Německá značka ukazuje první nákresy prototypu, se kterým bude závodit také v zámoří.
Porsche má ve vytrvalostních závodech dlouhou a úspěšnou historii. Ve vrcholné třídě šampionátu FIA WEC se německá značka s prototypem 919 Hybrid ukázala naposledy v roce 2017, samozřejmě vítězně. Fanoušky Porsche teď určitě potěší, že dozorčí rada automobilky schválila vývoj nového vozu, který se opět utká na nejvyšších příčkách.
Přesněji byl schválen vývoj nového hybridního prototypu třídy LMDh, se kterým bude moci Porsche závodit jak v šampionátu WEC, tak v severoamerickém šampionátu IMSA. Na rozdíl od hyperaut specifikace LMH, se kterými chce závodit například Peugeot nebo Toyota, totiž mohou prototypy LMDh závodit v obou sériích zároveň.
Vozy LMH a LMDh se tak utkají v nejvyšší třídě šampionátu WEC mezi sebou. Ačkoliv se bude jejich technika v mnoha ohledech lišit, specifikace budou nastaveny takovým způsobem, aby zajistily vyrovnaný souboj. Účastí v elitní třídě WEC se Porsche s novým prototypem samozřejmě utká o vítězství také ve slavné čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans.
Než k tomu ale dojde, chvíli si počkáme. Výsledek vývoje závodního oddělení Porsche bychom totiž měli v akci vidět až v roce 2023. Značka tak prozatím zmiňuje výchozí specifikaci prototypu, jehož hmotnost se bude pohybovat okolo 1000 kg a pohon zajistí hybridní ústrojí o výkonu až 680 koní (500 kW).
Vrcholná třída hyperaut šampionátu WEC se tedy dále plní. Kromě zmíněného Peugeotu a Toyoty, máme očekávat start týmů Scuderia Cameron Glickenhaus a ByKolles, zatímco Aston Martin svou účast odložil. Na druhou stranu ale o vstupu do série přemýšlí i Gordon Murray se svou novinkou T.50.
Galerie doplněna o Porsche 919 Hybrid.