https://electrek.co/2021/01/20/tiktok-star-cr...
:-)to neni mozny, autonomni auta prej nikdy nebudou fungovatjinak samozrejme velky blbec, o tom zadna
BEV vseobecne nemusim a Garazove prototypy ve velkem -Tesla uz vubec ne. Ale tomuhle Porsche se neda uprit styl a urcite i kvalita - urcite neupadne strecha a jine speciality Garazmistra. Cena je - to nema smysl ani komentovat - hracka pro vyvolene . Pro normalniho smrtelnika, ikdyz na to dosahne a mohl by si ho dovolit, je to nesmysl - Strasne moc omezeni. Pockam jak se predvede novy Mirai a uvidime.
Strašně moc omezení? jel jsem e-tronem cesty na Sicílii, do Gibraltaru a do Albánie a žádná strašně moc omezení se nekonala. Bylo to úplně v pohodě.
Předpokládám, že jsi jel s manželkou a dcerou a ty potřebovaly močit častěji než e-tron nabíjet. JJ, taky jezdím na cesty s manželkou.....:-D
On jel teď v době pandemie, takže na dálnici byl jedinej a u nabíječky taky, protože jinak nabíjet se v zahraničí na dálnici prakticky nedá, málokdy najdeš místo a sjíždět z dálnice kvůli natankování už je svým způsobem omezení, ne.
Proč by se nedalo? V západní Evropě nabíjím na dálnicích u Ionity, které jsou každých 100-150km, v Maďarsku u MOL Plugee, velmi mě překvapilo Srbsko s dálničními 175kW nabíječkami. Dokonce i v Bulharsku a Albánii byly 50-80kW DC nabíječky naprosto v pohodě.
Pokud se vydame autem na delsi streku,tak rozhodne se vyhybam dalnicim a frekventovanym cestam. Mame radi opravdu projizdku krajinou a tohle proste s EV nemuzes. Nechci se hadat,ale opravdu ne. EV je okolo komina -pohoda . Dobrodruzi se najdou a svym zpusobem je to taky zazivna cesta,porad v nervech ,jestli bude nabijecka k dispozici,bude funkcni,dojedeme tam,sakra prace na silnici a objizdka ma 50km ,ale my mame elektriky pouze na 30. Ano,je to extrem, navigace si s tim poradi,ale nekde neni ani signal a jedes offline .Kazdy ma sve preference a o tom to je.
Nikdy nemáš elektriky pouze na 30km. Za 55000km se mi nestalo, že bych měl zbylý dojezd méně než 140km. A to opravdu jezdím denně a jak lokálku, tak napříč Evropou.
Je proste videt,ze ti to sedlo . Ale nevim,jestli je to dobre. Kazdopadne se tesim na Mirai . Uvidime jak moc me dokaze nasrat anebo prekvapit.
já vodík nijak nezpochybňuju, je to jasná cesta na long trip a nákladní dopravu
https://www.caradvice.com.au/917534/australias-state-b...
Já mám tedy zkušenosti velmi zlé. Elektřinu nemám, ale jel jsem s kolegou na jednání skrz celé Německo, a to jeho Teslou. Primárně jsme museli vybrat hotel, který měl v garážích dobíječku, už to byl problém. Pak jsme na dálnici zastavili u benzinky na nabíjení, plno a naneštěstí u další benzinky taky. Po druhé neúspěšné zastávce už jsme ale raději jeli jen rychlostí kolem 110, abychom případně neriskovali vybití. U v pořadí třetí jsme byli úspěšní, ale dobíjení trvalo něco kolem 45 min. Cesta se tak prodloužila o cca 2 hodiny. Tomu říkám, pohoda.Jeď elektrickým autem do oblasti, kde se to vozy běžně kupují a má je tam řad lidí, západní německo typicky, a máš problém. Rád bych viděl, jak v létě, někde kolem Mnichova, když jede milion lidí na dovolenou, seženeš u pumpy volný stojan na elektřinu, když na benzín se u každého stojanu stojí fronta 10 aut, přitom natankují za 3 min. Mission impossible. Zbyde ti max nabíjet ve vesnici 10 km od dálnice u Lidlu.
Nevím jak Tesla, ale e-tron umí při zadání nabíječky v navigaci stojan na dojezdový čas zarezervovat a ještě nikdy se mi nestalo, že by zejména u Ionity, Allego a EnBW nefungovalo. A vybrat hotel s 11kW dobíjením je v současné době fakt hračka, je jich jak much na kravinci.
Zarezervovat stojan umí i aplikace ČEZ E-GO
O tom je ale přeci pánově celá ta diskuze. Rezervovat si stojan? Kde to jsme? Tomu říkáte krok dopředu? Že před tím, než vyrazím na cestu, tak budu dělat virtuální projížďku trasy a budu přemýšlet, na které benzince si zarezervuju palivo? To je přeci to omezení, o kterým se tu bavíme.
Nepochopil, nevadí. Žádnou virtuální projížďku dělat nemusíte. To za vás udělá navigace v autě sama a až v okamžiku, kdy je to vhodné. Prostě se vás zeptá, jestli chcete dobít támhle a jestli chcete rezervaci stojanu na dobu příjezdu. Což v 95% případů není třeba.
Takže to funguje pouze v případě, že mám cíl zadaný do navigace? tzn. KDyž jedu do Brna a chci si "rezervovat stojan", musím zadávat do navigace Brno apod...
Nemusíte ale můžete. Když tam nemáte zadáno nic ale máte málo šťávy, tak se vás navigace zeptá, zda nechcete nabíjet a navrhne vám kde. Úplně to samé, jako mají všechna audi cca od roku 2005 na klasická paliva, když se rozsvítí hladovývoko, taky nabídnou cestu k pumpě i když právě nemáte navigaci aktivní.
Ještě bych dodal, že to zobrazí celkový počet stojanů a kolik jich je volných. A třeba na mém oblíbeném Rastplatzu na A5 před Vídní jich je většinou z 8 Ionity k dispozici 5-6, na A96 kousek za Mnichovem jsou 4 Ionity a ani v pátek odpoledne nebyly všechny obsazené. Takže pokud to mám k nabíječce 50km a vidím, že jsou 4 stojany volné, tak nerezervuji. Jediná místa, kde občas narazím na obsazený stojan, jsou u Lidlu na Barrandově, v Hradci Králové a v Pardubicích, což se dá pochopit, protože dobíjí 50kW zadarmo.
Zatím jediný problém s obsazenými nabíječkami jsem potkal u prodejny Audi/VW Louda-auto v Pardubicích, kde si ti pitomci dlouhodobě parkují neprodané e-golfy na místech k nabíjení, takže u tamních dvou stojanů ČEZ nemáte šanci nabíjet.
to není jediný problém firmy Louda. Jejich konfigurace aut na showroom, zejména audi, jsou nejpitomější, jaké lze vidět. RSQ8 za pět milionů bez HUD a nočního vidění a podobné lahůdky.
cenu samozřejmě známe a fuguje i konfigurátor cena je 83.520,00 €https://www.porsche.com/germany/models/taycan/tay... ...
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.