Porsche se zbavuje naftových motorů. Mohou za to samotní zákazníci

"Kulturní posun". Tím odůvodňuje německá automobilka ukončení výroby dieselových verzí svých modelů. Jako první přišli na mušku Macan S Diesel a Panamera 4S Diesel.

Německá automobilka se chystá oficiálně ukončit výrobu všech dieselových verzí svých modelů. Odůvodňuje to měnící se poptávkou spotřebitelů a nadcházejícími přísnějšími zkouškami emisí.

Podle mluvčího společnosti Porsche tato změna odráží "kulturní posun" zákazníků značky. Zatím se automobilka rozloučila se dvěma dieselovými modely -  Macanem S Diesel a Panamerou 4S Diesel. Krok přichází po tom, co se rozhodli SUV Cayenne neuvést s novým dieselovým motorem. Právě model Cayenne se v roce 2009 stal prvním vozem automobilky s dieselovým motorem. 

Porsche chce konkurovat superchargerům Tesly. Za 20 minut dobijí na 400 km

Porsche chce konkurovat superchargerům Tesly. Za 20 minut dobijí na 400 km

Zdroj blízký automobilce řekl webu Autocar, že současné pozastavení dieselových verzí neznamená, že Porsche se jich zbaví na pořád. Už minulý rok se ale šéf německé automobilky Oliver Blume pro Autocar vyjádřil, že diesel není pro Porsche tak důležitý. Prodej modelů s dieselovými motory totiž tvořil pouhých 15% celkového celosvětového prodeje automobilky. Především se prodávali v Evropě.

Na rozdíl od benzínových motorů si Porsche nikdy nevyvíjelo vlastní dieselové motory. Vždy si je vypůjčilo z Volkswagen Group. Místo investic do dieselu se automobilka rozhodla investovat více do výzkumu a vývoje  elektrického pohonu. Výsledkem bude Mission E či hybridní verze 911 generace 922. Oba modely mají přijít na trh už příští rok. 

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků