Porsche sází na elektrickou budoucnost. Jmenuje se E-Mobility…

Značka Porsche představuje svoji strategii E-Mobility, jež počítá s radikálním rozšiřováním hybridních a čistě elektrických způsobů pohonu.
Porsche sází na elektrickou budoucnost. Jmenuje se E-Mobility…

U Porsche to dělají docela chytře. Stále staví auta pro zastánce tradic, ale postupně mezi ně vsouvají modely aktuálně populárních kategorií i „zelené“ pohonné soustavy. Příkladů je celá řada od samotné existence řady Porsche Cayenne přes její verzi Cayenne S Diesel až třeba po Porsche Panamera S E-Hybrid s deklarovanou průměrnou spotřebou 4,4 l/100 km. Ještě nedávno by se tradiční odběratelé vozů značky Porsche bouřili, ovšem doba se mění.

Porsche Boxster E: čistě na elektřinu

Porsche Boxster E: čistě na elektřinu

Nyní přichází strategie Porsche E-Mobility, jež počítá s rozsáhlým využíváním elektrické energie. Níže najdete video, jež tuto strategii na ploše necelých 12 sekund blíže vysvětluje a začíná hluboko v dějinách značky Porsche. Všechno začalo modelem Porsche Cayenne S Hybrid, od té doby prostoupila elektřina většinu modelů značky Porsche.

Klepněte pro větší obrázek
Porsche E-Mobility: elektrická budoucnost

Nejnovějšími produkty této strategie jsou hybridní supersport Porsche 918 Spyder a čistý elektromobil Porsche Boxster E. Je ale třeba přiznat značce Porsche, že při elektrifikaci svých vozů trvá na dosahování špičkových jízdních výkonů, připomeňme třeba závodní speciál Porsche 911 GT3 R Hybrid.

Porsche Panamera S E-Hybrid se chlubí spotřebou 4,4 l/100 km

Porsche Panamera S E-Hybrid se chlubí spotřebou 4,4 l/100 km

Elektřina v autech není sama o sobě vysloveně špatná, smutné jsou spíše marketingové hrátky automobilek umně zamlčující celou řadu negativ včetně vysoké ceny či omezeného dojezdu. A jelikož producenti automobilů v poslední době zveřejňují stále méně technických podrobností ke svým modelům, čekají nás ještě zajímavé časy…

bazar

Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 81 410 km
Cena: 1 000 000 Kč
Porsche 911 3,4
Rok výroby: 2012
Stav: 49 701 km
Cena: 1 850 000 Kč
Porsche Cayenne 3,6
Rok výroby: 2008
Stav: 155 155 km
Cena: 430 000 Kč
Porsche Cayenne 3,2
Rok výroby: 2006
Stav: 267 049 km
Cena: 200 000 Kč
Porsche Cayenne 4,5
Rok výroby: 2007
Stav: 188 379 km
Cena: 300 000 Kč
Porsche Panamera 3,6
Rok výroby: 2010
Stav: 125 205 km
Cena: 900 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků