Porsche potvrzuje konec naftových motorů. Další kroky nikoho nepřekvapí

Obdobné zprávy jsme od Porsche slyšeli již letos v únoru. Nyní však německá automobilka oficiálně potvrzuje, že naftové motory už v její nabídce v budoucnu opravdu neuvidíme.

Přísnější emisní normy, nízká poptávka od zákazníků a také aféra Dieselgate. Již letos v únoru mělo Porsche dost důvodů k tomu, aby ukončilo nabídku naftových motorů u svých modelů Macan a Panamera. Co bude s naftou dál u vozů Porsche, to ovšem tehdy nebylo zcela potvrzeno.

Nyní však automobilka oficiálně uvádí, že do budoucna už s naftovými motory vůbec nepočítá. Nových dieselů se tedy v modelech Porsche nedočkáme, jelikož hybridy a elektromobily mají větší potenciál. Samotná poptávka po naftě v Porsche byla navíc v roce 2017 na úplném minimu. Pouhých 12 % vozů mělo loni v rámci celosvětových prodejů naftovou motorizaci.

Elektrické Porsche Taycan na Ringu. Rival Tesly v tichosti najíždí kilometry

Elektrické Porsche Taycan na Ringu. Rival Tesly v tichosti najíždí kilometry

„Porsche nechce na naftové motory vrhat špatné světlo. Stále se bude jednat o důležitou technologii na poli pohonných jednotek. Pro nás jako výrobce sportovních vozů ale vždy hrála vedlejší roli a došli jsme k názoru, že bychom chtěli vidět naši budoucnost bez nafty. Samozřejmě se ale budeme o naše stávající majitele naftových modelů nadále starat profesionálním přístupem, který očekávají,“ prohlásil CEO německé značky Oliver Blume.

Zvýšené soustředění na elektrifikaci lze vidět už nyní. Porsche se pomalu chystá na uvedení svého elektromobilu Taycan, přičemž s hybridním ústrojím jsou dnes nabízeny modely Cayenne a Panamera. Do roku 2025 pak chce Porsche nabízet každý druhý model s elektrifikovaným pohonem, tedy jako hybrid nebo s plně elektrickým ústrojím.

TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

dnes | Petr Schnagl | 8 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

včera | Miro Mihálik | 54 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 15 příspěvků