Automobilka Porsche představila ve Vídni svůj nový dvěma turby přeplňovaný osmiválec, který se dostane pod kapotu modelů Panamera, Cayenne a možná i Macan. Pohonná jednotka technicky vychází z nového třílitru V6 pro Audi S4, takže vlastně má jen dva přidané válce navíc.
Porsche neudává zdvihový objem, ale pravděpodobně to budou čtyři litry. Nový motor má systém vypínání poloviny válců, který je aktivní v rozmezí 950 až 3500 ot./min při částečném zatížení. Podle Porsche to uspoří až 30 % paliva při běžné jízdě proti chodu na plný počet válců.
Dvojice turbodmychadel je umístěna mezi oběma řadami válců, což pomůže rychlejší odezvě na přidání plynu a také to sníží prostorové nároky tohoto motoru. Turbodmychadla ale mají i své vlastní chlazení.
Motor je připraven na použití systému stop/start a také pro hybridní pohony. Dokonce se vejde nejen do platformy Porsche, která nese označení MSB a má ji například Panamera, ale i do platformy MLB, kterou používá Audi v modelech A4, A5, A6, A7, A8 a Q7, nebo Porsche Macan a Bentley Bentayga.
Nový motor může být spojen s prakticky jakoukoli převodovkou, ale prozatím se počítá s aplikací osmistupňového automatu ZF nebo nové osmistupňové dvouspojkové převodovky. Pokud jde o výkony, tak v modelu Porsche Panamera Turbo ze sebe nový osmiválec dostane 404 kW (549 k) a 770 Nm. Bude ale ještě výkonnější varianta.