Porsche s dieselem zatím v nedohlednu

Již několik měsíců se hovoří o údajném záměru automobilky Porsche osadit svůj model Cayenne alternativně vznětovým motorem a očekávalo se, že její představitelé letos v Paříži poví k tomuto záměru více. Nestalo se tak, pročež zůstává téma naftového Porsche spekulací. Neoficiální informace však hovoří o tom, že Porsche nebude vyvíjet motor svůj, ale vypůjčí si jej od značky Audi. Ta nyní dokončuje vývoj svého nového vznětového šestiválce s válci do V, objemem 3,2 l a výkonem přes 200 koní, jenž je primárně určen k pohonu osobních vozů Audi. Kombinovaná spotřeba by v nich měla dosahovat hodnoty 7,8 l/100 km. V Cayennu by spotřeba měla činit poněkud nepříznivějších 9,9 l/100 km, což je však o rovné tři litry méně, než spotřebuje jeho současná verze s benzínovým šestiválcem.

Dohodu o dodávkách motorů, kterých by Porsche potřebovalo zhruba 15 000 ročně, se však komplikuje nedobrými vztahy mezi Ferdinandem Piëchem z VW Group a Wendelinem Wiedekingem, který šéfuje značce Porsche, ale zasedá také v představenstvu Volkswagenu.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků