Porsche prý připravuje puristickou 911 GT. Bude mít úzké gumy a manuál

Porsche prý připravuje puristickou 911 GT. Bude mít úzké gumy a manuál

Možná, že ještě všechno není ztraceno a Porsche 911 zůstane věrné své tradici řidičského auta. Asi už víte, že očekávaný velký facelift Porsche 911 přinese downsizing a poprvé v historii přeplňování do běžných modelů. Částečně za to můžou emisní limity, částečně ale také požadavky zákazníků.

Porsche přesto chce zůstat u klasiky, tedy u atmosférického motoru. Jak už jsme psali dříve, automobilka má v plánu rozdělit modelovou řadu 911 na silniční modely s přeplňováním a pak na modely divize GT, které mají zůstat převážně u atmosférického sání.

Tajné | Technika | Sportovní auta | Porsche

Přeplňovaný motor pro Porsche 911 Carrera bude mít objem 2,7 l a 400 koní

Nyní britský Autocar přišel se zprávou, že Porsche chystá vedle modelů GT3 a GT3 RS ještě jeden základní model označený prozatím pracovně jako 911 GT. Má jít o vstupní verzi do rodiny vozů GT a od běžných modelů 911 se bude tento model lišit právě typem pohonu a filozofií.

Model Porsche 911 GT má prý nabídnout čisté řidičské potěšení z jízdy a ne rychlost za každou cenu. Nebude to okruhový speciál, ale spíše prostě zábavné silniční auto. Nebude mít ani agresivní bodykit, aktivní aerodynamiku, adaptivní podvozek, launch control a podobné záležitosti. Auto dostane také základní „úzkou“ karoserii.

Video | Technika | Sportovní auta | Porsche

Podívejte se, jak Porsche montuje ploché šestiválce pro 911

Pohánět ho má atmosférický motor, zřejmě podladěná verze jednotky 3,8 l ze současné Carrery S. Důležité je, že toto puristické Porsche 911 dostane výhradně manuální převodovku a také úzké a ne tak lepivé pneumatiky. Cílem je prý nabídnout ne vysoké rychlosti, ale přirozené a čitelné ovládání na limitu přilnavosti typické pro starší vozy 911.

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků