Porsche slaví: 911 dostane k narozeninám verzi RS

Porsche slaví: 911 dostane k narozeninám verzi RS

V roce 1963 se na cestu vyřítilo první Porsche 911. Od té doby uplynulo mnoho let, které učinily z 911 legendu. Za 40 let plodného života se Porsche 911 dočkalo celkem pěti generací. Jistě uznáte, že kulatá čtyřicítka je pádný důvod k oslavě. Porsche to vidí stejně, a proto se rozhodlo oslavit čtyřicetiny 911 hezky od podlahy. K příležitosti čtyřicátých narozenin se totiž za číselným označením 911 (GT3) na chvíli opět objeví bájné označení RS.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Slabším povahám může Porsche 911 GT3 RS nahánět hrůzu

Dvě písmena, která v každém fandovi rychlých kol vyvolávají pocity euforie, za sebou schovávají kabát téměř shodný s tím, který 911 nosila na počátku své životní dráhy. Bílá barva karoserie s typickým červeným pruhem a agresivními červenými koly vzbuzuje vzrušení a nahání strach zároveň. Při pohledu na mohutný zadní spoiler dospějeme k nevyhnutelnému názoru, že řídit Porsche 911 GT3 RS bude stejně tak nebezpečné jako vzrušující.

První pocity z nové 911 GT3 RS dále umocní výčet technických specifik. Nejpůsobivější bude samozřejmě pohled pod kapotu. Srdcem nového RS bude šestiválec (boxer) o objemu 3.6 l, jenž pohání také „obyčejnou“ GT3. Motor poskytne výkon 280 kW/381 k při 7400 ot./min a točivý moment 385 Nm při 5000 ot./min. Takto vybavené Porsche 911 GT3 RS vystřelí z 0 na 100 km/h za 4,5 a dosáhne maximální rychlosti 306 km/h.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Mohutný zadní spoiler drží RS při zemi.  -- Vzhled 911 je nadčasový

Aby se Porsche GT3 RS dokázalo na silnici pořádně odvázat, prodělalo mírnou odlehčovací kúru. Speciální zadní sklo a zadní spoiler vyrobený z karbonu umožnily snížit váhu automobilu (oproti GT3 RS Clubsport) o 50 kg na celkových 1360 kg (s plnou nádrží). Hlavním rivalem Porsche GT3 RS bude Ferrari Chllenge Stradale. Soupeřit v prodeji však budou tito dva rychlíci pouze chvíli, neboť výroba Porsche GT3 RS potrvá jen pár měsíců.

bazar

Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 81 410 km
Cena: 1 000 000 Kč
Porsche 911 3,4
Rok výroby: 2012
Stav: 49 701 km
Cena: 1 850 000 Kč
Porsche Cayenne 3,6
Rok výroby: 2008
Stav: 155 155 km
Cena: 430 000 Kč
Porsche Cayenne 3,2
Rok výroby: 2006
Stav: 267 049 km
Cena: 200 000 Kč
Porsche Cayenne 4,5
Rok výroby: 2007
Stav: 188 379 km
Cena: 300 000 Kč
Porsche Panamera 3,6
Rok výroby: 2010
Stav: 125 205 km
Cena: 900 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků