Porsche se zbavuje naftových motorů. Mohou za to samotní zákazníci

"Kulturní posun". Tím odůvodňuje německá automobilka ukončení výroby dieselových verzí svých modelů. Jako první přišli na mušku Macan S Diesel a Panamera 4S Diesel.

Německá automobilka se chystá oficiálně ukončit výrobu všech dieselových verzí svých modelů. Odůvodňuje to měnící se poptávkou spotřebitelů a nadcházejícími přísnějšími zkouškami emisí.

Podle mluvčího společnosti Porsche tato změna odráží "kulturní posun" zákazníků značky. Zatím se automobilka rozloučila se dvěma dieselovými modely -  Macanem S Diesel a Panamerou 4S Diesel. Krok přichází po tom, co se rozhodli SUV Cayenne neuvést s novým dieselovým motorem. Právě model Cayenne se v roce 2009 stal prvním vozem automobilky s dieselovým motorem. 

Porsche chce konkurovat superchargerům Tesly. Za 20 minut dobijí na 400 km

Porsche chce konkurovat superchargerům Tesly. Za 20 minut dobijí na 400 km

Zdroj blízký automobilce řekl webu Autocar, že současné pozastavení dieselových verzí neznamená, že Porsche se jich zbaví na pořád. Už minulý rok se ale šéf německé automobilky Oliver Blume pro Autocar vyjádřil, že diesel není pro Porsche tak důležitý. Prodej modelů s dieselovými motory totiž tvořil pouhých 15% celkového celosvětového prodeje automobilky. Především se prodávali v Evropě.

Na rozdíl od benzínových motorů si Porsche nikdy nevyvíjelo vlastní dieselové motory. Vždy si je vypůjčilo z Volkswagen Group. Místo investic do dieselu se automobilka rozhodla investovat více do výzkumu a vývoje  elektrického pohonu. Výsledkem bude Mission E či hybridní verze 911 generace 922. Oba modely mají přijít na trh už příští rok. 

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků