Porsche připomíná starý koncept čtyřdveřové 928. Tohle je dědeček panamery!

Porsche slaví čtyřicátiny svého granturisma 928 odhalením dvou konceptů.

Stuttgartská automobilka vytáhla z archivu na denní světlo při příležitosti oslav čtyřicátého výročí modelu 928 dva koncepty. Jsou k vidění na Nürburgring Oldtimer Grand Prix.

Prvním je čtyřdveřová varianta 928. Byla to idea Ferryho Porsche. S přestavbou pomohlo americké oddělení speciálních operací automobilky. Nejednalo se o klasický sedan, stejně jako je tomu u dnešní panamery. Od ní se ale přece jen liší provedením zadních dveří. Ty se otevírají proti směru jízdy až po otevření předních dveří. podobně jako třeba u Mazdy RX-8.

Porsche oznámilo konec v kategorii LMP1. Místo toho vstoupí do Formule E

Porsche oznámilo konec v kategorii LMP1. Místo toho vstoupí do Formule E

Druhým exemplářem je otevřená varianta modelu 928. Ta měla k sériové výrobě mnohem blíže. V podstatě už se s ní počítalo, což napovídá i perfektní dílenské zpracování jediného exempláře. Až na poslední chvíli si to u Porsche rozmysleli.

Bizarní důvod ke vracení Porsche v USA. Zákazníci pak dostali brýle

Bizarní důvod ke vracení Porsche v USA. Zákazníci pak dostali brýle

Třetím do party jedinečných modelů 928, které však na Nürburgringu k vidění nebylo, je varianta shooting brake. Klasické kupé bylo vyráběno od roku 1977 s širokým užitím hliníku pro snížení hmotnosti. Poháněl jej vždy osmiválec. Nejprve o objemu 4,5 litru, později až 5,4.

Podívejte se na fotogalerii obou exemplářů:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 6 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků