Porsche představuje nový osmiválec bi-turbo s vypínáním válců

Porsche představuje nový osmiválec bi-turbo s vypínáním válců

Automobilka Porsche představila ve Vídni svůj nový dvěma turby přeplňovaný osmiválec, který se dostane pod kapotu modelů Panamera, Cayenne a možná i Macan. Pohonná jednotka technicky vychází z nového třílitru V6 pro Audi S4, takže vlastně má jen dva přidané válce navíc.

Porsche neudává zdvihový objem, ale pravděpodobně to budou čtyři litry. Nový motor má systém vypínání poloviny válců, který je aktivní v rozmezí 950 až 3500 ot./min při částečném zatížení. Podle Porsche to uspoří až 30 % paliva při běžné jízdě proti chodu na plný počet válců.

Porsche pracuje na motoru s proměnnou kompresí VarioCom

Porsche pracuje na motoru s proměnnou kompresí VarioCom

Dvojice turbodmychadel je umístěna mezi oběma řadami válců, což pomůže rychlejší odezvě na přidání plynu a také to sníží prostorové nároky tohoto motoru. Turbodmychadla ale mají i své vlastní chlazení.

Motor je připraven na použití systému stop/start a také pro hybridní pohony. Dokonce se vejde nejen do platformy Porsche, která nese označení MSB a má ji například Panamera, ale i do platformy MLB, kterou používá Audi v modelech A4, A5, A6, A7, A8 a Q7, nebo Porsche Macan a Bentley Bentayga.

Nové Porsche 911 Turbo je ve skutečnosti rychlejší, než firma udává

Nové Porsche 911 Turbo je ve skutečnosti rychlejší, než firma udává

Nový motor může být spojen s prakticky jakoukoli převodovkou, ale prozatím se počítá s aplikací osmistupňového automatu ZF nebo nové osmistupňové dvouspojkové převodovky. Pokud jde o výkony, tak v modelu Porsche Panamera Turbo ze sebe nový osmiválec dostane 404 kW (549 k) a 770 Nm. Bude ale ještě výkonnější varianta.

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

včera | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků