Taycan je oficiálně nejdražší elektromobil v Česku. O nejdražší Porsche však nejde

První elektromobil Porsche se oficiálně představil včera. Záhy se ale objevil i v českém konfigurátoru. Můžeme se tedy rovnou podívat, jak si cenově stojí a co všechno se nachází v nabídce příplatkové výbavy.

Jak už jsme psali při oficiálním uvedení, Porsche Taycan je k mání ve dvou variantách - Turbo a Turbo S. U každé z nich je nutné si zvolit, zdali chcete pouze nabíjecí kabel s dotykovým displejem pro domácí a průmyslové zásuvky, nebo i s inteligentní nabíjecí funkcí Home energy Manager, která umí pracovat s časovými tarify odběru elektřiny a hlídá přetěžování domácnosti. První řešení vyjde na 29.530 Kč, druhé na 44.430 Kč. Volbu však nemůžete vynechat a částka se připíše do seznamu příplatkové výbavy.

Základní Taycan Turbo vyjde na 4.159.530 , výkonnější Turbo S na 5.069.530 Kč. Na výběr je ze dvou standardních laků (bílá, černá) a sedmi metalických, které jsou bez příplatku. Peníze navíc dáte jen za speciální karmínový lak, který stojí 64.850 Kč. Taycan Turbo se standardně dodává na 20palcových kolech a jednadvacítky, které jsou pro Turbo S standardem, vyjdou na nejméně 87.900 Kč. 

Nejlevnější Porsche 911 má české ceny. I naprostý základ pořád vypadá skvěle

Nejlevnější Porsche 911 má české ceny. I naprostý základ pořád vypadá skvěle

Slibovaný interiér bez kousku kůže je u obou verzí bez příplatku, stejně tak i provedení v hladké kůži. U Turba pouze připlácíte za barevné kombinace 12.970 Kč, které jsou u verze Turbo S zdarma. Do bou vozů lze zvolit kůži Club Leather a to nejméně za 60.140 Kč, elektricky nastavitelná sedadla jsou adaptivní sportovní či nebo komfortní a vždy bez příplatku. Zvenku lze vůz také lehce modifikovat. Příplatek 126.480 Kč za karbonový paket je pro oba vozy shodný. Připlatit si ale můžete i za karbonová zrcátka, lakované označení modelu nebo LED dveřní projektory promítající logo Porsche. 

Turbo S má ve standardu karbon-keramické brzdy, vektorování točivého momentu nebo řízení kol zadní nápravy. Za to vše si u Turba musíte připlatit, a jak už je u luxusních aut zvykem, nejde o nízké částky. Další individualizaci se pak meze nekladou. Chcete interiér ze dřeva? Z hliníku? Z karbonu? Audiosystém Burmester? Není problém, stačí zaplatit. Displej pro spolujezdce, který odhalily první fotografie interiéru, stojí 27.880 Kč.

Známe české ceny hybridních Porsche Cayenne. Turbo S stojí 4,6 milionu Kč

Známe české ceny hybridních Porsche Cayenne. Turbo S stojí 4,6 milionu Kč

Kupodivu se připlácí i za asistenční systémy. Adaptivní tempomat stojí nejméně 47.650 Kč, noční vidění 60.300 Kč, parkovací asistent stojí nejméně 18.490 Kč a takto můžete pokračovat dál a dál. Za zmínku pak stojí tepelné čerpadlo, které využívá zbytkové teplo hnacího ústrojí a používá ho jako topení, nebo stejnosměrná palubní nabíječka o výkonu 150 kW. Při konfigurování se mi podařilo dostat na částku přes šest milionů korun a věřte, že to moc práce nedalo.

Porsche Taycan je pěkně drahá záležitost. Dalo se to ale čekat, přeci jen jde o pionýra nových technologií značky. Pořád ale nejde o nejdražší Porsche, model Panamera Turbo S E-Hybrid Executive začíná na částce 5.520.000 Kč.

Porsche Taycan: Technická data a ceny
Verze Turbo Turbo S
Největší výkon [kW] 460(500) 460(560)
Točivý moment [N.m] 850 1050
Pohon 4x4 4x4
Max. rychlost [km/h] 260 260
Zrychlení 0-100 km/h [s] 3,2 2,8
Kombinovaná spotřeba [kWh/100 km] 26 26,9
Maximální výkon nabíjení [kW] 270 270
Dojezd WLTP [km] 381-450 388-412
Délka [mm] 4963 4963
Šířka [mm] 1966 1966
Výška [mm] 1381 1381
Rozvor [mm] 2900 2900
Rozchod vpředu/vzadu [mm] 1702/1667 1690/1655
Pohotovostní hmotnost [kg] 2305 2295
Základní cena [Kč] 4.159.530 5.069.530
*Údaje v závorkách platí pro overboost

Porsche

Porsche je německý výrobce sportovních automobilů. Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche. V roce 1961 vznikl první model legendární řady 911, která se stále vyrábí.

V roce 2009 Porsche – coby velmi profitabilní automobilku – ovládl Volkswagen.

Porsche 718 • Porsche 911 • Porsche Taycan • Porsche Panamera • Porsche Macan • Porsche Cayenne

Vylepšené Mini SE Countryman nás fakt bavilo! Tříválec do zásuvky má síly až až

Mini Cooper SE Countryman All4

Jen pár desítek hodin před tím, než Česká republika na vládním semaforu zčervenala, jsme si stihli odskočit do Německa na projížďku s vylepšeným plug-in hybridním Mini Countryman. A ta jízda fakt stála za to!

26.  9.  2020 | Jan Mička | 15 příspěvků
TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

24.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků