Porsche pracuje na motoru s proměnnou kompresí VarioCom

Porsche pracuje na motoru s proměnnou kompresí VarioCom

Automobilka Porsche chystá supersport, který by soupeřil například s Ferrari 488 GTB nebo McLarenem 650S. Zařadí se mezi 911 Turbo a vrcholný model 918. Veliká revoluce se ale odehraje pod kapotou. Porsche 960, jak se tento model bude jmenovat, dostane nový plochý osmiválec s proměnnou kompresí, píše britský Car Magazine.

Porsche tento systém pracovně nazývá VarioCom a má pomoci zlepšit efektivitu spalování a zároveň snížit emise. Poprvé bude použit právě v novém plochém osmiválci, který se dostane do zmíněného supersportu.

Test Porsche 911 Carrera S: turbo s malým T

Test Porsche 911 Carrera S: turbo s malým T

Plochý osmiválec vychází z projektu rozpracovaného pro novou generaci motorů pro Porsche 911. Když Porsche zjistilo, že už nemá kam jít s vrtáním šestiválce, začalo vymýšlet nový osmiválec. Ovšem pak se rozhodlo přejít na přeplňování. Projekt plochého osmiválce tak může pokračovat nyní.

Porsche si nechalo patentovat kompaktní systém ovládající proměnnou délku ojnic, což je také způsob, jak měnit kompresní poměr motoru. A proč to všechno? Při malém zatížení může motor pracovat efektivně s vysokou kompresí a rychlou reakcí na plyn. Když se ale zatížení zvýší a turbodmychadlo (ano, tento motor bude s přeplňováním) začne do motoru tlačit více vzduchu, motor se upraví do režimu s nižší kompresí.

Duel: Audi R8 4.2 FSI vs. Porsche 911 Carrera 4S na českých silnicích

Duel: Audi R8 4.2 FSI vs. Porsche 911 Carrera 4S na českých silnicích

Supersport Porsche 960 je teprve ve stádiu příprav. Porsche pracuje na úplně nové platformě a plochý osmiválec 3,9 l se čtyřmi turbodmychadly také ještě není hotov. Výsledek by ale měl nabídnout výkony za hranicí 600 koní a akceleraci na 100 km/h i díky pohonu všech kol za 2,5 sekundy.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků