Porsche přiveze do Ženevy puristickou 911 R s manuálem

Novinka dostane atmosférický motor a zbaví se zbytečností jako klimatizace, rádio nebo čalounění dveří. Celkově má oproti běžné 911 zhubnout asi 200 kg.
Porsche přiveze do Ženevy puristickou 911 R s manuálem

Když přišla nová generace Porsche 911 GT3, dostala jenom automatickou převodovku. Tradicionalistům, kteří se dusili vztekem, když dorazil v roce 1989 do 911 pohon všech kol a v roce 1996 vodní chlazení, zase naběhly na spáncích žilky. Ani si nechceme představit, co se jim stalo, když se dozvěděli, že nová 911 bude hybrid. Porsche jim ale slíbilo nápravu.

Už před časem se začalo mluvit o samostatném puristickém modelu 911, který si vezme to nejlepší z celé modelové řady. Dostane atmosférický motor a především klasickou šestistupňovou manuální převodovku. Zbaví se zbytečností jako je klimatizace, rádio a čalounění dveří. Celkově má oproti běžné 911 zhubnout asi 200 kg. Jmenovat se bude nejpíš Porsche 911 R a uvidíme ho na autosalonu v Ženevě.

Test Porsche 911 Carrera S: turbo s malým T

Test Porsche 911 Carrera S: turbo s malým T

Příchod novinky potvrdilo samo Porsche, které muselo s pravdou ven v návaznosti na mnoho špionážních fotografií, které ukazují 911 s bodykitem připomínajícím GT3, ale bez přítlačného křídla. Navíc zvuk prototypů prozrazoval nejen atmosférické sání, ale i charakteristickou změnu otáček při manuálním řazení.

Například australský magazín Motoring uvádí, že speciální 911 R má být striktně omezena na 600 kusů a prý jsou již všechny zamluveny. Zajímavé také je, že díky omezené sérii si může Porsche dovolit zvednout cenu a 911 R bude zhruba o tři čtvrtě milionu dražší než 911 GT3.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků