Porsche prý připravuje puristickou 911 GT. Bude mít úzké gumy a manuál

Porsche prý připravuje puristickou 911 GT. Bude mít úzké gumy a manuál

Možná, že ještě všechno není ztraceno a Porsche 911 zůstane věrné své tradici řidičského auta. Asi už víte, že očekávaný velký facelift Porsche 911 přinese downsizing a poprvé v historii přeplňování do běžných modelů. Částečně za to můžou emisní limity, částečně ale také požadavky zákazníků.

Porsche přesto chce zůstat u klasiky, tedy u atmosférického motoru. Jak už jsme psali dříve, automobilka má v plánu rozdělit modelovou řadu 911 na silniční modely s přeplňováním a pak na modely divize GT, které mají zůstat převážně u atmosférického sání.

Přeplňovaný motor pro Porsche 911 Carrera bude mít objem 2,7 l a 400 koní

Přeplňovaný motor pro Porsche 911 Carrera bude mít objem 2,7 l a 400 koní

Nyní britský Autocar přišel se zprávou, že Porsche chystá vedle modelů GT3 a GT3 RS ještě jeden základní model označený prozatím pracovně jako 911 GT. Má jít o vstupní verzi do rodiny vozů GT a od běžných modelů 911 se bude tento model lišit právě typem pohonu a filozofií.

Model Porsche 911 GT má prý nabídnout čisté řidičské potěšení z jízdy a ne rychlost za každou cenu. Nebude to okruhový speciál, ale spíše prostě zábavné silniční auto. Nebude mít ani agresivní bodykit, aktivní aerodynamiku, adaptivní podvozek, launch control a podobné záležitosti. Auto dostane také základní „úzkou“ karoserii.

Podívejte se, jak Porsche montuje ploché šestiválce pro 911

Podívejte se, jak Porsche montuje ploché šestiválce pro 911

Pohánět ho má atmosférický motor, zřejmě podladěná verze jednotky 3,8 l ze současné Carrery S. Důležité je, že toto puristické Porsche 911 dostane výhradně manuální převodovku a také úzké a ne tak lepivé pneumatiky. Cílem je prý nabídnout ne vysoké rychlosti, ale přirozené a čitelné ovládání na limitu přilnavosti typické pro starší vozy 911.

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

dnes | Miro Mihálik
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků