Porsche prodává odpustky za vysoké emise. Majitelé vozů mohou pomoci třeba lesům

Majitelé Porsche teď budou moci ulehčit svému svědomí a za vypouštění emisí CO₂ si od automobilky koupit určitou formu odpustku.

Na jedné straně si užíváte jízdy ve svém Porsche, na druhé straně vás ale trápí svědomí, že znečišťujete ovzduší a do atmosféry vypouštíte škodlivé emise CO2? Právě pro takové případy nyní americké zastoupení Porsche spouští program, který majitelům umožní – samozřejmě za určitý poplatek – být trochu ohleduplnější a pomoci životnímu prostředí.

Porsche Taycan je bestseller. Zálohu 2500 eur již zaplatilo třicet tisíc lidí

Porsche Taycan je bestseller. Zálohu 2500 eur již zaplatilo třicet tisíc lidí

Přirovnání k zakoupení odpustku je docela na místě. Zájemci o nový program Porsche si totiž na základě nájezdu kilometrů a průměrné spotřeby paliva spočítají svou roční emisní stopu a automobilka jim poté nabídne způsob, kterým mohou své znečištění „napravit“, respektive jej vyrovnat dobrým skutkem.

Porsche nabízí hned několik možností. Za poplatek 88,01 dolaru (asi 2024 Kč) tak lze například pomoci k obnově ekosystému v Zimbabwe, přičemž za 77.66 dolaru (asi 1786 Kč) lze přispět projektu solární elektrárny v Mexiku.

Za volantem Porsche Cayenne Coupé: Podvozek už zase čaruje a kouzlí!

Za volantem Porsche Cayenne Coupé: Podvozek už zase čaruje a kouzlí!

Mezi dalšími možnostmi je podpora vodní elektrárny ve Vietnamu za 56,96 dolaru (asi 1310 Kč), kdežto nejdražší položkou, jak se „vykoupit“, je peněžní příspěvek k ochraně lesů a zvířectva ostrova Afognak na Aljašce. Tento program vyjde na 129,45 dolaru (asi 2977 Kč).

Porsche dodává, že každý z projektů, na něž může zákazník přispět, je „mezinárodně certifikovaný“. Automobilka spolupracuje s organizací South Pole, která se zaměřuje na boj proti klimatickým změnám a finančně podporuje zmíněné programy ke kompenzaci uhlíkové stopy a rozvoji udržitelnosti.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 18 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků