Porsche představuje nový osmiválec bi-turbo s vypínáním válců

Porsche představuje nový osmiválec bi-turbo s vypínáním válců

Automobilka Porsche představila ve Vídni svůj nový dvěma turby přeplňovaný osmiválec, který se dostane pod kapotu modelů Panamera, Cayenne a možná i Macan. Pohonná jednotka technicky vychází z nového třílitru V6 pro Audi S4, takže vlastně má jen dva přidané válce navíc.

Porsche neudává zdvihový objem, ale pravděpodobně to budou čtyři litry. Nový motor má systém vypínání poloviny válců, který je aktivní v rozmezí 950 až 3500 ot./min při částečném zatížení. Podle Porsche to uspoří až 30 % paliva při běžné jízdě proti chodu na plný počet válců.

Porsche pracuje na motoru s proměnnou kompresí VarioCom

Porsche pracuje na motoru s proměnnou kompresí VarioCom

Dvojice turbodmychadel je umístěna mezi oběma řadami válců, což pomůže rychlejší odezvě na přidání plynu a také to sníží prostorové nároky tohoto motoru. Turbodmychadla ale mají i své vlastní chlazení.

Motor je připraven na použití systému stop/start a také pro hybridní pohony. Dokonce se vejde nejen do platformy Porsche, která nese označení MSB a má ji například Panamera, ale i do platformy MLB, kterou používá Audi v modelech A4, A5, A6, A7, A8 a Q7, nebo Porsche Macan a Bentley Bentayga.

Nové Porsche 911 Turbo je ve skutečnosti rychlejší, než firma udává

Nové Porsche 911 Turbo je ve skutečnosti rychlejší, než firma udává

Nový motor může být spojen s prakticky jakoukoli převodovkou, ale prozatím se počítá s aplikací osmistupňového automatu ZF nebo nové osmistupňové dvouspojkové převodovky. Pokud jde o výkony, tak v modelu Porsche Panamera Turbo ze sebe nový osmiválec dostane 404 kW (549 k) a 770 Nm. Bude ale ještě výkonnější varianta.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 49 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků