Porsche prý připravuje puristickou 911 GT. Bude mít úzké gumy a manuál

Porsche prý připravuje puristickou 911 GT. Bude mít úzké gumy a manuál

Možná, že ještě všechno není ztraceno a Porsche 911 zůstane věrné své tradici řidičského auta. Asi už víte, že očekávaný velký facelift Porsche 911 přinese downsizing a poprvé v historii přeplňování do běžných modelů. Částečně za to můžou emisní limity, částečně ale také požadavky zákazníků.

Porsche přesto chce zůstat u klasiky, tedy u atmosférického motoru. Jak už jsme psali dříve, automobilka má v plánu rozdělit modelovou řadu 911 na silniční modely s přeplňováním a pak na modely divize GT, které mají zůstat převážně u atmosférického sání.

Přeplňovaný motor pro Porsche 911 Carrera bude mít objem 2,7 l a 400 koní

Přeplňovaný motor pro Porsche 911 Carrera bude mít objem 2,7 l a 400 koní

Nyní britský Autocar přišel se zprávou, že Porsche chystá vedle modelů GT3 a GT3 RS ještě jeden základní model označený prozatím pracovně jako 911 GT. Má jít o vstupní verzi do rodiny vozů GT a od běžných modelů 911 se bude tento model lišit právě typem pohonu a filozofií.

Model Porsche 911 GT má prý nabídnout čisté řidičské potěšení z jízdy a ne rychlost za každou cenu. Nebude to okruhový speciál, ale spíše prostě zábavné silniční auto. Nebude mít ani agresivní bodykit, aktivní aerodynamiku, adaptivní podvozek, launch control a podobné záležitosti. Auto dostane také základní „úzkou“ karoserii.

Podívejte se, jak Porsche montuje ploché šestiválce pro 911

Podívejte se, jak Porsche montuje ploché šestiválce pro 911

Pohánět ho má atmosférický motor, zřejmě podladěná verze jednotky 3,8 l ze současné Carrery S. Důležité je, že toto puristické Porsche 911 dostane výhradně manuální převodovku a také úzké a ne tak lepivé pneumatiky. Cílem je prý nabídnout ne vysoké rychlosti, ale přirozené a čitelné ovládání na limitu přilnavosti typické pro starší vozy 911.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 10 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků