Porsche RS Spyder 2007: Placka ze Stuttgartu

Nejde o nový model 911 GT3 RS, ale speciál určený pro vytrvalostní závody. Pro rok 2007 dostal řadu vylepšení.

Porsche RS Spyder se doposud objevovalo na závodech americké série Le Mans pouze v barvách týmu Penske. Pre nadcházející sezónu se ale Němci počítají s velkým rozšířením – nový Spyder by se měl dostat do rukou hned několika soukromých týmů. A při této příležitosti jej Porsche adekvátně vylepšilo.

Otevřený speciál RS Spyder dostal homologaci LMP2 (Le Mans Prototypes 2), což mu dovoluje účast v sériiích jako European Le Mans Series, American Le Mans Series nebo i na samotném vrcholu – 24-hodinovky v Le Mans.

Inženýři podrobili Spyder rozsáhlým testům v aerodynamickém tunelu. Výsledkem jejich úsilí jsou nové šasi, přepracované přední křídlo a nový zadní difúzor, ktoré nyní umožňují větší rozsahy nastavení, aby sa vůz dokázal lépe přizpůsobit rôznorodým okruhům po celém svetě.

Uprostřed uložený osmiválec s objemem 3,4 l, jehož dvě řady válců svírají uhel 90 stupňů, dává nyní maximální výkon 370 kW (503 k) při 10 300 ot./min. Oproti minulé generaci sa tak zvýšil o 17 kW (23 k). Uvážíme-li, že Spyder váží jen 775 kg, dostávame se na výborný poměr 649 koní na tunu.

Sila motoru sa na zadní kola prenáší pomocí 6-stupňové sekvenční převodovky a speciální keramické spojky. Nízké uložení celého mechanismu zabezpečuje dobré rozložení hmotnosti a v rámci posledních úprav sa zapracovalo i na jeho přesnosti.

Změn a vylepšení se dočkaly také ostatní systémy včetně elektrických, hydraulických a také samotné řazení nezůstalo bez povšimnutí. Keramické brzdy s kotouči o průměru 380 mm vpředu a 355 mm vzadu jsou připravené odolávat vysokému dlouhodobému zatížení i při 24-hodinových závodech. Pneumatiky pro Spyder dodáva Michelin.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche RS Spyder 2007

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 7 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků