Porsche RS Spyder 2007: Placka ze Stuttgartu

Nejde o nový model 911 GT3 RS, ale speciál určený pro vytrvalostní závody. Pro rok 2007 dostal řadu vylepšení.

Porsche RS Spyder se doposud objevovalo na závodech americké série Le Mans pouze v barvách týmu Penske. Pre nadcházející sezónu se ale Němci počítají s velkým rozšířením – nový Spyder by se měl dostat do rukou hned několika soukromých týmů. A při této příležitosti jej Porsche adekvátně vylepšilo.

Otevřený speciál RS Spyder dostal homologaci LMP2 (Le Mans Prototypes 2), což mu dovoluje účast v sériiích jako European Le Mans Series, American Le Mans Series nebo i na samotném vrcholu – 24-hodinovky v Le Mans.

Inženýři podrobili Spyder rozsáhlým testům v aerodynamickém tunelu. Výsledkem jejich úsilí jsou nové šasi, přepracované přední křídlo a nový zadní difúzor, ktoré nyní umožňují větší rozsahy nastavení, aby sa vůz dokázal lépe přizpůsobit rôznorodým okruhům po celém svetě.

Uprostřed uložený osmiválec s objemem 3,4 l, jehož dvě řady válců svírají uhel 90 stupňů, dává nyní maximální výkon 370 kW (503 k) při 10 300 ot./min. Oproti minulé generaci sa tak zvýšil o 17 kW (23 k). Uvážíme-li, že Spyder váží jen 775 kg, dostávame se na výborný poměr 649 koní na tunu.

Sila motoru sa na zadní kola prenáší pomocí 6-stupňové sekvenční převodovky a speciální keramické spojky. Nízké uložení celého mechanismu zabezpečuje dobré rozložení hmotnosti a v rámci posledních úprav sa zapracovalo i na jeho přesnosti.

Změn a vylepšení se dočkaly také ostatní systémy včetně elektrických, hydraulických a také samotné řazení nezůstalo bez povšimnutí. Keramické brzdy s kotouči o průměru 380 mm vpředu a 355 mm vzadu jsou připravené odolávat vysokému dlouhodobému zatížení i při 24-hodinových závodech. Pneumatiky pro Spyder dodáva Michelin.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche RS Spyder 2007

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků