Porsche představuje nový osmiválec bi-turbo s vypínáním válců

Porsche představuje nový osmiválec bi-turbo s vypínáním válců

Automobilka Porsche představila ve Vídni svůj nový dvěma turby přeplňovaný osmiválec, který se dostane pod kapotu modelů Panamera, Cayenne a možná i Macan. Pohonná jednotka technicky vychází z nového třílitru V6 pro Audi S4, takže vlastně má jen dva přidané válce navíc.

Porsche neudává zdvihový objem, ale pravděpodobně to budou čtyři litry. Nový motor má systém vypínání poloviny válců, který je aktivní v rozmezí 950 až 3500 ot./min při částečném zatížení. Podle Porsche to uspoří až 30 % paliva při běžné jízdě proti chodu na plný počet válců.

Porsche pracuje na motoru s proměnnou kompresí VarioCom

Porsche pracuje na motoru s proměnnou kompresí VarioCom

Dvojice turbodmychadel je umístěna mezi oběma řadami válců, což pomůže rychlejší odezvě na přidání plynu a také to sníží prostorové nároky tohoto motoru. Turbodmychadla ale mají i své vlastní chlazení.

Motor je připraven na použití systému stop/start a také pro hybridní pohony. Dokonce se vejde nejen do platformy Porsche, která nese označení MSB a má ji například Panamera, ale i do platformy MLB, kterou používá Audi v modelech A4, A5, A6, A7, A8 a Q7, nebo Porsche Macan a Bentley Bentayga.

Nové Porsche 911 Turbo je ve skutečnosti rychlejší, než firma udává

Nové Porsche 911 Turbo je ve skutečnosti rychlejší, než firma udává

Nový motor může být spojen s prakticky jakoukoli převodovkou, ale prozatím se počítá s aplikací osmistupňového automatu ZF nebo nové osmistupňové dvouspojkové převodovky. Pokud jde o výkony, tak v modelu Porsche Panamera Turbo ze sebe nový osmiválec dostane 404 kW (549 k) a 770 Nm. Bude ale ještě výkonnější varianta.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků