Porsche přiveze do Ženevy puristickou 911 R s manuálem

Novinka dostane atmosférický motor a zbaví se zbytečností jako klimatizace, rádio nebo čalounění dveří. Celkově má oproti běžné 911 zhubnout asi 200 kg.
Porsche přiveze do Ženevy puristickou 911 R s manuálem

Když přišla nová generace Porsche 911 GT3, dostala jenom automatickou převodovku. Tradicionalistům, kteří se dusili vztekem, když dorazil v roce 1989 do 911 pohon všech kol a v roce 1996 vodní chlazení, zase naběhly na spáncích žilky. Ani si nechceme představit, co se jim stalo, když se dozvěděli, že nová 911 bude hybrid. Porsche jim ale slíbilo nápravu.

Už před časem se začalo mluvit o samostatném puristickém modelu 911, který si vezme to nejlepší z celé modelové řady. Dostane atmosférický motor a především klasickou šestistupňovou manuální převodovku. Zbaví se zbytečností jako je klimatizace, rádio a čalounění dveří. Celkově má oproti běžné 911 zhubnout asi 200 kg. Jmenovat se bude nejpíš Porsche 911 R a uvidíme ho na autosalonu v Ženevě.

Test Porsche 911 Carrera S: turbo s malým T

Test Porsche 911 Carrera S: turbo s malým T

Příchod novinky potvrdilo samo Porsche, které muselo s pravdou ven v návaznosti na mnoho špionážních fotografií, které ukazují 911 s bodykitem připomínajícím GT3, ale bez přítlačného křídla. Navíc zvuk prototypů prozrazoval nejen atmosférické sání, ale i charakteristickou změnu otáček při manuálním řazení.

Například australský magazín Motoring uvádí, že speciální 911 R má být striktně omezena na 600 kusů a prý jsou již všechny zamluveny. Zajímavé také je, že díky omezené sérii si může Porsche dovolit zvednout cenu a 911 R bude zhruba o tři čtvrtě milionu dražší než 911 GT3.

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků