Porsche pokořeno! Bentley Continental GT zajelo rekord na Pikes Peak

Když vedle sebe postavíte Porsche a Bentley, je vám asi na první pohled jasné, co je rychlejší. Jenže ono zdání někdy klame.

Dvanáct válců a hmotnost hodně přes dvě tuny. To je Bentley Continental GT, aristokratický palác, který zajel nejrychlejší čas produkčních vozů při výjezdu na horu Pikes Peak. Při pohledu na masivní grand tourer by asi nikoho nenapadlo, že jde o lamače rekordů. A přece s ním automobilový závodník Rhys Millen zajel čas 10:18,488.

Zemřel motocyklový závodník Carlin Dunne. Jel si pro rekord na Pikes Peak

Zemřel motocyklový závodník Carlin Dunne. Jel si pro rekord na Pikes Peak

Předchozí rekord, který držel David Donner s Porsche 911 Turbo S, tak překonal o osm sekund. Průměrná rychlost činila 111.68 km/h. Jak už jsme dříve psali, u Continentalu GT nebyla provedena žádná změna na pohonném ústrojí, to znamená motor W12 o výkonu 467 kW (626 koní).

Ani být nemohla, jinak by samozřejmě rekord pro produkční vozy neplatil. Nějaké úpravy ovšem proběhnout musely, a to z hlediska bezpečnosti. Bentley tak dostalo závodní klec, skořepinové sedadlo a hasící přístroj.

Rekordní výjezd Bentley Bentayga na Pikes Peak očima řidiče (video)

Rekordní výjezd Bentley Bentayga na Pikes Peak očima řidiče (video)

Rhys Millen byl přítomen za volantem Bentley už v loňském roce, kdy s Bentaygou překonal rekord pro SUV. Vítězná jízda oslav Bentley ke stému výročí založení značky tak úspěšně pokračuje. Na video z jízdy netrpělivě čekáme.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 59 příspěvků