Porsche po letech připomnělo zákulisí slavné reklamy. Pracovalo na ní 162 lidí

Za deset let starou reklamou na Porsche Panamera jsou tři natáčecí dny. Její tvůrce tvrdí, že cesta k něčemu tak velkému může začít i s obyčejným telefonem v ruce.

„Každé Porsche vypráví příběh a samotná značka je tak bohatá na historii, že příběhy vypráví sama o sobě. Vozy Porsche jsou přirozeně krásné, ale pod kůží skrývají schopnosti na nejvyšší úrovni. Natáčel jsem reklamy pro prakticky každou automobilovou společnost na světě, ale Porsche je jedna z těch značek, která vám dá něco navíc“, vypráví Jeff Zwart, automobilový závodník, fotograf a filmař.

Německý výrobce sportovních automobilů vyzpovídal tohoto uznávaného tvůrce v rámci projektu #GetCreativeWithPorsche, kdy veřejnosti představuje špičky z různých kreativních oborů. Jeff Zwart je Američan v již důchodovém věku, který se učil řídit na Porsche 901 svého otce. Vztah ke stuttgartským vozům si tak budoval již odmala.

Fotograf vytvořil z Lega známé snímky z minulosti Porsche. Výsledek stojí za to

Fotograf vytvořil z Lega známé snímky z minulosti Porsche. Výsledek stojí za to

Přes třicet let fotografoval a natáčel reklamy po celém světě. Jeho díla jste už určitě viděli, jenom to třeba ani nevíte. Stál například za spektakulárním videem, ve kterém Ken Block terorizuje trať Pikes Peak s upraveným Fordem Mustang. Prsty má v celovečerním komediálním drama The Art of Racing in the Rain, které v Česku bohužel není moc známé.

Jaké rady přináší ostřílený filmař? Zaprvé podotýká, že ho na filmařskou činnost připravila práce fotografa. Zwart fotil pro americký magazín Road and Track a během deseti let získal tu správnou disciplínu a vychytal si potřebné úhly, které se poté snažil transformovat z papíru na obrazovky.

Zajímavý nápad od Porsche: Do klasických aut teď šetrně dostanete infotainment

Zajímavý nápad od Porsche: Do klasických aut teď šetrně dostanete infotainment

Filmaři teď prý žijí ve zlaté éře. Mají k dispozici různé aparáty v širokém cenovém rozpětí. Začít se ale dá i s obyčejným telefonem. Podotýká, že je důležité pracovat s něčím, co filmaře nezatěžuje. Kamera by měla být jako prodloužená paže. Zároveň je ale třeba dbát na kvalitu. „Svítí slunce, blíží se bouře a auto se k vám řítí smykem. Pokud nejste schopni dostatečně rychle kameru připravit, máte špatné vybavení.“

Pro začátek ale nic extra nepotřebujete. Nejdůležitější je totiž příběh a myšlenka celého díla. Žijeme ve světě, kde nás i ta nejjednodušší a nejmenší kamera dokáže vtáhnout do vzrušujícího příběhu. Pokud najdete sobě a své kameře ten správný úhel pohledu, máte vyhráno.

Nakreslete si nové Porsche 911. Procesem kresby vás provede otec jeho designu

Nakreslete si nové Porsche 911. Procesem kresby vás provede otec jeho designu

Zajímavé také je, že profesionální filmaři si jednotlivé spoty zakreslují na papír. Reklama trvající třicet sekund znamená třicet kreslených sekvencí s přesně danými záběry. Úkolem pak je, dostat tyto sekvence na paměťovou kartu. Pokud se do filmařiny pouštíte, hlídejte si také světlo. Směr, kterým dopadá na auto, vám může pomoci v tom, co chcete divákům sdělit.

„Lidé si také myslí, že na natáčení potřebujete vždy jasnou a čistou oblohu. Podle mé zkušenosti je to ale právě špatné počasí, které otevírá nové možnosti.“ Práci tohoto mistra kamery si můžete připomenout níže, kde najdete deset let starou a již legendární reklamu na Porsche Panamera

Nové Porsche 911 Targa oficiálně: Vše je vlastně při starém. A to je dobře!

Nové Porsche 911 Targa oficiálně: Vše je vlastně při starém. A to je dobře!

Automobilka pak připomíná video, ve kterém ukazuje zákulisí tohoto jedinečného spotu. Již dávno není tajemstvím, že na něm pracovalo 162 lidí, mezi nimiž byli i dva profesionální piloti vrtulníků s kamerami. Dnes by se na takovou práci už použil nejspíš dron. Je to ale jen krátká ukázka toho, kolik práce je za spotem o délce jedné minuty.

„Filmařina je rozšíření vaší osobnosti. Neustále se vyvíjí a neustále vás podrobuje různým výzvám. Ať už je to čas, rozpočet nebo světlo. Naučte se tyto výzvy milovat. Vše si plánujte, ale buďte připraveni na vše reagovat“, dodává Zwart nakonec.

TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 9 příspěvků
S elektrickou Mazdou MX-30 poprvé v Česku: Když to musí být, ať je to takhle!

Mazda MX-30

Nenechejte se zmást německou espézetkou. Novou Mazdu MX-30 jsme poprvé zkoušeli na českých silnicích a doslova nás nadchla!

2.  7.  2020 | Jan Mička | 34 příspěvků