Porsche prodává odpustky za vysoké emise. Majitelé vozů mohou pomoci třeba lesům

Majitelé Porsche teď budou moci ulehčit svému svědomí a za vypouštění emisí CO₂ si od automobilky koupit určitou formu odpustku.

Na jedné straně si užíváte jízdy ve svém Porsche, na druhé straně vás ale trápí svědomí, že znečišťujete ovzduší a do atmosféry vypouštíte škodlivé emise CO2? Právě pro takové případy nyní americké zastoupení Porsche spouští program, který majitelům umožní – samozřejmě za určitý poplatek – být trochu ohleduplnější a pomoci životnímu prostředí.

Porsche Taycan je bestseller. Zálohu 2500 eur již zaplatilo třicet tisíc lidí

Porsche Taycan je bestseller. Zálohu 2500 eur již zaplatilo třicet tisíc lidí

Přirovnání k zakoupení odpustku je docela na místě. Zájemci o nový program Porsche si totiž na základě nájezdu kilometrů a průměrné spotřeby paliva spočítají svou roční emisní stopu a automobilka jim poté nabídne způsob, kterým mohou své znečištění „napravit“, respektive jej vyrovnat dobrým skutkem.

Porsche nabízí hned několik možností. Za poplatek 88,01 dolaru (asi 2024 Kč) tak lze například pomoci k obnově ekosystému v Zimbabwe, přičemž za 77.66 dolaru (asi 1786 Kč) lze přispět projektu solární elektrárny v Mexiku.

Za volantem Porsche Cayenne Coupé: Podvozek už zase čaruje a kouzlí!

Za volantem Porsche Cayenne Coupé: Podvozek už zase čaruje a kouzlí!

Mezi dalšími možnostmi je podpora vodní elektrárny ve Vietnamu za 56,96 dolaru (asi 1310 Kč), kdežto nejdražší položkou, jak se „vykoupit“, je peněžní příspěvek k ochraně lesů a zvířectva ostrova Afognak na Aljašce. Tento program vyjde na 129,45 dolaru (asi 2977 Kč).

Porsche dodává, že každý z projektů, na něž může zákazník přispět, je „mezinárodně certifikovaný“. Automobilka spolupracuje s organizací South Pole, která se zaměřuje na boj proti klimatickým změnám a finančně podporuje zmíněné programy ke kompenzaci uhlíkové stopy a rozvoji udržitelnosti.

TEST Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI Black Style: Nehodící se škrtněte

Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI

Touareg je vlajkovou lodí Volkswagenu, s motorem V8 by se ale dal považovat za takovou vlajkovou loď „na druhou“. Pokud máte o koupi osmiválce zájem, pospěšte si. Brzy totiž nenávratně zmizí z nabídky.

20.  2.  2020 | Jan Mička | 26 příspěvků
Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků