Porsche má ve vytrvalostních závodech dlouhou a úspěšnou historii. Ve vrcholné třídě šampionátu FIA WEC se německá značka s prototypem 919 Hybrid ukázala naposledy v roce 2017, samozřejmě vítězně. Zdroj: Porsche

Porsche má ve vytrvalostních závodech dlouhou a úspěšnou historii. Ve vrcholné třídě šampionátu FIA WEC se německá značka s prototypem 919 Hybrid ukázala naposledy v roce 2017, samozřejmě vítězně. | Zdroj: Porsche

Fanoušky Porsche teď určitě potěší, že dozorčí rada automobilky schválila vývoj nového vozu, který se opět utká na nejvyšších příčkách. Zdroj: Porsche

Fanoušky Porsche teď určitě potěší, že dozorčí rada automobilky schválila vývoj nového vozu, který se opět utká na nejvyšších příčkách. | Zdroj: Porsche

Přesněji byl schválen vývoj nového hybridního prototypu třídy LMDh, se kterým bude moci Porsche závodit jak v šampionátu WEC, tak v severoamerickém šampionátu IMSA. Zdroj: Porsche

Přesněji byl schválen vývoj nového hybridního prototypu třídy LMDh, se kterým bude moci Porsche závodit jak v šampionátu WEC, tak v severoamerickém šampionátu IMSA. | Zdroj: Porsche

Na rozdíl od hyperaut specifikace LMH, se kterými chce závodit například  Peugeot  nebo  Toyota , totiž mohou prototypy LMDh závodit v obou sériích zároveň. | Porsche 919 Hybrid Zdroj: Porsche

Na rozdíl od hyperaut specifikace LMH, se kterými chce závodit například Peugeot nebo Toyota, totiž mohou prototypy LMDh závodit v obou sériích zároveň. | Porsche 919 Hybrid | Zdroj: Porsche

Vozy LMH a LMDh se tak utkají v nejvyšší třídě šampionátu WEC mezi sebou. Ačkoliv se bude jejich technika v mnoha ohledech lišit, specifikace budou nastaveny takovým způsobem, aby zajistily vyrovnaný souboj. | Porsche 919 Hybrid Zdroj: Porsche

Vozy LMH a LMDh se tak utkají v nejvyšší třídě šampionátu WEC mezi sebou. Ačkoliv se bude jejich technika v mnoha ohledech lišit, specifikace budou nastaveny takovým způsobem, aby zajistily vyrovnaný souboj. | Porsche 919 Hybrid | Zdroj: Porsche

Účastí v elitní třídě WEC se Porsche s novým prototypem samozřejmě utká o vítězství také ve slavné čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans. | Porsche 919 Hybrid Zdroj: Porsche

Účastí v elitní třídě WEC se Porsche s novým prototypem samozřejmě utká o vítězství také ve slavné čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans. | Porsche 919 Hybrid | Zdroj: Porsche

Než k tomu ale dojde, chvíli si počkáme. Výsledek vývoje závodního oddělení Porsche bychom totiž měli v akci vidět až v roce 2023. | Porsche 919 Hybrid Zdroj: Porsche

Než k tomu ale dojde, chvíli si počkáme. Výsledek vývoje závodního oddělení Porsche bychom totiž měli v akci vidět až v roce 2023. | Porsche 919 Hybrid | Zdroj: Porsche

Značka tak prozatím zmiňuje výchozí specifikaci prototypu, jehož hmotnost se bude pohybovat okolo 1000 kg a pohon zajistí hybridní ústrojí o výkonu až 680 koní (500 kW). Více v článku... | Porsche 919 Hybrid Zdroj: Porsche

Značka tak prozatím zmiňuje výchozí specifikaci prototypu, jehož hmotnost se bude pohybovat okolo 1000 kg a pohon zajistí hybridní ústrojí o výkonu až 680 koní (500 kW). Více v článku... | Porsche 919 Hybrid | Zdroj: Porsche

Fanoušky Porsche teď určitě potěší, že dozorčí rada automobilky schválila vývoj nového vozu, který se opět utká na nejvyšších příčkách. Zdroj: Porsche
Přesněji byl schválen vývoj nového hybridního prototypu třídy LMDh, se kterým bude moci Porsche závodit jak v šampionátu WEC, tak v severoamerickém šampionátu IMSA. Zdroj: Porsche
Na rozdíl od hyperaut specifikace LMH, se kterými chce závodit například  Peugeot  nebo  Toyota , totiž mohou prototypy LMDh závodit v obou sériích zároveň. | Porsche 919 Hybrid Zdroj: Porsche
Vozy LMH a LMDh se tak utkají v nejvyšší třídě šampionátu WEC mezi sebou. Ačkoliv se bude jejich technika v mnoha ohledech lišit, specifikace budou nastaveny takovým způsobem, aby zajistily vyrovnaný souboj. | Porsche 919 Hybrid Zdroj: Porsche
8
Fotogalerie

Porsche se vrátí do vrcholné třídy v Le Mans. Pro rok 2023 chystá nový LMDh prototyp

Německá značka ukazuje první nákresy prototypu, se kterým bude závodit také v zámoří.

Porsche má ve vytrvalostních závodech dlouhou a úspěšnou historii. Ve vrcholné třídě šampionátu FIA WEC se německá značka s prototypem 919 Hybrid ukázala naposledy v roce 2017, samozřejmě vítězně. Fanoušky Porsche teď určitě potěší, že dozorčí rada automobilky schválila vývoj nového vozu, který se opět utká na nejvyšších příčkách.

Přesněji byl schválen vývoj nového hybridního prototypu třídy LMDh, se kterým bude moci Porsche závodit jak v šampionátu WEC, tak v severoamerickém šampionátu IMSA. Na rozdíl od hyperaut specifikace LMH, se kterými chce závodit například Peugeot nebo Toyota, totiž mohou prototypy LMDh závodit v obou sériích zároveň.

Vozy LMH a LMDh se tak utkají v nejvyšší třídě šampionátu WEC mezi sebou. Ačkoliv se bude jejich technika v mnoha ohledech lišit, specifikace budou nastaveny takovým způsobem, aby zajistily vyrovnaný souboj. Účastí v elitní třídě WEC se Porsche s novým prototypem samozřejmě utká o vítězství také ve slavné čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans.

Než k tomu ale dojde, chvíli si počkáme. Výsledek vývoje závodního oddělení Porsche bychom totiž měli v akci vidět až v roce 2023. Značka tak prozatím zmiňuje výchozí specifikaci prototypu, jehož hmotnost se bude pohybovat okolo 1000 kg a pohon zajistí hybridní ústrojí o výkonu až 680 koní (500 kW).

Vrcholná třída hyperaut šampionátu WEC se tedy dále plní. Kromě zmíněného Peugeotu a Toyoty, máme očekávat start týmů Scuderia Cameron Glickenhaus a ByKolles, zatímco Aston Martin svou účast odložil. Na druhou stranu ale o vstupu do série přemýšlí i Gordon Murray se svou novinkou T.50.

Galerie doplněna o Porsche 919 Hybrid.

Porsche

Porsche je německý výrobce sportovních automobilů. Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche. V roce 1961 vznikl první model legendární řady 911, která se stále vyrábí.

V roce 2009 Porsche – coby velmi profitabilní automobilku – ovládl Volkswagen.

Porsche 718 • Porsche 911 • Porsche Taycan • Porsche Panamera • Porsche Macan • Porsche Cayenne

Doporučujeme

Články odjinud