Porsche představilo nejdostupnější Taycan. Základní verze ujede 431 kilometrů

Čtvrtá varianta Taycanu se připojí k verzím 4S, Turbo a Turbo S. Má pohon zadních kol a dostanete ji s dvěma velikostmi baterie.

Nový základní model s prostým označením Taycan přišel o přední elektromotor. Ten zadní může mít v závislosti na provedení a v režimu overboost výkon až 300 kW (408 k) či 350 kW (476 k) s příplatkovou baterií Performance plus. Nominální výkon činí 240 kW (326 k) nebo 280 kW (380 k). Spotřeba se má pohybovat okolo 28 kWh/100 km. Novinkou je funkce Plug & Charge, která umožňuje nabíjení a placení bez čipu, karty nebo aplikace. Pokud to nabíjecí stojan umožňuje, s vozem naváže šifrovanou komunikaci, která se postará o automatickou úhradu čerpané energie.

Elektrické Porsche Taycan oficiálně: Je absurdně rychlé, drahé i označené

Elektrické Porsche Taycan oficiálně: Je absurdně rychlé, drahé i označené

Standardní baterie nejdostupnějšího Taycanu má kapacitu 79,2 kWh a umožňuje dojezd až 431 km dle metodiky WLTP. S příplatkovou baterií Performance plus činí dojezd až 484 km díky kapacitě 93,4 kWh. Nabíjení z 5 na 80 procent trvá v ideálním případě 22,5 minuty, extra 100 km dojezdu je možné získat během pouhých pěti minut. Obě provedení zrychlí na 100 km/h za 5,4 sekundy a jejich maximální rychlost je 230 km/h.

Porsche Taycan má opět něco, co mu může Tesla jen závidět. Nepožaduje však málo

Porsche Taycan má opět něco, co mu může Tesla jen závidět. Nepožaduje však málo

Od ostatních verzí se Taycan liší speciálními 19“ koly a černě lakovanými brzdiči, které jsou vpředu šestipístkové a vzadu čtyřpístkové. V základu tento model nabídne polokožený interiér, přední sedadla stavitelná v osmi směrech a odpružení klasickými pružinami. Za příplatek je možné dostat vzduchové odpružení s funkcí Smartlift, která umí sama na vybraných místech zvětšit světlou výšku.

S Porsche Taycan na Hockenheimringu: Turbo S umí pořádně pocuchat orgány!

S Porsche Taycan na Hockenheimringu: Turbo S umí pořádně pocuchat orgány!

Pro Porsche je jeho první elektromobil (vynecháme-li vůz Egger-Lohner C.2 Phaeton z roku 1898) velký úspěch, v loňském roce dodalo 20 000 kusů. Toto nové provedení dorazí k prodejcům v půlce března. Ceny zatím nebyly zveřejněny.

Porsche

Porsche je německý výrobce sportovních automobilů. Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche. V roce 1961 vznikl první model legendární řady 911, která se stále vyrábí.

V roce 2009 Porsche – coby velmi profitabilní automobilku – ovládl Volkswagen.

Porsche 718 • Porsche 911 • Porsche Taycan • Porsche Panamera • Porsche Macan • Porsche Cayenne

Nová Škoda Fabia je luxusnější. Už jsme ji řídili, bude to největší malé auto na trhu

Škoda Fabia IV 1.0 TSI DSG

Čtvrtá generace Škody Fabia je za rohem, představí se už v květnu, od léta si ji budete moci objednat v rámci předprodeje a s podzimem dorazí na showroomy a k prvním zákazníkům.

včera | Jiří Baborský | 65 příspěvků
TEST Volkswagen Golf GTE 1.4 PHEV: Dobrý přítel bohatého pendlera

Volkswagen Golf GTE

Plug-in hybridní GTE je nejvýkonnější eko verzí Volkswagenu Golf. Slibuje úsporný provoz i vysoký výkon, jak ale funguje v podmínkách české zimy?

24.  2.  2021 | Richard Herbich | 26 příspěvků
TEST Kia e-Soul 64 kWh: Sladký život s volty a ampéry i v třeskutých mrazech?

Kia e-Soul 64 kWh

První generace Kie Soul se světu představila už v roce 2008 a pro značku představovala důležitý milník. V té době Kia nabízela vcelku fádně vypadající picanta, ria nebo cee’dy a funky krabička na čtyřech kolech byla konečně vozem, po které bylo možné toužit.

21.  2.  2021 | Richard Herbich | 42 příspěvků