Porsche se zřejmě vrátí k čtyřválcům, kvůli spotřebě a emisím

16 komentářů

Leonardo Cupránek
5. listopadu • 9:23

Čtyčválec je nepříjemnost, kterému je dobé se vyhnout i u obyčejného auta střední třídy.
Navíc nechápu, proč si všichni myslí, že V6 musí žrát a že R4Turbo nežere. To je nesmysl.
Pokud Porsche chce dělat downsizing, mělo by třeba zkusit udělat nějaký malý V6 (třeba 2.4) se všema technologiema snižujícíma spotřebu a emise (a zvyšujícíma výkon) a osadit to dvoustupňovým přeplňováním (nebo kompresorem poháněným elektromotorem, který se bude vrtět na elektřinu získanou rekuperací).
To by byla zajímavá cesta. Ale degradovat auto čtyřválcem, to je podle mne kravina.
Nebo spíše to svědčí o tom, že Porschi ani tak nejde o snížení spotřeby a emisí, jako o snížení nákladů - asi si nechali udělat průzkum a zjistili, že (homo)pozérům je fuk, jaký v tom mají motor, hlavně že se mohou předvádět v Porsche (ideálně růžovém). A tak jim chtějí nabídnout levnější alternativu, kterou jim prodaj s větším ziskem a také prodají více kusů. Ale ekologii bych za tím nehledal. Spíš viděj, jak jde na dračku "sportovní" AudiTT 2.0TSI, viděj, že sportovní auta si v 90ti% nekupují sportovci, ale manekýni.

garfielld
4. listopadu • 17:08

proč všichni hned házíte flintu do žita? já bych náhodou menší auto než je Cayman s timhle motorem jen uvítal (ikdyž bych nikdy asi neměl na to si ho koupit), nebo dát ho i do toho Caymana, vžďyt když dřív Porsche dělalo modely 944(2,5l, R4), 924(2,0l, R4) nebo dokonce 914(2,0l a 1,7l R4), tak jim taky nikdo nenadával že sou to kšunty(ikdyž ta 914 vážně moc sportovní neni), resp všichni se divili co ty auta dokázaly a dneska je to suprová koupě jako ojetina, jenže bohužel dneska už se takový uata vůbec nerodí, drtivá většina moderních aut je tak nacpaná elktronikou a výbavou že už nemaj vůbec duši. Ne díky, ale moderní auta mě fakt neoslovujou a už vůbec ne ta honba za zvyšovánim výkonem(a hmotnosti), já sem všema pro malej motor, navíc každej má přece možnost volby, ne? i kdyb ytam nacpali tu 1,9Tdi tak vám to může bejt putna, vždycky si můžete vybrat jinej motor nebo auto ;)

Starej Bukanýr
5. listopadu • 20:31

Ještě si zapomněl na Porsche 912 - 911 ka se čtyřválcem ;-) Polovina lidí jsou všechno jen nwe znalci aut. Navíc může to bejt jedno jak znalcům, tak neznalcům, důležitý je zákazník a ten, jak je vidět koupí třeba i takovej mastodont jako je Cayenne - jen když je to od Porsche a všichni budou čumět :-O

Jenyk
4. listopadu • 19:06

Nikdo jim nenadával? Ale naopak, nadával, nikdo to nekupoval a Porsche to málem stáhlo pod vodu.

bzony
4. listopadu • 12:14

Urcite jestli ten motor vyjde v roce 2011, tak 2.0 TFSI bude mit tak 7 let. Pochybuji uz jen kvuli tomu, ze by ho Porsche pouzilo. A s tim vykonem 120-140kw si z nas redakce do cista dela srandu. Pochopil bych spis 180kw a vice... A turbo mi tam vadit vubec nebude. Porsche ma s turbem docela dlouhodobe zkusenosti ve svem vrcholnem modelu a jako jedine zatim pouziva technologii variabilni geometrie lopatek v benzinu

maxík
4. listopadu • 10:53

ty jo,tj super,úsporné porsche,já bych tam dal asi 1.2htp,doplnil ji brutálním turbem kdy by se z tohoto motoru vymáčklo např .brutálních 80kw a bylo by...:-D Nechce se mi hledat zákl. výk. Caymannu,ale i těch 140kW se mi zdá velmi málo...btw. když to vezmem z pohledu výkonu,jak by se Vám,majitelům Porsche líbilo,kdyby Porscháko předjíždělo Octávka RS?V hezký modrý metle...:-D:-)) a že je htp 3vál vím,ale i tak mi to přijde absurdní.

randomf
4. listopadu • 16:56

Ale to uz se davno deje... http://n-joy.cz/video/skoda-octavia-rs-vs-porsche-911-cc/zei9x6mrxkhpuyma/

xjohny
4. listopadu • 21:16

Ehm, tak předně, kdyby majitel tý 911ky chtěl, tak se RS může jít klouzat. Byl to pohodář v kabriu na výletě. Takový video by mohl natočit i někdo ve fávu jedoucí 160 kmh, smrt v očích, rukama držíce povolující šroubky :-D

Jerry
4. listopadu • 10:43

to uz si vazne ti zeleni mameluci delaji srandu 3-[3-[3-[
Porsche je ikonou (nejen) diky jejich perfektnim motorum. Uz vidim jak prodavaji stejny objem aut rocne s motorem treba 2.0 TFSI jako prodavaji ted s 3,6.
Boze at zase zavladne rozum ;-)

Bořek Hudák (bhudak)
4. listopadu • 9:47

Nevyvijeli náhodou poslední 6ti válcovej boxer s ohledem na to, ze by bylo možné mu pak odebrat válce? Myslim, že tak ste to tu psali nedávno v jednom článku. Potom je zbytečný tam dávat 2,0tfsi, když maj připravený už dlouho dopředu svuj 2,0T projekt. A co se týče použití toho motoru v dalšim portfoliu značky. Kam by se asi vměstnal boxer 2,0T?

Fantomas
4. listopadu • 9:36

a co jít ještě dál a použít 1,2 HTP? Získali by tím neskutečnou popularitu :-)

Dusan
4. listopadu • 8:14

To je presne to co jsme potrebovali. Bezmotorove Porsche. To je totiz presne to co mne zajima kdyz si kupuji Porsche, jestli nahodou nema prilis vysokou spotrebu. Otazkou je jestli by nebylo lepsi pouzit nejake koncernove TDIcko, samozrejme nic zbytecne vykonneho stara 1.9TDI 77kW bude urcite stacit. :-(
Jinak s tou spotrebou je to trosku usmevne. Pokud si to nebude kupovat pouze prazska homosexualni komunita, tak pri jezdeni s tim jak byva s Porsche zvykem bude spotreba male turbiny velmi srovnatelna s sestivalem.

Zelí
4. listopadu • 8:28

Můžou hodně ušetřit tím, že koupí od Tatry licenci na motor z tatraplánu , což byl čtyřválec vzadu chlazený vzduchem. Bude to levnéý kauf, tatra je na tom špatně a porsche teď co koupili celý koncern má asi taky prázdnou kapsu. Takže všestranně výhodný obchod. A pro zákazníka to bude dobře prodejné - Pravé nefalšované porsche, žádný lidový tdi-čko.

Jig
4. listopadu • 8:56

za chvilku budou dělat rikši, aby snížili % emisí

paks
4. listopadu • 15:21

taky rikšiar bude mať asi väčšie emisie CO2 na 100 km ako 4valec, nehovoriac o spotrebe.

VANDIT
4. listopadu • 8:25

:) jojo presne tak, jsem zastance eko motoru, ale tyto vozy, ktere obsahuji nejakou tisicinu promile vsechn jezdicich plechovek, tam je uplne jedno co spotrebuji. A rozhodne klasicky kupatka typu 911 nesezerou to, co obludy typu RangeRover V8 SC, Cayenne Turbo a podobny hovada... vubec kategorie SUV je pekna blbost...

Doporučujeme

Články odjinud