Porsche Panamera, výkony jsou odhaleny

„Pějme píseň dokola”, začíná jedna písnička a výborně se hodí k budoucímu modelu Porsche Panamera. Velký sedan, který se na trhu objeví až za více než rok a půl, se nám s železnou pravidelní pravidelností odhaluje. Vždy ovšem kousek po kousku.

Nyní přišla německá média s prvními technickými údaji. Pokud jste čekali něco převratného, pak budete zklamaní, protože dle těchto zdrojů dostane Panamera přesně to, co bylo v podstatě jasné od počátku.

Základem při uvedení nabídky budou dva osmiválce o objemu 4,8 l. První atmosférický s výkonem 405 koní a druhý turbem přeplňovaný s výkonem 520 k. O rok později se do nabídky má přidat šestiválec 3,6 o výkonu 300 koní a za další rok zde bude i hybrid.

Nabídka tak v podstatě kopíruje to, co nabízí současný model Cayenne, ovšem s tím rozdílem, že u Panamery mají být výkony mírně navýšeny. Zda budou čísla přesně taková, jako uvádíme, nelze zaručit, ale pokud se nestane nic nečekaného, budou přinejhorším velmi podobná.

Výhody Panamery mají být i v tom, že by neměla dostat omezovač rychlosti. Takže budete moci jezdit hravě s téměř pětimetrovým sedano-kupé rychlostí přes 290 km/h. Němci spekulují o překonání rychlosti 300 km/h, což by nejvýkonnější verze měly zvládnout.

Velmi zajímavou informací pak byly zveřejněné ceny, kterým se ale příliš věřit nedá. Dle nich má verze Turbo stát 125 000 eur (přibližně 3,3 mil. Kč) což by byla cena vcelku příjemná s ohledem na renomé značky a výkon.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků