Porsche pracuje na motoru s proměnnou kompresí VarioCom

Porsche pracuje na motoru s proměnnou kompresí VarioCom

Automobilka Porsche chystá supersport, který by soupeřil například s Ferrari 488 GTB nebo McLarenem 650S. Zařadí se mezi 911 Turbo a vrcholný model 918. Veliká revoluce se ale odehraje pod kapotou. Porsche 960, jak se tento model bude jmenovat, dostane nový plochý osmiválec s proměnnou kompresí, píše britský Car Magazine.

Porsche tento systém pracovně nazývá VarioCom a má pomoci zlepšit efektivitu spalování a zároveň snížit emise. Poprvé bude použit právě v novém plochém osmiválci, který se dostane do zmíněného supersportu.

Test Porsche 911 Carrera S: turbo s malým T

Test Porsche 911 Carrera S: turbo s malým T

Plochý osmiválec vychází z projektu rozpracovaného pro novou generaci motorů pro Porsche 911. Když Porsche zjistilo, že už nemá kam jít s vrtáním šestiválce, začalo vymýšlet nový osmiválec. Ovšem pak se rozhodlo přejít na přeplňování. Projekt plochého osmiválce tak může pokračovat nyní.

Porsche si nechalo patentovat kompaktní systém ovládající proměnnou délku ojnic, což je také způsob, jak měnit kompresní poměr motoru. A proč to všechno? Při malém zatížení může motor pracovat efektivně s vysokou kompresí a rychlou reakcí na plyn. Když se ale zatížení zvýší a turbodmychadlo (ano, tento motor bude s přeplňováním) začne do motoru tlačit více vzduchu, motor se upraví do režimu s nižší kompresí.

Duel: Audi R8 4.2 FSI vs. Porsche 911 Carrera 4S na českých silnicích

Duel: Audi R8 4.2 FSI vs. Porsche 911 Carrera 4S na českých silnicích

Supersport Porsche 960 je teprve ve stádiu příprav. Porsche pracuje na úplně nové platformě a plochý osmiválec 3,9 l se čtyřmi turbodmychadly také ještě není hotov. Výsledek by ale měl nabídnout výkony za hranicí 600 koní a akceleraci na 100 km/h i díky pohonu všech kol za 2,5 sekundy.

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

včera | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků