Porsche přiveze do Ženevy puristickou 911 R s manuálem

Novinka dostane atmosférický motor a zbaví se zbytečností jako klimatizace, rádio nebo čalounění dveří. Celkově má oproti běžné 911 zhubnout asi 200 kg.
Porsche přiveze do Ženevy puristickou 911 R s manuálem

Když přišla nová generace Porsche 911 GT3, dostala jenom automatickou převodovku. Tradicionalistům, kteří se dusili vztekem, když dorazil v roce 1989 do 911 pohon všech kol a v roce 1996 vodní chlazení, zase naběhly na spáncích žilky. Ani si nechceme představit, co se jim stalo, když se dozvěděli, že nová 911 bude hybrid. Porsche jim ale slíbilo nápravu.

Už před časem se začalo mluvit o samostatném puristickém modelu 911, který si vezme to nejlepší z celé modelové řady. Dostane atmosférický motor a především klasickou šestistupňovou manuální převodovku. Zbaví se zbytečností jako je klimatizace, rádio a čalounění dveří. Celkově má oproti běžné 911 zhubnout asi 200 kg. Jmenovat se bude nejpíš Porsche 911 R a uvidíme ho na autosalonu v Ženevě.

Test Porsche 911 Carrera S: turbo s malým T

Test Porsche 911 Carrera S: turbo s malým T

Příchod novinky potvrdilo samo Porsche, které muselo s pravdou ven v návaznosti na mnoho špionážních fotografií, které ukazují 911 s bodykitem připomínajícím GT3, ale bez přítlačného křídla. Navíc zvuk prototypů prozrazoval nejen atmosférické sání, ale i charakteristickou změnu otáček při manuálním řazení.

Například australský magazín Motoring uvádí, že speciální 911 R má být striktně omezena na 600 kusů a prý jsou již všechny zamluveny. Zajímavé také je, že díky omezené sérii si může Porsche dovolit zvednout cenu a 911 R bude zhruba o tři čtvrtě milionu dražší než 911 GT3.

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 195 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků