Porsche se ohlíží za uplynulým rokem. Tohle všechno zvládlo i v době pandemie

Ani automobilku ze Stuttgartu neochromila pandemie koronaviru tak moc, jak se zprvu mohlo zdát.

Přestože bude rok 2020 definován koronavirovou krizí, Porsche se ohlíží nazpět a připomíná, že ne všechno bylo tak špatné. Popravdě, německé automobilce se i navzdory problémům ve světě dařilo vcelku obstojně. Nyní tak připomíná své úspěchy nejen v rámci uvádění nových modelů. Ke shrnutí roku nakonec přidává i krátké video.

Hned ze startu roku v lednu potěšilo Porsche všechny fanoušky, když představilo verzi GTS 4.0 pro Boxster a Cayman, čímž se čtyřlitrový atmosférický šestiválec navrátil i do nižších variant těchto modelů. Nadšenci do speciálních edicí zase dostali 911 ve verzi Belgian Legend Edition, oslavující 75. narozeniny závodního pilota Jackyho Ickxe.

Jediné Porsche Carrera GT-R se na Le Mans nedostalo. Teď může být vaše, má i značky

Jediné Porsche Carrera GT-R se na Le Mans nedostalo. Teď může být vaše, má i značky

Ještě před vypuknutím globálního chaosu jsme pak mohli kouknout na povedenou reklamu Porsche k americkému Super Bowlu, kde se na moment mihla i nová, zatím nepředstavená generace 911 GT3. V březnu už nicméně musí značka pozastavit produkci s rostoucími počty nakažených koronavirem po celém světě.

Autosalon v Ženevě byl na poslední chvíli zrušen, a tak se Porsche poprvé pustilo do světa plně digitálních premiér. Tímto způsobem přijelo i nové 911 Turbo S. V květnu se automobilová produkce opět pomalu rozjíždí, avšak s rozsáhlým ohledem na bezpečnost pracovníků. Digitální premiéry pokračují, když Porsche uvádí i 911 ve verzi Targa.

Walter Röhrl vzpomíná na Porsche 911 Turbo. Kterou generaci pomáhal vyvíjet?

Walter Röhrl vzpomíná na Porsche 911 Turbo. Kterou generaci pomáhal vyvíjet?

Červen byl u Porsche výročím 50 let od prvního celkového vítězství značky v Le Mans. V červenci zase doplňuje nabídku výchozí 911 Turbo bez přídomku S. Že koronavirus už nedokáže narušovat automobilové premiéry potvrzuje i opět digitální uvedení modernizované Panamery v srpnu. V říjnu slaví Porsche 10 let od uvedení svého prvního produkčního hybridu – Cayenne S Hybrid. Následně doplňuje portfolio o další verze vylepšené Panamery včetně silného Turbo S E-Hybrid.

V listopadu na nás Porsche vytasilo tajemství z minulosti, když odhalilo řadu dosud nezveřejněných konceptů. A přestože už v polovině roku Porsche hlásilo nižší odbyt svých aut a pokles tržeb oproti roku 2019, na motorsport automobilka nezapomněla a všechny určitě potěšilo, že dozorčí rada pár týdnů nazpět schválila návrat značky do vrcholné třídy v Le Mans s vývojem nového prototypu třídy LMDh.

Porsche

Porsche je německý výrobce sportovních automobilů. Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche. V roce 1961 vznikl první model legendární řady 911, která se stále vyrábí.

V roce 2009 Porsche – coby velmi profitabilní automobilku – ovládl Volkswagen.

Porsche 718 • Porsche 911 • Porsche Taycan • Porsche Panamera • Porsche Macan • Porsche Cayenne

TEST Subaru BRZ Final Edition: Devět let nás učilo tlačit na pilu. Teď už naposledy

Subaru BRZ Final Edition

Subaru již devátým rokem připomíná, že teď je ten správný čas na pořízení řidičského kupé za hodně dobré peníze. Kdo i letos zaváhá, nejspíš bude mít na nějakou dobu smůlu.

13.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 32 příspěvků
TEST Audi e-tron 55 quattro Sportback: Tichý a hodně nápadný žrout elektřiny

Audi e-tron 55 quattro SB

Audi e-tron jsme tu měli už předloni. Tenkrát jsme s ním vyrazili do Rakouska a zažili pár neočekávaných dobrodružství. Dnes tu máme elegantnější verzi Sportback. Do žádných akcích se ale nehrneme, mrkneme na jeho schopnosti hezky v domácích podmínkách.

10.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 118 příspěvků
Renault Captur E-Tech v dlouhodobém testu: Povedený start! Rychlík to ale není

Renault Captur E-Tech 160 (1. díl)

Testovací auta se u nás zpravidla zdrží necelý týden. S plug-in hybridním Renaultem Captur však máme troch větší plány.

8.  1.  2021 | Jan Mička | 14 příspěvků