Porsche potvrzuje konec naftových motorů. Další kroky nikoho nepřekvapí

Obdobné zprávy jsme od Porsche slyšeli již letos v únoru. Nyní však německá automobilka oficiálně potvrzuje, že naftové motory už v její nabídce v budoucnu opravdu neuvidíme.

Přísnější emisní normy, nízká poptávka od zákazníků a také aféra Dieselgate. Již letos v únoru mělo Porsche dost důvodů k tomu, aby ukončilo nabídku naftových motorů u svých modelů Macan a Panamera. Co bude s naftou dál u vozů Porsche, to ovšem tehdy nebylo zcela potvrzeno.

Nyní však automobilka oficiálně uvádí, že do budoucna už s naftovými motory vůbec nepočítá. Nových dieselů se tedy v modelech Porsche nedočkáme, jelikož hybridy a elektromobily mají větší potenciál. Samotná poptávka po naftě v Porsche byla navíc v roce 2017 na úplném minimu. Pouhých 12 % vozů mělo loni v rámci celosvětových prodejů naftovou motorizaci.

Elektrické Porsche Taycan na Ringu. Rival Tesly v tichosti najíždí kilometry

Elektrické Porsche Taycan na Ringu. Rival Tesly v tichosti najíždí kilometry

„Porsche nechce na naftové motory vrhat špatné světlo. Stále se bude jednat o důležitou technologii na poli pohonných jednotek. Pro nás jako výrobce sportovních vozů ale vždy hrála vedlejší roli a došli jsme k názoru, že bychom chtěli vidět naši budoucnost bez nafty. Samozřejmě se ale budeme o naše stávající majitele naftových modelů nadále starat profesionálním přístupem, který očekávají,“ prohlásil CEO německé značky Oliver Blume.

Zvýšené soustředění na elektrifikaci lze vidět už nyní. Porsche se pomalu chystá na uvedení svého elektromobilu Taycan, přičemž s hybridním ústrojím jsou dnes nabízeny modely Cayenne a Panamera. Do roku 2025 pak chce Porsche nabízet každý druhý model s elektrifikovaným pohonem, tedy jako hybrid nebo s plně elektrickým ústrojím.

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 142 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků