Porsche potvrzuje konec naftových motorů. Další kroky nikoho nepřekvapí

Obdobné zprávy jsme od Porsche slyšeli již letos v únoru. Nyní však německá automobilka oficiálně potvrzuje, že naftové motory už v její nabídce v budoucnu opravdu neuvidíme.

Přísnější emisní normy, nízká poptávka od zákazníků a také aféra Dieselgate. Již letos v únoru mělo Porsche dost důvodů k tomu, aby ukončilo nabídku naftových motorů u svých modelů Macan a Panamera. Co bude s naftou dál u vozů Porsche, to ovšem tehdy nebylo zcela potvrzeno.

Nyní však automobilka oficiálně uvádí, že do budoucna už s naftovými motory vůbec nepočítá. Nových dieselů se tedy v modelech Porsche nedočkáme, jelikož hybridy a elektromobily mají větší potenciál. Samotná poptávka po naftě v Porsche byla navíc v roce 2017 na úplném minimu. Pouhých 12 % vozů mělo loni v rámci celosvětových prodejů naftovou motorizaci.

Elektrické Porsche Taycan na Ringu. Rival Tesly v tichosti najíždí kilometry

Elektrické Porsche Taycan na Ringu. Rival Tesly v tichosti najíždí kilometry

„Porsche nechce na naftové motory vrhat špatné světlo. Stále se bude jednat o důležitou technologii na poli pohonných jednotek. Pro nás jako výrobce sportovních vozů ale vždy hrála vedlejší roli a došli jsme k názoru, že bychom chtěli vidět naši budoucnost bez nafty. Samozřejmě se ale budeme o naše stávající majitele naftových modelů nadále starat profesionálním přístupem, který očekávají,“ prohlásil CEO německé značky Oliver Blume.

Zvýšené soustředění na elektrifikaci lze vidět už nyní. Porsche se pomalu chystá na uvedení svého elektromobilu Taycan, přičemž s hybridním ústrojím jsou dnes nabízeny modely Cayenne a Panamera. Do roku 2025 pak chce Porsche nabízet každý druhý model s elektrifikovaným pohonem, tedy jako hybrid nebo s plně elektrickým ústrojím.

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků