Porsche se zřejmě vrátí k čtyřválcům, kvůli spotřebě a emisím

V posledních dnech se internetem začaly šířit spekulace, které se věrným fanouškům automobilů Porsche poslouchají velmi těžko. Automobilka totiž opět zvažuje, že do nabídky agregátů zařadí úspornější čtyřválec, jenž by si své místo našel zřejmě v základní verzi modelu Boxster, popřípadě Cayman. V tomto případě argumentuje osvědčeným: nižší počet válců, nižší spotřeba, nižší emise.  

Porsche by to neudělalo poprvé, vždyť po příklady není třeba sahat daleko do minulosti. V devadesátých letech totiž v nabídce modelu 968 figuroval třílitrový čtyřválec, jeden z objemově vůbec největších agregátů s tímto počtem válců. Podle předběžných informací se však obdobného agregátu už asi nedočkáme, nový čtyřválec by měl být totiž o dost menší, ovšem počítá se s minimálně jedním turbodmychadlem a tak o výkon určitě nebude nouze. Ten by měl dosahovat hodnoty kolem 120-140 kW, což sice oproti ostatním modelům není až tak mnoho, ovšem majitele může hřát při srdci alespoň pocit, že má nižší spotřebu paliva než ostatní majitelé Porsche.

V souvislosti s výběrem agregátu připadá v úvahu dvě nejpravděpodobnější možnosti. První z nich je, že automobilka použije koncernový čtyřválec 2,0 TFSI a druhá, že výrobce vyvine vlastní agregát speciálně pro své potřeby, který by se pak teoreticky mohl dostat i do dalších ostrých modelu koncernu Volkswagen. Nicméně, nového čtyřválce se dočkáme nejdříve v roce 2011...

TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Minitest Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-Line: Důstojné stáří

Ford Kuga 1.5 EB ST-Line (minitest)

Ačkoli je Kuga průběžně modernizována, nic to nemění na skutečnosti, že patří k nejstarším SUV na trhu. Má ve svém věku, a navíc s malým benzínovým čtyřválcem pod kapotou, ještě co nabídnout?

5.  11.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků