Porsche se zřejmě vrátí k čtyřválcům, kvůli spotřebě a emisím

V posledních dnech se internetem začaly šířit spekulace, které se věrným fanouškům automobilů Porsche poslouchají velmi těžko. Automobilka totiž opět zvažuje, že do nabídky agregátů zařadí úspornější čtyřválec, jenž by si své místo našel zřejmě v základní verzi modelu Boxster, popřípadě Cayman. V tomto případě argumentuje osvědčeným: nižší počet válců, nižší spotřeba, nižší emise.  

Porsche by to neudělalo poprvé, vždyť po příklady není třeba sahat daleko do minulosti. V devadesátých letech totiž v nabídce modelu 968 figuroval třílitrový čtyřválec, jeden z objemově vůbec největších agregátů s tímto počtem válců. Podle předběžných informací se však obdobného agregátu už asi nedočkáme, nový čtyřválec by měl být totiž o dost menší, ovšem počítá se s minimálně jedním turbodmychadlem a tak o výkon určitě nebude nouze. Ten by měl dosahovat hodnoty kolem 120-140 kW, což sice oproti ostatním modelům není až tak mnoho, ovšem majitele může hřát při srdci alespoň pocit, že má nižší spotřebu paliva než ostatní majitelé Porsche.

V souvislosti s výběrem agregátu připadá v úvahu dvě nejpravděpodobnější možnosti. První z nich je, že automobilka použije koncernový čtyřválec 2,0 TFSI a druhá, že výrobce vyvine vlastní agregát speciálně pro své potřeby, který by se pak teoreticky mohl dostat i do dalších ostrých modelu koncernu Volkswagen. Nicméně, nového čtyřválce se dočkáme nejdříve v roce 2011...

TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

včera | Milan Lažanský | 11 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků