Porsche s dieselem zatím v nedohlednu

Již několik měsíců se hovoří o údajném záměru automobilky Porsche osadit svůj model Cayenne alternativně vznětovým motorem a očekávalo se, že její představitelé letos v Paříži poví k tomuto záměru více. Nestalo se tak, pročež zůstává téma naftového Porsche spekulací. Neoficiální informace však hovoří o tom, že Porsche nebude vyvíjet motor svůj, ale vypůjčí si jej od značky Audi. Ta nyní dokončuje vývoj svého nového vznětového šestiválce s válci do V, objemem 3,2 l a výkonem přes 200 koní, jenž je primárně určen k pohonu osobních vozů Audi. Kombinovaná spotřeba by v nich měla dosahovat hodnoty 7,8 l/100 km. V Cayennu by spotřeba měla činit poněkud nepříznivějších 9,9 l/100 km, což je však o rovné tři litry méně, než spotřebuje jeho současná verze s benzínovým šestiválcem.

Dohodu o dodávkách motorů, kterých by Porsche potřebovalo zhruba 15 000 ročně, se však komplikuje nedobrými vztahy mezi Ferdinandem Piëchem z VW Group a Wendelinem Wiedekingem, který šéfuje značce Porsche, ale zasedá také v představenstvu Volkswagenu.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků