Porsche RS Spyder 2007: Placka ze Stuttgartu

Nejde o nový model 911 GT3 RS, ale speciál určený pro vytrvalostní závody. Pro rok 2007 dostal řadu vylepšení.

Porsche RS Spyder se doposud objevovalo na závodech americké série Le Mans pouze v barvách týmu Penske. Pre nadcházející sezónu se ale Němci počítají s velkým rozšířením – nový Spyder by se měl dostat do rukou hned několika soukromých týmů. A při této příležitosti jej Porsche adekvátně vylepšilo.

Otevřený speciál RS Spyder dostal homologaci LMP2 (Le Mans Prototypes 2), což mu dovoluje účast v sériiích jako European Le Mans Series, American Le Mans Series nebo i na samotném vrcholu – 24-hodinovky v Le Mans.

Inženýři podrobili Spyder rozsáhlým testům v aerodynamickém tunelu. Výsledkem jejich úsilí jsou nové šasi, přepracované přední křídlo a nový zadní difúzor, ktoré nyní umožňují větší rozsahy nastavení, aby sa vůz dokázal lépe přizpůsobit rôznorodým okruhům po celém svetě.

Uprostřed uložený osmiválec s objemem 3,4 l, jehož dvě řady válců svírají uhel 90 stupňů, dává nyní maximální výkon 370 kW (503 k) při 10 300 ot./min. Oproti minulé generaci sa tak zvýšil o 17 kW (23 k). Uvážíme-li, že Spyder váží jen 775 kg, dostávame se na výborný poměr 649 koní na tunu.

Sila motoru sa na zadní kola prenáší pomocí 6-stupňové sekvenční převodovky a speciální keramické spojky. Nízké uložení celého mechanismu zabezpečuje dobré rozložení hmotnosti a v rámci posledních úprav sa zapracovalo i na jeho přesnosti.

Změn a vylepšení se dočkaly také ostatní systémy včetně elektrických, hydraulických a také samotné řazení nezůstalo bez povšimnutí. Keramické brzdy s kotouči o průměru 380 mm vpředu a 355 mm vzadu jsou připravené odolávat vysokému dlouhodobému zatížení i při 24-hodinových závodech. Pneumatiky pro Spyder dodáva Michelin.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche RS Spyder 2007

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků