Automobilka Porsche si nyní do výroby osobních automobilů přisvojuje další technologii, kterou doposud využívala pouze při motorsportu. Stalo se jím skořepinové sedadlo, které lze vyrobit přesně podle potřeb zákazníka díky technologii 3D tiskáren. Porsche

Automobilka Porsche si nyní do výroby osobních automobilů přisvojuje další technologii, kterou doposud využívala pouze při motorsportu. Stalo se jím skořepinové sedadlo, které lze vyrobit přesně podle potřeb zákazníka díky technologii 3D tiskáren. | Porsche

„Sedadlo je styčným bodem mezi řidičem a vozidlem a je velmi důležité pro přesné ovládání. Proto jsou na míru šitá sedadla v závodních vozech již běžnou praxí. Díky technologii 3D tisku tak přinášíme našim zákazníkům možnost, vyzkoušet si další technologii přímo z motorsportu“, říká Michael Steiner z vývoje. Porsche

„Sedadlo je styčným bodem mezi řidičem a vozidlem a je velmi důležité pro přesné ovládání. Proto jsou na míru šitá sedadla v závodních vozech již běžnou praxí. Díky technologii 3D tisku tak přinášíme našim zákazníkům možnost, vyzkoušet si další technologii přímo z motorsportu“, říká Michael Steiner z vývoje. | Porsche

Personalizovaná sedadla si budou moct zákazníci vybrat ve třech úrovních pevnosti - hard, medium a soft. Složena budou ze sendvičové konstrukce a základní podpora samotné skořepiny bude vyrobena z extrudovaného polypropylenu, který se používá například při výrobě závodních RC letadel. Porsche

Personalizovaná sedadla si budou moct zákazníci vybrat ve třech úrovních pevnosti - hard, medium a soft. Složena budou ze sendvičové konstrukce a základní podpora samotné skořepiny bude vyrobena z extrudovaného polypropylenu, který se používá například při výrobě závodních RC letadel. | Porsche

Skořepinové sedadlo na míru pro řidiče bude součástí programu Porsche Tequipment a v nabídce modelů 718 a 911 se objeví již tento květen. To ovšem není ještě finální krok. Tehdy se vyrobí teprve 40 prototypů sedadel, která budou zákazníci zkoušet na závodních tratích. Jejich zpětná vazba se poté promítne do finálního vývoje a hotový produkt zamíří do nabídky Porsche až v příštím roce. Porsche

Skořepinové sedadlo na míru pro řidiče bude součástí programu Porsche Tequipment a v nabídce modelů 718 a 911 se objeví již tento květen. To ovšem není ještě finální krok. Tehdy se vyrobí teprve 40 prototypů sedadel, která budou zákazníci zkoušet na závodních tratích. Jejich zpětná vazba se poté promítne do finálního vývoje a hotový produkt zamíří do nabídky Porsche až v příštím roce. | Porsche

 Zdroj: Porsche

| Zdroj: Porsche

 Zdroj: Porsche

| Zdroj: Porsche

Porsche nedávno uvedlo nové verze modelů 718 Cayman a Boxster s dodatkem GTS 4.0, čímž vlastně vyslyšelo fanoušky, kterým se normální 2,5litrový plochý čtyřválec v nižších variantách obou modelů nezdál zrovna extra. Porsche

Porsche nedávno uvedlo nové verze modelů 718 Cayman a Boxster s dodatkem GTS 4.0, čímž vlastně vyslyšelo fanoušky, kterým se normální 2,5litrový plochý čtyřválec v nižších variantách obou modelů nezdál zrovna extra. | Porsche

Stejně jako dříve jsou modely GTS odlišeny zatmavenými světly, černými doplňky na karoserii nebo černě lakovanými disky o velikosti 20 palců. Interiér se vyznačuje čalouněním černou Alcantarou... Porsche

Stejně jako dříve jsou modely GTS odlišeny zatmavenými světly, černými doplňky na karoserii nebo černě lakovanými disky o velikosti 20 palců. Interiér se vyznačuje čalouněním černou Alcantarou... | Porsche

Teď ovšem přichází zásadní otázka, na kolik si Porsche staromilský  čtyřlitrový plochý šestiválec  s atmosférickým plněním vlastně cení. Jistou nápovědou musí být... Porsche

Teď ovšem přichází zásadní otázka, na kolik si Porsche staromilský čtyřlitrový plochý šestiválec s atmosférickým plněním vlastně cení. Jistou nápovědou musí být... | Porsche

Ve srovnání s nižší specifikací Caymanu S a Boxsteru S, nadále se slabšími turbo čtyřválci uprostřed (257 kW/350 k), tak mluvíme o příplatku 364.000 Kč, respektive 358.000 Kč v případě Boxteru S. Porsche

Ve srovnání s nižší specifikací Caymanu S a Boxsteru S, nadále se slabšími turbo čtyřválci uprostřed (257 kW/350 k), tak mluvíme o příplatku 364.000 Kč, respektive 358.000 Kč v případě Boxteru S. | Porsche

Ostatně by rovněž bylo na škodu, kdyby nový motor z nejostřejšího Caymanu GT4 a Spyderu nevyužilo (i když v podladěné formě) i na dalších místech. Porsche

Ostatně by rovněž bylo na škodu, kdyby nový motor z nejostřejšího Caymanu GT4 a Spyderu nevyužilo (i když v podladěné formě) i na dalších místech. | Porsche

Specifikace GTS pak standardně přihazuje i zvučnější sportovní výfukový systém, aktivní sportovní odpružení PASM se sníženou výškou o 20 mm, mechanický samosvorný diferenciál... Porsche

Specifikace GTS pak standardně přihazuje i zvučnější sportovní výfukový systém, aktivní sportovní odpružení PASM se sníženou výškou o 20 mm, mechanický samosvorný diferenciál... | Porsche

...– vpředu s kotouči o průměru 350 mm a vzadu o 330 mm. Příplatkově je nicméně klasicky k dostání i karbon-keramická sada za 199.420 Kč. Porsche

...– vpředu s kotouči o průměru 350 mm a vzadu o 330 mm. Příplatkově je nicméně klasicky k dostání i karbon-keramická sada za 199.420 Kč. | Porsche

Uzavřený  Cayman GTS 4.0  vyjde levněji, začíná totiž na částce  2.184.000 Kč , kdežto za otevřený  Boxster GTS 4.0  dáte minimálně  2.238.000 Kč . Porsche

Uzavřený Cayman GTS 4.0 vyjde levněji, začíná totiž na částce 2.184.000 Kč, kdežto za otevřený Boxster GTS 4.0 dáte minimálně 2.238.000 Kč. | Porsche

...že motor o výkonu  294 kW (400 koní)  a točivém momentu  420 N.m  nabízí značka výhradně  pro nejvyšší výbavu GTS  standardních modelů.   Porsche

...že motor o výkonu 294 kW (400 koní) a točivém momentu 420 N.m nabízí značka výhradně pro nejvyšší výbavu GTS standardních modelů.   | Porsche

 Zdroj: Porsche

| Zdroj: Porsche

...systém vektorování točivého momentu a balíček Sport Chrono s aktualizovanou telemetrií pro jízdu na okruhu Porsche Track Precision App. Porsche

...systém vektorování točivého momentu a balíček Sport Chrono s aktualizovanou telemetrií pro jízdu na okruhu Porsche Track Precision App. | Porsche

Jakožto nejvyšší výbava normální řady Boxsteru a Caymanu se u GTS 4.0 objevuje standardně i zvučnější sportovní výfukový systém, aktivní sportovní odpružení PASM se sníženou výškou o 20 mm... Porsche

Jakožto nejvyšší výbava normální řady Boxsteru a Caymanu se u GTS 4.0 objevuje standardně i zvučnější sportovní výfukový systém, aktivní sportovní odpružení PASM se sníženou výškou o 20 mm... | Porsche

S vyšším výkonem pak Porsche nasadilo i větší brzdy – vpředu s kotouči o průměru 350 mm a vzadu o 330 mm. Příplatkově bude opět k dostání i karbon-keramická sada. Porsche

S vyšším výkonem pak Porsche nasadilo i větší brzdy – vpředu s kotouči o průměru 350 mm a vzadu o 330 mm. Příplatkově bude opět k dostání i karbon-keramická sada. | Porsche

...a aby Porsche snížilo spotřebu paliva a produkci emisí atmosféricky plněné jednotky, objevuje se i systém deaktivace poloviny válců při nízké zátěži. Porsche

...a aby Porsche snížilo spotřebu paliva a produkci emisí atmosféricky plněné jednotky, objevuje se i systém deaktivace poloviny válců při nízké zátěži. | Porsche

S představením  nových Porsche 718 Cayman GT4 a 718 Spyder  se německá značka minulý rok vyslovila, že jejich nový atmosférický plochý šestiválec si později najde cestu i do dalších modelů. Porsche

S představením nových Porsche 718 Cayman GT4 a 718 Spyder se německá značka minulý rok vyslovila, že jejich nový atmosférický plochý šestiválec si později najde cestu i do dalších modelů. | Porsche

Maximum točivého momentu pak dělá 420 N.m. Hranice 300 km/h není problém ani pro jednoho z nich, respektive GT4 to zvládne vytáhnout na 304 km/h a Spyder na 301 km/h. Z 0 na 100? Pro oba vozy 4,4 sekundy! Porsche

Maximum točivého momentu pak dělá 420 N.m. Hranice 300 km/h není problém ani pro jednoho z nich, respektive GT4 to zvládne vytáhnout na 304 km/h a Spyder na 301 km/h. Z 0 na 100? Pro oba vozy 4,4 sekundy! | Porsche

Úžasný motor vychází ze současné 911. Produkuje výkon 309 kW (420 koní) a je tak o 35 koní výkonnější, než předchozí model. Spyder dokonce posílil o 45.  Porsche

Úžasný motor vychází ze současné 911. Produkuje výkon 309 kW (420 koní) a je tak o 35 koní výkonnější, než předchozí model. Spyder dokonce posílil o 45.  | Porsche

A nyní se tu nová verze tohoto vozu. Přijíždí se svým šestiválcovým motorem a není sám, za zády mu stojí nový 718 Spyder. Tyto dva vozy spolu mají společný základ. Atmosféricky plnění šestiválec boxer o objemu čtyř litrů spolupracuje v obou s manuální šestistupňovou převodovkou. Porsche

A nyní se tu nová verze tohoto vozu. Přijíždí se svým šestiválcovým motorem a není sám, za zády mu stojí nový 718 Spyder. Tyto dva vozy spolu mají společný základ. Atmosféricky plnění šestiválec boxer o objemu čtyř litrů spolupracuje v obou s manuální šestistupňovou převodovkou. | Porsche

Motor uprostřed byl u značky Porsche vždy tak trochu ve stínu klasické 911, která má motor vzadu. Že to tak úplně neplatí nám automobilka již nejednou dokázala. Vždyť předchozí generaci Porsche Cayman GT4 Clubsport považují i automobilový závodníci za jediné auto, které funguje na silnici i na okruhu. Porsche

Motor uprostřed byl u značky Porsche vždy tak trochu ve stínu klasické 911, která má motor vzadu. Že to tak úplně neplatí nám automobilka již nejednou dokázala. Vždyť předchozí generaci Porsche Cayman GT4 Clubsport považují i automobilový závodníci za jediné auto, které funguje na silnici i na okruhu. | Porsche

Samozřejmostí v obou vozech je adaptivní podvozek PSM (Porsche Stability Managment) nebo vektorování točivého momentu. Keramické brzdy PCCB jsou pak za příplatek. Porsche

Samozřejmostí v obou vozech je adaptivní podvozek PSM (Porsche Stability Managment) nebo vektorování točivého momentu. Keramické brzdy PCCB jsou pak za příplatek. | Porsche

Zájemci o verzi Clubsport u modelu GT4 samozřejmě nebudou ochuzeni. Dostanou navíc ochrannou klec, hasící přístroj nebo šestibodové bezpečnostní pásy. Oba dva vozy je již možné objednávat. Dali byste si říct? Porsche

Zájemci o verzi Clubsport u modelu GT4 samozřejmě nebudou ochuzeni. Dostanou navíc ochrannou klec, hasící přístroj nebo šestibodové bezpečnostní pásy. Oba dva vozy je již možné objednávat. Dali byste si říct? | Porsche

 Porsche

| Porsche

 Porsche

| Porsche

„Sedadlo je styčným bodem mezi řidičem a vozidlem a je velmi důležité pro přesné ovládání. Proto jsou na míru šitá sedadla v závodních vozech již běžnou praxí. Díky technologii 3D tisku tak přinášíme našim zákazníkům možnost, vyzkoušet si další technologii přímo z motorsportu“, říká Michael Steiner z vývoje. Porsche
Personalizovaná sedadla si budou moct zákazníci vybrat ve třech úrovních pevnosti - hard, medium a soft. Složena budou ze sendvičové konstrukce a základní podpora samotné skořepiny bude vyrobena z extrudovaného polypropylenu, který se používá například při výrobě závodních RC letadel. Porsche
Skořepinové sedadlo na míru pro řidiče bude součástí programu Porsche Tequipment a v nabídce modelů 718 a 911 se objeví již tento květen. To ovšem není ještě finální krok. Tehdy se vyrobí teprve 40 prototypů sedadel, která budou zákazníci zkoušet na závodních tratích. Jejich zpětná vazba se poté promítne do finálního vývoje a hotový produkt zamíří do nabídky Porsche až v příštím roce. Porsche
 Zdroj: Porsche
29
Fotogalerie

Porsche pro svá auta chystá nová supersedadla. Technologii si vypůjčí z motorsportu

První kousky se v nabídce objeví již v květnu. Tou dobou ale ještě nebude vyhráno. Testovat totiž budou i zákazníci.

Automobilka Porsche si nyní do výroby osobních automobilů přisvojuje další technologii, kterou doposud využívala pouze v motorsportu. Stalo se jím skořepinové sedadlo, které lze vyrobit přesně podle potřeb zákazníka díky technologii 3D tiskáren.

„Sedadlo je styčným bodem mezi řidičem a vozidlem a je velmi důležité pro přesné ovládání. Proto jsou na míru šitá sedadla v závodních vozech již běžnou praxí. Díky technologii 3D tisku tak přinášíme našim zákazníkům možnost vyzkoušet si další technologii přímo z motorsportu“, říká Michael Steiner z vývoje.

Personalizovaná sedadla si budou moct zákazníci vybrat ve třech úrovních pevnosti - hard, medium a soft. Složena budou ze sendvičové konstrukce a základní podpora samotné skořepiny bude vyrobena z extrudovaného polypropylenu, který se používá například při výrobě závodních RC letadel.

Skořepinové sedadlo na míru pro řidiče bude součástí programu Porsche Tequipment a v nabídce modelů 718 a 911 se objeví již v květnu. To ovšem ještě není finální krok. Vyrobí se 40 prototypů sedadel, která budou zákazníci zkoušet na závodních tratích. Jejich zpětná vazba se promítne do finálního vývoje a hotový produkt zamíří do nabídky Porsche až v příštím roce.

Porsche

Porsche je německý výrobce sportovních automobilů. Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche. V roce 1961 vznikl první model legendární řady 911, která se stále vyrábí.

V roce 2009 Porsche – coby velmi profitabilní automobilku – ovládl Volkswagen.

Porsche 718 • Porsche 911 • Porsche Taycan • Porsche Panamera • Porsche Macan • Porsche Cayenne

Doporučujeme

Články odjinud