Porsche RS Spyder 2007: Placka ze Stuttgartu

Nejde o nový model 911 GT3 RS, ale speciál určený pro vytrvalostní závody. Pro rok 2007 dostal řadu vylepšení.

Porsche RS Spyder se doposud objevovalo na závodech americké série Le Mans pouze v barvách týmu Penske. Pre nadcházející sezónu se ale Němci počítají s velkým rozšířením – nový Spyder by se měl dostat do rukou hned několika soukromých týmů. A při této příležitosti jej Porsche adekvátně vylepšilo.

Otevřený speciál RS Spyder dostal homologaci LMP2 (Le Mans Prototypes 2), což mu dovoluje účast v sériiích jako European Le Mans Series, American Le Mans Series nebo i na samotném vrcholu – 24-hodinovky v Le Mans.

Inženýři podrobili Spyder rozsáhlým testům v aerodynamickém tunelu. Výsledkem jejich úsilí jsou nové šasi, přepracované přední křídlo a nový zadní difúzor, ktoré nyní umožňují větší rozsahy nastavení, aby sa vůz dokázal lépe přizpůsobit rôznorodým okruhům po celém svetě.

Uprostřed uložený osmiválec s objemem 3,4 l, jehož dvě řady válců svírají uhel 90 stupňů, dává nyní maximální výkon 370 kW (503 k) při 10 300 ot./min. Oproti minulé generaci sa tak zvýšil o 17 kW (23 k). Uvážíme-li, že Spyder váží jen 775 kg, dostávame se na výborný poměr 649 koní na tunu.

Sila motoru sa na zadní kola prenáší pomocí 6-stupňové sekvenční převodovky a speciální keramické spojky. Nízké uložení celého mechanismu zabezpečuje dobré rozložení hmotnosti a v rámci posledních úprav sa zapracovalo i na jeho přesnosti.

Změn a vylepšení se dočkaly také ostatní systémy včetně elektrických, hydraulických a také samotné řazení nezůstalo bez povšimnutí. Keramické brzdy s kotouči o průměru 380 mm vpředu a 355 mm vzadu jsou připravené odolávat vysokému dlouhodobému zatížení i při 24-hodinových závodech. Pneumatiky pro Spyder dodáva Michelin.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche RS Spyder 2007

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 49 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků