Porsche poprvé odhaluje novou 911. Bude širší, hybridní a výkonnější

Legenda pokračuje ve stejném stylu, ale zase o něco modernější a větší.

Zástupci Porsche poskytli první oficiální informace o nové generaci legendární 911. Verze s označení 992 bude technicky vycházet z předchůdce a designovou revoluci tradičně nečekejte. Přesto jsou změny značné.

Design jsme mohli vidět již z uniklé fotografie zádě, kterou přikládáme do fotogalerie. Prozradila zásadní věc - zřejmě i vozy bez pohonu všech kol dostanou spojené zadní svítilny, jako je tomu u Panamery či nového Cayennu. Celkově bude auto o pár milimetrů větší do šířky, s rozkročenějším designem. Délka by se zásadně měnit neměla Záď je o něco vyšší, což předjímá hybridní pohon, který přijde v roce 2020.

Porsche 911 GT3 RS oficiálně: Atmosférických 520 koní za 4,9 milionu Kč

Porsche 911 GT3 RS oficiálně: Atmosférických 520 koní za 4,9 milionu Kč

Technickým vrcholem běžné řady bude znovu Turbo S, tentokrát s výkonem 630 koňských sil. Méně výkonné verze mají zůstat jako dnes, nejspíš ale také lehce posílí. Hovoří se o 10 až 15 koních. Základní Carrera by tak měla posílit na přibližně 380 koňských sil. Model GT3 pak dostane přeplňování, čímž skončí éra sériově vyráběných atmosférických 911.

Jiná bude filosofie v oblasti autonomních technologií. Šéf vývoje modelu August Achleitner prozradil, že v tomto směru 911 sice pokročí, pravděpodobně dostane například hlídání jízdního pruhu, ale vždy a stále bude středem zájmu především řidič.

TEST Porsche Cayenne S: Čáry a kouzla z Bratislavy

TEST Porsche Cayenne S: Čáry a kouzla z Bratislavy

V této generaci Porsche nenabídne čistě elektrickou 911. A to i přesto, že se Porsche v čele s Mission E připravuje na svou elektrickou revoluci. Achleitner přesto přiznal, že diskuse o plně elektrické 911 jsou nyní reálné. "Před dvěma lety bych řekl, že v žádném případě, dnes to do budoucna nemohu kategoricky vyloučit," prozradil.

Interiér se silně inspiruje u nové Panamery a Cayennu. Očekávejme tak plochý design palubní desky, lesklá tlačítka na středovém panelu, nový infotainment a částečně digitální přístrojový panel. Novinku v plné kráse uvidíme na ženevském autosalonu.

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků