Porsche se zřejmě vrátí k čtyřválcům, kvůli spotřebě a emisím

V posledních dnech se internetem začaly šířit spekulace, které se věrným fanouškům automobilů Porsche poslouchají velmi těžko. Automobilka totiž opět zvažuje, že do nabídky agregátů zařadí úspornější čtyřválec, jenž by si své místo našel zřejmě v základní verzi modelu Boxster, popřípadě Cayman. V tomto případě argumentuje osvědčeným: nižší počet válců, nižší spotřeba, nižší emise.  

Porsche by to neudělalo poprvé, vždyť po příklady není třeba sahat daleko do minulosti. V devadesátých letech totiž v nabídce modelu 968 figuroval třílitrový čtyřválec, jeden z objemově vůbec největších agregátů s tímto počtem válců. Podle předběžných informací se však obdobného agregátu už asi nedočkáme, nový čtyřválec by měl být totiž o dost menší, ovšem počítá se s minimálně jedním turbodmychadlem a tak o výkon určitě nebude nouze. Ten by měl dosahovat hodnoty kolem 120-140 kW, což sice oproti ostatním modelům není až tak mnoho, ovšem majitele může hřát při srdci alespoň pocit, že má nižší spotřebu paliva než ostatní majitelé Porsche.

V souvislosti s výběrem agregátu připadá v úvahu dvě nejpravděpodobnější možnosti. První z nich je, že automobilka použije koncernový čtyřválec 2,0 TFSI a druhá, že výrobce vyvine vlastní agregát speciálně pro své potřeby, který by se pak teoreticky mohl dostat i do dalších ostrých modelu koncernu Volkswagen. Nicméně, nového čtyřválce se dočkáme nejdříve v roce 2011...

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků