Porsche představuje nový osmiválec bi-turbo s vypínáním válců

Porsche představuje nový osmiválec bi-turbo s vypínáním válců

Automobilka Porsche představila ve Vídni svůj nový dvěma turby přeplňovaný osmiválec, který se dostane pod kapotu modelů Panamera, Cayenne a možná i Macan. Pohonná jednotka technicky vychází z nového třílitru V6 pro Audi S4, takže vlastně má jen dva přidané válce navíc.

Porsche neudává zdvihový objem, ale pravděpodobně to budou čtyři litry. Nový motor má systém vypínání poloviny válců, který je aktivní v rozmezí 950 až 3500 ot./min při částečném zatížení. Podle Porsche to uspoří až 30 % paliva při běžné jízdě proti chodu na plný počet válců.

Porsche pracuje na motoru s proměnnou kompresí VarioCom

Porsche pracuje na motoru s proměnnou kompresí VarioCom

Dvojice turbodmychadel je umístěna mezi oběma řadami válců, což pomůže rychlejší odezvě na přidání plynu a také to sníží prostorové nároky tohoto motoru. Turbodmychadla ale mají i své vlastní chlazení.

Motor je připraven na použití systému stop/start a také pro hybridní pohony. Dokonce se vejde nejen do platformy Porsche, která nese označení MSB a má ji například Panamera, ale i do platformy MLB, kterou používá Audi v modelech A4, A5, A6, A7, A8 a Q7, nebo Porsche Macan a Bentley Bentayga.

Nové Porsche 911 Turbo je ve skutečnosti rychlejší, než firma udává

Nové Porsche 911 Turbo je ve skutečnosti rychlejší, než firma udává

Nový motor může být spojen s prakticky jakoukoli převodovkou, ale prozatím se počítá s aplikací osmistupňového automatu ZF nebo nové osmistupňové dvouspojkové převodovky. Pokud jde o výkony, tak v modelu Porsche Panamera Turbo ze sebe nový osmiválec dostane 404 kW (549 k) a 770 Nm. Bude ale ještě výkonnější varianta.

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 43 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků