Porsche plně ovládne koncern Volkswagen

18 komentářů

matt
3. května • 21:04

Trochu porsche uz byl i kdysi davno seat (motory a design):-D

wartburg
3. května • 22:40

hej to bol, no vtedy stal uplne za hovno!
Teraz ked patri VW je to aspon auto, vtedy to bolo len pravidelne priblizovadlo do servisu!
:-O

rosta
3. května • 19:44

Pan Ondrašík asi usiluje o místo v Blesku a toto je odrazový stupínek

michal
3. května • 20:55

Velice povedená poznámka......bravo :-D mozna jeste do Aha! dobrej :-P

Polovnik
3. května • 17:43

Piech ovládá Porsche a s novými manažery i VW. 30% mu bohatě stačí na zákulisní moc, na zbytek nemá peníze. Přez VW ovládá i MAN a Scanii, i když metodou 30% z 30% z 30%, takže mu na MAN stačí v podstatě směšná 3%.
Teď bude 10-20 let pomalu tunelovat, a nakonec nashromáždí tolik peněz, že si všechny ty firmy bude moci i skutečně koupit, a nebude už muset obírat malé akcionáře co vlastní 70% těch podniků.

Denny
3. května • 16:53

Jak si nekdo muze psat takhle naprosto jasne lzi hned v tiutulku?!?!?!? Co je tohle za bulvar...

m4x
3. května • 18:21

To není lež, pouze se jedná o neschopnost autora článku.

Bobek
3. května • 12:52

Proboha vždyť je to aspoň podle prohlášení Porsche úplně jinak! Porsche sice chce navýšit podíl, ale o zbytek nemá zájem - podle zákona však musí podat nabídku na odkup ostatních akcií, jelikož je ale nechce, tak je ta nabídka právě na takové úrovni.

Vavroch
3. května • 11:06

Ekonomická analýza redaktora Ondrášíka je dechberoucí.

Patrik
3. května • 10:36

Proboha zamyslete se! To uz neni bulvarni maniplace se slovicky, to je uplne totalni dezinformace. Porsche zadny VW neovladne, alespon ne v blize dobe! Porsche muselo ucinit nabidku na odkup akcii, proto nabidlo nejakou sumu danou zakonem. Z te je celkem jasne, ze o zbytek nema (momentalne a za techto podminek) zajem. Paklize ovsem akcionari tuto nabidku nebudou akceptovat, muze Porsche kdykoli pozdeji akcie kupovat v jakemkoli mnozstvi a za jakoukoli cenu.

neodborník
3. května • 9:21

Podíval jsem se k tomuto tématu ještě na www.auto.cz a dozvěděl se víc. Víc faktů, méně senzace.

El Carlos
3. května • 10:22

Hmm, tak tam pozdravuj... B-]

_Teddy_
3. května • 9:08

No to su skvele zakony, fakt! Takze mozno stovky akcionarov (alebo mozno len desiati akcionari), ktori dokopy vlastnia 70% akcii ich *musia* ponuknut na odpredaj, a to so zakonom stanovenou stratou (za 90% trznej hodnoty, krasny priklad ako behom 1 dna prist nie vlastno vinou o 10% majetku), pretoze niekto iny ma 30%. V kazdej normalnej spolocnosti by rozhodovacie pravo malo tych 70%, alebo minimalne 51%. Tomu sa tusim vravi "vlada mensiny", ale s tym maju tusim v Nemecku uz bohate skusenosti...

zdenek
3. května • 9:49

Co to placas :-D Porsche MUSI nabidnout ostatnim akcionarum odprodej akcii, ostatni akcionari MUZOU nebo NEMUSI akcie prodat. Porsche ma jen povinnost ucinit nabidku na odkup akcii, vzhledem k tomu ze nabidlo mensi nez trzni cenu, tak po tech zbyvajicich 70% asi moc netouzi. ;-)

Cynik
3. května • 22:59

Omyl. Pokud bych měl akcie VW a chtěl je prodat, pak je MUSÍM napřed nabídnout Porsche, a ta má možnost je odkoupit za 90% jejich tržní hodnoty - čili jsem ztratil 10% z ceny. Alespoň tak to vyplývá z článku, ale příjde mi to volaké čudné. :-)

Cynik
3. května • 23:24

Tak jsem si doplnil vzdělání a beru zpět, co jsem napsal. V článku to je špatně.

Bender
3. května • 8:18

Ale už vidím xicht někoho až vyleze z porsche a vedle něj bude Fabka a ta onálepkovaná PORSCHE GROUP apod.....B-]

El Carlos
3. května • 10:23

Ono už teď vypadá trochu divně, když Fabie mají na zadním skle velký nápis PORSCHE - PRAHA - NĚCONaštěstí už většina ví, že takto označené auto patří nebohým majitelům, kteří si vybrali špatného prodejce ;-)

Doporučujeme

Články odjinud