Porsche potvrzuje konec naftových motorů. Další kroky nikoho nepřekvapí

Obdobné zprávy jsme od Porsche slyšeli již letos v únoru. Nyní však německá automobilka oficiálně potvrzuje, že naftové motory už v její nabídce v budoucnu opravdu neuvidíme.

Přísnější emisní normy, nízká poptávka od zákazníků a také aféra Dieselgate. Již letos v únoru mělo Porsche dost důvodů k tomu, aby ukončilo nabídku naftových motorů u svých modelů Macan a Panamera. Co bude s naftou dál u vozů Porsche, to ovšem tehdy nebylo zcela potvrzeno.

Nyní však automobilka oficiálně uvádí, že do budoucna už s naftovými motory vůbec nepočítá. Nových dieselů se tedy v modelech Porsche nedočkáme, jelikož hybridy a elektromobily mají větší potenciál. Samotná poptávka po naftě v Porsche byla navíc v roce 2017 na úplném minimu. Pouhých 12 % vozů mělo loni v rámci celosvětových prodejů naftovou motorizaci.

Elektrické Porsche Taycan na Ringu. Rival Tesly v tichosti najíždí kilometry

Elektrické Porsche Taycan na Ringu. Rival Tesly v tichosti najíždí kilometry

„Porsche nechce na naftové motory vrhat špatné světlo. Stále se bude jednat o důležitou technologii na poli pohonných jednotek. Pro nás jako výrobce sportovních vozů ale vždy hrála vedlejší roli a došli jsme k názoru, že bychom chtěli vidět naši budoucnost bez nafty. Samozřejmě se ale budeme o naše stávající majitele naftových modelů nadále starat profesionálním přístupem, který očekávají,“ prohlásil CEO německé značky Oliver Blume.

Zvýšené soustředění na elektrifikaci lze vidět už nyní. Porsche se pomalu chystá na uvedení svého elektromobilu Taycan, přičemž s hybridním ústrojím jsou dnes nabízeny modely Cayenne a Panamera. Do roku 2025 pak chce Porsche nabízet každý druhý model s elektrifikovaným pohonem, tedy jako hybrid nebo s plně elektrickým ústrojím.

TEST Mercedes-Benz A 180 d: Opravdu potřebujete naftu?

Mercedes-Benz A 180 d

Nová generace Mercedesu třídy A dostala svěží vnější tvary a doslova revoluční interiér. Otestovali jsme jedinou vznětovou verzi nabídky a příjemně překvapila nejenom reálnou spotřebou.

16.  12.  2018 | Jan Mička | 45 příspěvků
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 22 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků