Porsche pracuje na motoru s proměnnou kompresí VarioCom

Porsche pracuje na motoru s proměnnou kompresí VarioCom

Automobilka Porsche chystá supersport, který by soupeřil například s Ferrari 488 GTB nebo McLarenem 650S. Zařadí se mezi 911 Turbo a vrcholný model 918. Veliká revoluce se ale odehraje pod kapotou. Porsche 960, jak se tento model bude jmenovat, dostane nový plochý osmiválec s proměnnou kompresí, píše britský Car Magazine.

Porsche tento systém pracovně nazývá VarioCom a má pomoci zlepšit efektivitu spalování a zároveň snížit emise. Poprvé bude použit právě v novém plochém osmiválci, který se dostane do zmíněného supersportu.

Test Porsche 911 Carrera S: turbo s malým T

Test Porsche 911 Carrera S: turbo s malým T

Plochý osmiválec vychází z projektu rozpracovaného pro novou generaci motorů pro Porsche 911. Když Porsche zjistilo, že už nemá kam jít s vrtáním šestiválce, začalo vymýšlet nový osmiválec. Ovšem pak se rozhodlo přejít na přeplňování. Projekt plochého osmiválce tak může pokračovat nyní.

Porsche si nechalo patentovat kompaktní systém ovládající proměnnou délku ojnic, což je také způsob, jak měnit kompresní poměr motoru. A proč to všechno? Při malém zatížení může motor pracovat efektivně s vysokou kompresí a rychlou reakcí na plyn. Když se ale zatížení zvýší a turbodmychadlo (ano, tento motor bude s přeplňováním) začne do motoru tlačit více vzduchu, motor se upraví do režimu s nižší kompresí.

Duel: Audi R8 4.2 FSI vs. Porsche 911 Carrera 4S na českých silnicích

Duel: Audi R8 4.2 FSI vs. Porsche 911 Carrera 4S na českých silnicích

Supersport Porsche 960 je teprve ve stádiu příprav. Porsche pracuje na úplně nové platformě a plochý osmiválec 3,9 l se čtyřmi turbodmychadly také ještě není hotov. Výsledek by ale měl nabídnout výkony za hranicí 600 koní a akceleraci na 100 km/h i díky pohonu všech kol za 2,5 sekundy.

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

včera | Miro Mihálik | 21 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků