Porsche prodává odpustky za vysoké emise. Majitelé vozů mohou pomoci třeba lesům

Majitelé Porsche teď budou moci ulehčit svému svědomí a za vypouštění emisí CO₂ si od automobilky koupit určitou formu odpustku.

Na jedné straně si užíváte jízdy ve svém Porsche, na druhé straně vás ale trápí svědomí, že znečišťujete ovzduší a do atmosféry vypouštíte škodlivé emise CO2? Právě pro takové případy nyní americké zastoupení Porsche spouští program, který majitelům umožní – samozřejmě za určitý poplatek – být trochu ohleduplnější a pomoci životnímu prostředí.

Porsche Taycan je bestseller. Zálohu 2500 eur již zaplatilo třicet tisíc lidí

Porsche Taycan je bestseller. Zálohu 2500 eur již zaplatilo třicet tisíc lidí

Přirovnání k zakoupení odpustku je docela na místě. Zájemci o nový program Porsche si totiž na základě nájezdu kilometrů a průměrné spotřeby paliva spočítají svou roční emisní stopu a automobilka jim poté nabídne způsob, kterým mohou své znečištění „napravit“, respektive jej vyrovnat dobrým skutkem.

Porsche nabízí hned několik možností. Za poplatek 88,01 dolaru (asi 2024 Kč) tak lze například pomoci k obnově ekosystému v Zimbabwe, přičemž za 77.66 dolaru (asi 1786 Kč) lze přispět projektu solární elektrárny v Mexiku.

Za volantem Porsche Cayenne Coupé: Podvozek už zase čaruje a kouzlí!

Za volantem Porsche Cayenne Coupé: Podvozek už zase čaruje a kouzlí!

Mezi dalšími možnostmi je podpora vodní elektrárny ve Vietnamu za 56,96 dolaru (asi 1310 Kč), kdežto nejdražší položkou, jak se „vykoupit“, je peněžní příspěvek k ochraně lesů a zvířectva ostrova Afognak na Aljašce. Tento program vyjde na 129,45 dolaru (asi 2977 Kč).

Porsche dodává, že každý z projektů, na něž může zákazník přispět, je „mezinárodně certifikovaný“. Automobilka spolupracuje s organizací South Pole, která se zaměřuje na boj proti klimatickým změnám a finančně podporuje zmíněné programy ke kompenzaci uhlíkové stopy a rozvoji udržitelnosti.

Porsche

Porsche je německý výrobce sportovních automobilů. Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche. V roce 1961 vznikl první model legendární řady 911, která se stále vyrábí.

V roce 2009 Porsche – coby velmi profitabilní automobilku – ovládl Volkswagen.

Porsche 718 • Porsche 911 • Porsche Taycan • Porsche Panamera • Porsche Macan • Porsche Cayenne

TEST Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): Šli skautíci na výlet, měli 200 koní

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

Univerzálnímu stroji se zvýšeným podvozkem nejsilnější turbodiesel a bohatá výbava sluší. Znamená „skautizace“ pro uživatele nějaká omezení, nebo je zde vše Simply clever?

24.  1.  2021 | Richard Herbich | 97 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 83 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků