Porsche se zřejmě vrátí k čtyřválcům, kvůli spotřebě a emisím

V posledních dnech se internetem začaly šířit spekulace, které se věrným fanouškům automobilů Porsche poslouchají velmi těžko. Automobilka totiž opět zvažuje, že do nabídky agregátů zařadí úspornější čtyřválec, jenž by si své místo našel zřejmě v základní verzi modelu Boxster, popřípadě Cayman. V tomto případě argumentuje osvědčeným: nižší počet válců, nižší spotřeba, nižší emise.  

Porsche by to neudělalo poprvé, vždyť po příklady není třeba sahat daleko do minulosti. V devadesátých letech totiž v nabídce modelu 968 figuroval třílitrový čtyřválec, jeden z objemově vůbec největších agregátů s tímto počtem válců. Podle předběžných informací se však obdobného agregátu už asi nedočkáme, nový čtyřválec by měl být totiž o dost menší, ovšem počítá se s minimálně jedním turbodmychadlem a tak o výkon určitě nebude nouze. Ten by měl dosahovat hodnoty kolem 120-140 kW, což sice oproti ostatním modelům není až tak mnoho, ovšem majitele může hřát při srdci alespoň pocit, že má nižší spotřebu paliva než ostatní majitelé Porsche.

V souvislosti s výběrem agregátu připadá v úvahu dvě nejpravděpodobnější možnosti. První z nich je, že automobilka použije koncernový čtyřválec 2,0 TFSI a druhá, že výrobce vyvine vlastní agregát speciálně pro své potřeby, který by se pak teoreticky mohl dostat i do dalších ostrých modelu koncernu Volkswagen. Nicméně, nového čtyřválce se dočkáme nejdříve v roce 2011...

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

včera | Milan Lažanský | 21 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků