Porsche přiveze do Ženevy puristickou 911 R s manuálem

Novinka dostane atmosférický motor a zbaví se zbytečností jako klimatizace, rádio nebo čalounění dveří. Celkově má oproti běžné 911 zhubnout asi 200 kg.
Porsche přiveze do Ženevy puristickou 911 R s manuálem

Když přišla nová generace Porsche 911 GT3, dostala jenom automatickou převodovku. Tradicionalistům, kteří se dusili vztekem, když dorazil v roce 1989 do 911 pohon všech kol a v roce 1996 vodní chlazení, zase naběhly na spáncích žilky. Ani si nechceme představit, co se jim stalo, když se dozvěděli, že nová 911 bude hybrid. Porsche jim ale slíbilo nápravu.

Už před časem se začalo mluvit o samostatném puristickém modelu 911, který si vezme to nejlepší z celé modelové řady. Dostane atmosférický motor a především klasickou šestistupňovou manuální převodovku. Zbaví se zbytečností jako je klimatizace, rádio a čalounění dveří. Celkově má oproti běžné 911 zhubnout asi 200 kg. Jmenovat se bude nejpíš Porsche 911 R a uvidíme ho na autosalonu v Ženevě.

Test Porsche 911 Carrera S: turbo s malým T

Test Porsche 911 Carrera S: turbo s malým T

Příchod novinky potvrdilo samo Porsche, které muselo s pravdou ven v návaznosti na mnoho špionážních fotografií, které ukazují 911 s bodykitem připomínajícím GT3, ale bez přítlačného křídla. Navíc zvuk prototypů prozrazoval nejen atmosférické sání, ale i charakteristickou změnu otáček při manuálním řazení.

Například australský magazín Motoring uvádí, že speciální 911 R má být striktně omezena na 600 kusů a prý jsou již všechny zamluveny. Zajímavé také je, že díky omezené sérii si může Porsche dovolit zvednout cenu a 911 R bude zhruba o tři čtvrtě milionu dražší než 911 GT3.

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

včera | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků