Porsche s dieselem zatím v nedohlednu

Již několik měsíců se hovoří o údajném záměru automobilky Porsche osadit svůj model Cayenne alternativně vznětovým motorem a očekávalo se, že její představitelé letos v Paříži poví k tomuto záměru více. Nestalo se tak, pročež zůstává téma naftového Porsche spekulací. Neoficiální informace však hovoří o tom, že Porsche nebude vyvíjet motor svůj, ale vypůjčí si jej od značky Audi. Ta nyní dokončuje vývoj svého nového vznětového šestiválce s válci do V, objemem 3,2 l a výkonem přes 200 koní, jenž je primárně určen k pohonu osobních vozů Audi. Kombinovaná spotřeba by v nich měla dosahovat hodnoty 7,8 l/100 km. V Cayennu by spotřeba měla činit poněkud nepříznivějších 9,9 l/100 km, což je však o rovné tři litry méně, než spotřebuje jeho současná verze s benzínovým šestiválcem.

Dohodu o dodávkách motorů, kterých by Porsche potřebovalo zhruba 15 000 ročně, se však komplikuje nedobrými vztahy mezi Ferdinandem Piëchem z VW Group a Wendelinem Wiedekingem, který šéfuje značce Porsche, ale zasedá také v představenstvu Volkswagenu.

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 6 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků