Porsche slaví: 911 dostane k narozeninám verzi RS

V roce 1963 se na cestu vyřítilo první Porsche 911. Od té doby uplynulo mnoho let, které učinily z 911 legendu. Za 40 let plodného života se Porsche 911 dočkalo celkem pěti generací. Jistě uznáte, že kulatá čtyřicítka je pádný důvod k oslavě. Porsche to vidí stejně, a proto se rozhodlo oslavit čtyřicetiny 911 hezky od podlahy. K příležitosti čtyřicátých narozenin se totiž za číselným označením 911 (GT3) na chvíli opět objeví bájné označení RS.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Slabším povahám může Porsche 911 GT3 RS nahánět hrůzu

Dvě písmena, která v každém fandovi rychlých kol vyvolávají pocity euforie, za sebou schovávají kabát téměř shodný s tím, který 911 nosila na počátku své životní dráhy. Bílá barva karoserie s typickým červeným pruhem a agresivními červenými koly vzbuzuje vzrušení a nahání strach zároveň. Při pohledu na mohutný zadní spoiler dospějeme k nevyhnutelnému názoru, že řídit Porsche 911 GT3 RS bude stejně tak nebezpečné jako vzrušující.

První pocity z nové 911 GT3 RS dále umocní výčet technických specifik. Nejpůsobivější bude samozřejmě pohled pod kapotu. Srdcem nového RS bude šestiválec (boxer) o objemu 3.6 l, jenž pohání také „obyčejnou“ GT3. Motor poskytne výkon 280 kW/381 k při 7400 ot./min a točivý moment 385 Nm při 5000 ot./min. Takto vybavené Porsche 911 GT3 RS vystřelí z 0 na 100 km/h za 4,5 a dosáhne maximální rychlosti 306 km/h.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Mohutný zadní spoiler drží RS při zemi.  -- Vzhled 911 je nadčasový

Aby se Porsche GT3 RS dokázalo na silnici pořádně odvázat, prodělalo mírnou odlehčovací kúru. Speciální zadní sklo a zadní spoiler vyrobený z karbonu umožnily snížit váhu automobilu (oproti GT3 RS Clubsport) o 50 kg na celkových 1360 kg (s plnou nádrží). Hlavním rivalem Porsche GT3 RS bude Ferrari Chllenge Stradale. Soupeřit v prodeji však budou tito dva rychlíci pouze chvíli, neboť výroba Porsche GT3 RS potrvá jen pár měsíců.

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků