MB/BMW/Porsche apod, už po ni neštěkne ani pes.

Odpovědět  |   | 
Luise  |  05. 09. 2019 14:02

Použité materiály je asi to jediné, v čem Porsche Taycan Teslu poráží, to je za mě trochu málo na auto přes 2 miliony dražší.. Pomalejší, s 2 stupňovou převodovkou (čemuž osobně nerozumím proč), s výrazně kratším dojezdem a taky s naprosto nulovou dobíjecí sítí, to Tesla je v tomhle asi tak o 10 let popředu...

Naštěstí mě to netrápí, ale vždycky se podivím nad tím nesmyslnou adorací určitých značek a vozů, co se tady rozjede.

Odpovědět  |   | 
iPace  |  05. 09. 2019 14:08

"a taky s naprosto nulovou dobíjecí sítí" ... nulovou dobijeci siti? kdys sleduju nektere kolegy kteri pisi a toci blogy o Tesla model 3, tak vetsina z nich take zmninuje zajimavy fenomen poslednich par mesicu v Evrope, pokud musi a muzou, tak nabiji spise na nabijeckach Ionity, jsou rychlejsi a levnejsi nez soucasne Superchargery v Evrope ;) jejich pocet posledni mesice stoupa celkem rychle a da se predpokladat ze behem pristiho roku sit Superchargeru prekonaji jak poctem mist, tak i poctem bodu, v moznosti rychleho nabijeni je prekonavaji urcite, a to jiz dnes

Odpovědět  |   | 
Lulda  |  05. 09. 2019 14:18

Časy z okruhu jsou jasný, ne? Budeme-li se bavit o rovinkovym závodění, tak bude mít Tesla možná trochu navrch. I když ono, bavit se obecně o závodění u elektroaut nedává smysl, protože s nimi stejně nikdo závodit nechce a to z jednoduchého důvodu, což je tristní dojezd v případě, kdy se elektroautu šlape na krk.

A ano, u aut v těhle cenovkách opravdu hrají roli detaily. Jo, Tesla má možná nepatrně zajímavější čísla, ale to její slícování, škvíry na karoserii, materiály v interiéru, to se autu za 3 miliony nesluší. A Porsche je prostě Porsche. Kdo v něm někdy jel, seděl, tak myslim, že není potřeba další diskuze, proč stojí tolik, kolik stojí.

Odpovědět  |   | 
R  |  05. 09. 2019 16:10

Mel jsem na vikend půjčenou s100d a: zpracování opravdu průměrné, ale technika velmi povedena, řekl bych skoro výborná 😎

Odpovědět  |   | 
iPace  |  05. 09. 2019 19:29

"protože s nimi stejně nikdo závodit nechce" tohle neni tak uplne pravda, kdyby to nikdo nechtel tak nevznikaj nove zavodni serie pro elektromobily, a casto tam chtej sami ti znami lipoti, protoze ve svete fosilnich zavodu jiz cejtej desnou nudu

a mimochodem elektricka auta maji vesmes stejnej dojezd v zavodnim rezimu jako jejich spalovaci protejsky, tam zalezi ciste na objemu nadrze a na kapacite baterie, a ta se u zavodnich aut dimenzuje na nejdelsi zavod sezony

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  05. 09. 2019 17:43

Porsche ma obecne tusim nejvyssi (mnohonasobne vyssi nez mainstream) marze na prodanem 'spalovacim' kusu a asi nikoho nenapadne byt jediny duvod, proc by melo cenou podlezat i u tohohle elektrokrasavce. Ze nekomu prijde prekvapive slabsi a drazsi nez Tesla? Povime si, az se zacne prodavat.

Jinak ani mne to nastesti netrapi, ale vzdycky se podivim nad nesmyslnym srovnavanim tabulkovych hodnot a hledani dokonaleho pomeru cena/vykon - tim spise u lidi, kteri nejen ze na neco jako Taycan nemaji (takovych je nas vetsina), ale ani se v necem 'podobnem' nikdy nesvezli.

Odpovědět  |   | 
Mino  |  06. 09. 2019 12:51

Nulová dobíjecí síť? Vždyť Porsche je jednou z automobilek, která buduje nejvíce rychlonabíječek (společně s dalšími automobilkami v několika projektech) a to už několik let.

Odpovědět  |   | 
iPace  |  05. 09. 2019 14:03

tak jako u tTesly, tak i u te konkurence bude spise problem v tom, ze bude vyprodana, problem nejsou ani penize ani nedostatek zakazniku, problem je nedostatecna vyrobni kapacita baterii, a dokud tohle bude trvat, Tesla v pohode muze prodavat i predrazenou bidu

Odpovědět  |   | 
ACZ  |  05. 09. 2019 14:17

Nevědět co s prachama tak už pro něj jedu.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  06. 09. 2019 01:46

Porše Tukan je fan autíčko, už se těším na jeho testy.

Odpovědět  |   | 
Karel.  |  06. 09. 2019 08:39

Model S je rázem středověk, jak vtipně poznamenala americká média.
https://www.investors.com/news/electric-cars-porsch... ...

Odpovědět  |   | 
Jakub  |  06. 09. 2019 09:05

Všiml si vůbec někdo toho, že Tesla model S je na trhu 10 let?

Odpovědět  |   | 
MM  |  06. 09. 2019 11:31

Nevšiml, ony u nás skoro nejsou.

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  07. 09. 2019 14:23

Třeba obec na moravě 30t obyvatel a má dvě tesly jedno maserati a dvě Z4

Odpovědět  |   | 
kuk  |  08. 09. 2019 16:42

Že by lihová mafie?

Odpovědět  |   | 
bob  |  06. 09. 2019 09:31

Mně to teda jako konkurence Tesly nepřipadá. Ten kdo na to má a chce férový auto, koupí si Porsche, protože nebudeme si nic nalhávat, Němci by ani před 100 lety nevypustili do světa auto v tak špatné kvalitě, jakou má Tesla...

Odpovědět  |   | 
kuk  |  08. 09. 2019 16:39

Němci klidně vypustěj do světa pěkný šmejdy viz todle strašný porsche 911 a nebojej se ani podvádět viz. Dízlgejt, kartely automobilek i výrobců náklaďáků a samožerjmě ADAC falšující žebříčky.

Porsche 911 - Milion problémů s novým autem
https://youtu.be/-eXUnZrykDY...

Porsche GT4
U Poršáků se odlomí rovnou celý uložení tlumiče :))) Prostě kvalitka od koncernu
https://www.autoweb.cz/porsche-cayman-gt4-ma-zav... ...

Odpovědět  |   | 
Assasin  |  06. 09. 2019 18:32

Co je to za hnusnou máničku ?????!!!!

Odpovědět  |   | 
kuk  |  08. 09. 2019 02:26

Má německý autoprůmysl šanci přežít?
Super dokument
https://youtu.be/hcXjVxaKzv4...

Podle německé odborníka na autoprůmysl maj jen 50 % šanci.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 27 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 38 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků

Nejčtenější články

Nový majitel zničil vzácný supersport chvíli po zakoupení. Při jeho vyprošťování plakal

Nový majitel zničil vzácný supersport chvíl…

Ryk legendy si řidič užil pouze několik okamžiků. Vyprostit vůz z křoví trvalo hodinu.

16.  9.  2019 | | 3 N/A
Zaujmout dnešní mládež není snadné. Bývalá hvězda Top Gearu ale našla řešení

Zaujmout dnešní mládež není snadné. Bývalá …

Lék na krizi středního věku podle Richarda Hamonda je opět na scéně. Tentokrát je to ještě větší sranda než minule.

5.  9.  2019 | | 11 N/A
Připadá vám nová Škoda Superb moc drahá? Ceny z roku 2002 to možná změní

Připadá vám nová Škoda Superb moc drahá? Ce…

Při pohledu do archivních ceníků si člověk uvědomí, že to, co je dnes samozřejmostí, kdysi bývalo za tučný příplatek, nebo nebylo vůbec. Podobně můžeme nahlížet i na Škodu Superb z roku 2002, která v základu vycházela na ty samé peníze co dnes.

25.  8.  2019 | | 72 N/A
Nový Renault Clio má české ceny a výbavy. Konkurenti by se měli zamyslet

Nový Renault Clio má české ceny a výbavy. K…

Renault zveřejnil české ceny nového Clia během dnešní tiskové konference. Vůz je v základu o téměř 50 tisíc levnější než Volkswagen Polo a trumfnul i Škodu Fabia.

10.  9.  2019 | | 58 N/A
První Škoda Fabia byla příšerně drahá. Dnes má 20 let a zvolna se stává klasikou

První Škoda Fabia byla příšerně drahá. Dnes…

Za první generací Fabie se dnes na ulici jen stěží někdo otočí, tedy pokud se náhodou nejedná o výjimečně zachovalý kousek s přídomkem RS. Přesto si tohle auto zaslouží mnohem více pozornosti, než by se po dvou dekádách od jeho představení mohlo zdát.

14.  9.  2019 | | 67 N/A