Porsche poprvé odhaluje novou 911. Bude širší, hybridní a výkonnější

Legenda pokračuje ve stejném stylu, ale zase o něco modernější a větší.

Zástupci Porsche poskytli první oficiální informace o nové generaci legendární 911. Verze s označení 992 bude technicky vycházet z předchůdce a designovou revoluci tradičně nečekejte. Přesto jsou změny značné.

Design jsme mohli vidět již z uniklé fotografie zádě, kterou přikládáme do fotogalerie. Prozradila zásadní věc - zřejmě i vozy bez pohonu všech kol dostanou spojené zadní svítilny, jako je tomu u Panamery či nového Cayennu. Celkově bude auto o pár milimetrů větší do šířky, s rozkročenějším designem. Délka by se zásadně měnit neměla Záď je o něco vyšší, což předjímá hybridní pohon, který přijde v roce 2020.

Porsche 911 GT3 RS oficiálně: Atmosférických 520 koní za 4,9 milionu Kč

Porsche 911 GT3 RS oficiálně: Atmosférických 520 koní za 4,9 milionu Kč

Technickým vrcholem běžné řady bude znovu Turbo S, tentokrát s výkonem 630 koňských sil. Méně výkonné verze mají zůstat jako dnes, nejspíš ale také lehce posílí. Hovoří se o 10 až 15 koních. Základní Carrera by tak měla posílit na přibližně 380 koňských sil. Model GT3 pak dostane přeplňování, čímž skončí éra sériově vyráběných atmosférických 911.

Jiná bude filosofie v oblasti autonomních technologií. Šéf vývoje modelu August Achleitner prozradil, že v tomto směru 911 sice pokročí, pravděpodobně dostane například hlídání jízdního pruhu, ale vždy a stále bude středem zájmu především řidič.

TEST Porsche Cayenne S: Čáry a kouzla z Bratislavy

TEST Porsche Cayenne S: Čáry a kouzla z Bratislavy

V této generaci Porsche nenabídne čistě elektrickou 911. A to i přesto, že se Porsche v čele s Mission E připravuje na svou elektrickou revoluci. Achleitner přesto přiznal, že diskuse o plně elektrické 911 jsou nyní reálné. "Před dvěma lety bych řekl, že v žádném případě, dnes to do budoucna nemohu kategoricky vyloučit," prozradil.

Interiér se silně inspiruje u nové Panamery a Cayennu. Očekávejme tak plochý design palubní desky, lesklá tlačítka na středovém panelu, nový infotainment a částečně digitální přístrojový panel. Novinku v plné kráse uvidíme na ženevském autosalonu.

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků