Značka Porsche představuje svoji strategii E-Mobility, jež počítá s radikálním rozšiřováním hybridních a čistě elektrických způsobů pohonu.
U Porsche to dělají docela chytře. Stále staví auta pro zastánce tradic, ale postupně mezi ně vsouvají modely aktuálně populárních kategorií i „zelené“ pohonné soustavy. Příkladů je celá řada od samotné existence řady Porsche Cayenne přes její verzi Cayenne S Diesel až třeba po Porsche Panamera S E-Hybrid s deklarovanou průměrnou spotřebou 4,4 l/100 km. Ještě nedávno by se tradiční odběratelé vozů značky Porsche bouřili, ovšem doba se mění.
Nyní přichází strategie Porsche E-Mobility, jež počítá s rozsáhlým využíváním elektrické energie. Níže najdete video, jež tuto strategii na ploše necelých 12 sekund blíže vysvětluje a začíná hluboko v dějinách značky Porsche. Všechno začalo modelem Porsche Cayenne S Hybrid, od té doby prostoupila elektřina většinu modelů značky Porsche.
Porsche E-Mobility: elektrická budoucnost
Nejnovějšími produkty této strategie jsou hybridní supersport Porsche 918 Spyder a čistý elektromobil Porsche Boxster E. Je ale třeba přiznat značce Porsche, že při elektrifikaci svých vozů trvá na dosahování špičkových jízdních výkonů, připomeňme třeba závodní speciál Porsche 911 GT3 R Hybrid.
Elektřina v autech není sama o sobě vysloveně špatná, smutné jsou spíše marketingové hrátky automobilek umně zamlčující celou řadu negativ včetně vysoké ceny či omezeného dojezdu. A jelikož producenti automobilů v poslední době zveřejňují stále méně technických podrobností ke svým modelům, čekají nás ještě zajímavé časy…