Taycan je oficiálně nejdražší elektromobil v Česku. O nejdražší Porsche však nejde

První elektromobil Porsche se oficiálně představil včera. Záhy se ale objevil i v českém konfigurátoru. Můžeme se tedy rovnou podívat, jak si cenově stojí a co všechno se nachází v nabídce příplatkové výbavy.

Jak už jsme psali při oficiálním uvedení, Porsche Taycan je k mání ve dvou variantách - Turbo a Turbo S. U každé z nich je nutné si zvolit, zdali chcete pouze nabíjecí kabel s dotykovým displejem pro domácí a průmyslové zásuvky, nebo i s inteligentní nabíjecí funkcí Home energy Manager, která umí pracovat s časovými tarify odběru elektřiny a hlídá přetěžování domácnosti. První řešení vyjde na 29.530 Kč, druhé na 44.430 Kč. Volbu však nemůžete vynechat a částka se připíše do seznamu příplatkové výbavy.

Základní Taycan Turbo vyjde na 4.159.530 , výkonnější Turbo S na 5.069.530 Kč. Na výběr je ze dvou standardních laků (bílá, černá) a sedmi metalických, které jsou bez příplatku. Peníze navíc dáte jen za speciální karmínový lak, který stojí 64.850 Kč. Taycan Turbo se standardně dodává na 20palcových kolech a jednadvacítky, které jsou pro Turbo S standardem, vyjdou na nejméně 87.900 Kč. 

Nejlevnější Porsche 911 má české ceny. I naprostý základ pořád vypadá skvěle

Nejlevnější Porsche 911 má české ceny. I naprostý základ pořád vypadá skvěle

Slibovaný interiér bez kousku kůže je u obou verzí bez příplatku, stejně tak i provedení v hladké kůži. U Turba pouze připlácíte za barevné kombinace 12.970 Kč, které jsou u verze Turbo S zdarma. Do bou vozů lze zvolit kůži Club Leather a to nejméně za 60.140 Kč, elektricky nastavitelná sedadla jsou adaptivní sportovní či nebo komfortní a vždy bez příplatku. Zvenku lze vůz také lehce modifikovat. Příplatek 126.480 Kč za karbonový paket je pro oba vozy shodný. Připlatit si ale můžete i za karbonová zrcátka, lakované označení modelu nebo LED dveřní projektory promítající logo Porsche. 

Turbo S má ve standardu karbon-keramické brzdy, vektorování točivého momentu nebo řízení kol zadní nápravy. Za to vše si u Turba musíte připlatit, a jak už je u luxusních aut zvykem, nejde o nízké částky. Další individualizaci se pak meze nekladou. Chcete interiér ze dřeva? Z hliníku? Z karbonu? Audiosystém Burmester? Není problém, stačí zaplatit. Displej pro spolujezdce, který odhalily první fotografie interiéru, stojí 27.880 Kč.

Známe české ceny hybridních Porsche Cayenne. Turbo S stojí 4,6 milionu Kč

Známe české ceny hybridních Porsche Cayenne. Turbo S stojí 4,6 milionu Kč

Kupodivu se připlácí i za asistenční systémy. Adaptivní tempomat stojí nejméně 47.650 Kč, noční vidění 60.300 Kč, parkovací asistent stojí nejméně 18.490 Kč a takto můžete pokračovat dál a dál. Za zmínku pak stojí tepelné čerpadlo, které využívá zbytkové teplo hnacího ústrojí a používá ho jako topení, nebo stejnosměrná palubní nabíječka o výkonu 150 kW. Při konfigurování se mi podařilo dostat na částku přes šest milionů korun a věřte, že to moc práce nedalo.

Porsche Taycan je pěkně drahá záležitost. Dalo se to ale čekat, přeci jen jde o pionýra nových technologií značky. Pořád ale nejde o nejdražší Porsche, model Panamera Turbo S E-Hybrid Executive začíná na částce 5.520.000 Kč.

Porsche Taycan: Technická data a ceny
Verze Turbo Turbo S
Největší výkon [kW] 460(500) 460(560)
Točivý moment [N.m] 850 1050
Pohon 4x4 4x4
Max. rychlost [km/h] 260 260
Zrychlení 0-100 km/h [s] 3,2 2,8
Kombinovaná spotřeba [kWh/100 km] 26 26,9
Maximální výkon nabíjení [kW] 270 270
Dojezd WLTP [km] 381-450 388-412
Délka [mm] 4963 4963
Šířka [mm] 1966 1966
Výška [mm] 1381 1381
Rozvor [mm] 2900 2900
Rozchod vpředu/vzadu [mm] 1702/1667 1690/1655
Pohotovostní hmotnost [kg] 2305 2295
Základní cena [Kč] 4.159.530 5.069.530
*Údaje v závorkách platí pro overboost

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

včera | Vladimír Kadera | 23 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 37 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků