Porsche slaví 20 let ikony. GT3 tenkrát vyneslo 911 do elity supersportů

Porsche slaví svůj dvacetiletý triumf a představuje všechny generace legendy v unikátním videu ze švýcarských Alp.

První Porsche 911 GT3 se objevilo již před dvaceti lety. Bylo to na autosalonu ve Frankfurtu a na stuttgartském piedestalu stál první exemplář založený na generaci 996. Jeho úkolem bylo vzdát hold klasické 911 Carrera RS.

S první generací tenkrát dokázal Walter Röhrl zajet Severní smyčku Nürburgringu pod 8 minut a upoutal tak na vůz ještě větší pozornost. Puristická verze přežila až do dnešního dne a rozhodně nemá v plánu své působení na trhu ukončit.

Porsche 718 GT4 a 718 Spyder oficiálně: Výběr je na vás, obě jsou boží!

Porsche 718 GT4 a 718 Spyder oficiálně: Výběr je na vás, obě jsou boží!

Divize, která staví ty nejčistší Porsche se navíc i po dvaceti letech odmítá přizpůsobit současným trendům. I když je nynější 992 již připravena na elektrifikaci, nechal se šéf sportovního oddělení slyšet, že se k hybridu teď nejspíš neuchýlí.

Nynější generace doluje ze svého čtyřlitrového motoru boxer výkon 383 kW (520 koní), který se krotí sedmistupňovou převodovkou PDK. Zrychlení z 0 na 100 km/h proběhne za 3,2 sekundy, a pokud nesundáte nohu z plynu, pokračuje zrychlení až k 312 km/h.

Porsche prodává odpustky za vysoké emise. Majitelé vozů mohou pomoci třeba lesům

Porsche prodává odpustky za vysoké emise. Majitelé vozů mohou pomoci třeba lesům

Porsche tenkrát před dvaceti lety vstoupilo s tímto modelem do světa supersportů. Nynější generace dokonce své italské, německé a americké konkurenty v lecčem překonává. Jeho cena začíná na 5.109.367 Kč.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 18 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků