Porsche potvrzuje konec naftových motorů. Další kroky nikoho nepřekvapí

Obdobné zprávy jsme od Porsche slyšeli již letos v únoru. Nyní však německá automobilka oficiálně potvrzuje, že naftové motory už v její nabídce v budoucnu opravdu neuvidíme.

Přísnější emisní normy, nízká poptávka od zákazníků a také aféra Dieselgate. Již letos v únoru mělo Porsche dost důvodů k tomu, aby ukončilo nabídku naftových motorů u svých modelů Macan a Panamera. Co bude s naftou dál u vozů Porsche, to ovšem tehdy nebylo zcela potvrzeno.

Nyní však automobilka oficiálně uvádí, že do budoucna už s naftovými motory vůbec nepočítá. Nových dieselů se tedy v modelech Porsche nedočkáme, jelikož hybridy a elektromobily mají větší potenciál. Samotná poptávka po naftě v Porsche byla navíc v roce 2017 na úplném minimu. Pouhých 12 % vozů mělo loni v rámci celosvětových prodejů naftovou motorizaci.

Elektrické Porsche Taycan na Ringu. Rival Tesly v tichosti najíždí kilometry

Elektrické Porsche Taycan na Ringu. Rival Tesly v tichosti najíždí kilometry

„Porsche nechce na naftové motory vrhat špatné světlo. Stále se bude jednat o důležitou technologii na poli pohonných jednotek. Pro nás jako výrobce sportovních vozů ale vždy hrála vedlejší roli a došli jsme k názoru, že bychom chtěli vidět naši budoucnost bez nafty. Samozřejmě se ale budeme o naše stávající majitele naftových modelů nadále starat profesionálním přístupem, který očekávají,“ prohlásil CEO německé značky Oliver Blume.

Zvýšené soustředění na elektrifikaci lze vidět už nyní. Porsche se pomalu chystá na uvedení svého elektromobilu Taycan, přičemž s hybridním ústrojím jsou dnes nabízeny modely Cayenne a Panamera. Do roku 2025 pak chce Porsche nabízet každý druhý model s elektrifikovaným pohonem, tedy jako hybrid nebo s plně elektrickým ústrojím.

TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

včera | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 68 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků