Známe koně, známe ceny. Porsche vytahuje GTS a Turbo S E-Hybrid. Jedno je sportovní, druhé vrcholem nabídky.
Porsche rozšířilo nabídku motorizací pro model Panamera o sportovně zaměřené GTS a nejvýkonnější Turbo S E-Hybrid. V obou případech máte pod kapotou vidlicový osmiválec, ale v případě Turbo S s elektromotorem v převodovce, což k 599 koním motoru přidává dalších 190 a získáte tak systémový výkon 782 koní a mamutí točivý moment 1000 N.m. Díky 25,9kWh akumulátoru můžete ujet až 88 km na elektřinu a nabíjet výkonem 11 kW.
Tahle hybridní Panamera navíc stanovila rekord ve své třídě na Nürbrugringu. Lars Kern s ní dokončil okruh v čase 7:24,172. Na modely Panamera Turbo pak lze nově osadit pár prvků, třeba nový karbonový aerokit, který v českém konfigurátoru vyjde na 331.820 Kč, což si musíte přičíst k ceně vozu 5.848.500 Kč, případně 6.137.506 Kč s prodlouženým rozvorem Executive. Vrcholný hybrid je totiž zatím jednou ze dvou karoserií (ještě 4 E-Hybrid), co se s prodlouženým rozvorem nabízí.
Jinak ve standardní výbavě Turba S najdete sportovní sedadla nastavitelná elektricky v osmnácti směrech, řízení zadní nápravy, karbon-keramické brzdy, podvozek Porsche Active Ride, nebo vektorování točivého momentu PTV Plus. V příplatcích najdete zvučnější výfukovou soustavu, ventilovaná sedadla s masážemi a spoustu možností, jak si panameru designově individualizovat.
A to GTS? České Porsche si ho cení na 4.213.095 Kč a nastavením má jít o nejagilnější variantu modelu. Jeho osmiválec je naladěný na 368 kW (500 koní) a točivý moment 660 N.m. I bez elektrické pomoci je velmi dynamický, na stovku zrychlí za 3,8 sekundy a jede až 302 km/h. Sportovní výfuková soustava je zde standardem, stojící vozidlo má při 3750 otáčkách hladinu hluku 86 dB, standardní Panamera má 76 dB.
Standardně dodávané vzduchové odpružení je specificky naladěné stejně jako stabilizátory. Porsche Active Ride se pro GTS nenabízí, ale můžete si připlatit řízení zadní nápravy za 45.390 Kč, případně i karbon-keramické brzdy, ale to je dalších 227.180 Kč. Oproti standardnímu modelu má pak GTS trochu jiný vzhled, působí jako sportovnější paket. Dodávky zákazníkům začnou v Německu během podzimu.