Porsche s dieselem zatím v nedohlednu

Již několik měsíců se hovoří o údajném záměru automobilky Porsche osadit svůj model Cayenne alternativně vznětovým motorem a očekávalo se, že její představitelé letos v Paříži poví k tomuto záměru více. Nestalo se tak, pročež zůstává téma naftového Porsche spekulací. Neoficiální informace však hovoří o tom, že Porsche nebude vyvíjet motor svůj, ale vypůjčí si jej od značky Audi. Ta nyní dokončuje vývoj svého nového vznětového šestiválce s válci do V, objemem 3,2 l a výkonem přes 200 koní, jenž je primárně určen k pohonu osobních vozů Audi. Kombinovaná spotřeba by v nich měla dosahovat hodnoty 7,8 l/100 km. V Cayennu by spotřeba měla činit poněkud nepříznivějších 9,9 l/100 km, což je však o rovné tři litry méně, než spotřebuje jeho současná verze s benzínovým šestiválcem.

Dohodu o dodávkách motorů, kterých by Porsche potřebovalo zhruba 15 000 ročně, se však komplikuje nedobrými vztahy mezi Ferdinandem Piëchem z VW Group a Wendelinem Wiedekingem, který šéfuje značce Porsche, ale zasedá také v představenstvu Volkswagenu.

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků