Porsche Panamera: vrchol efektivní výroby

Porsche Panamera: vrchol efektivní výroby

V dubnu letošního roku začala v lipské továrně společnosti Porsche sériová výroba čtvrté modelové řady Porsche – modelu Panamera. Pro tuto zřejmě nejmodernější továrnu světa, kde se na jedné lince vyrábějí nejvyspělejšími metodami modely Panamera a Cayenne, vyvinula společnost Porsche zcela nový logistický systém. Díky jeho implementaci dochází k optimalizaci výrobního procesu a tím k maximálnímu zvýšení efektivity výroby. Pro začlenění výroby modelu Panamera byl vyvinut zcela nový logistický koncept výroby, který v sobě skrývá mnoho zdokonalení. Jedná se především o přesný plán, v němž jsou všichni dodavatelé začleněni do výroby a dodávají potřebné komponenty na výrobní linku jen hodinu před jejich montáží. Vzhledem k tomu, že většina dodavatelských společností pochází z Německa, lze říci, že v Panameře je možné nalézt zhruba 70 procent německých dílů.

Do lipské výrobní haly o rozloze 25 000 m2, přilehlého logistického střediska a analytického a tréninkového centra společnost Porsche investovala přibližně 150 milionů eur. Principy tzv. „štíhlé výroby“ byly do továrny aplikovány již od začátku její stavby v roce 2002. Její vznik si vyžádal investici ve výši 127 milionů eur. Současně s kompletní restrukturalizací společnosti Porsche v devadesátých letech byly zavedeny také nové principy výroby, které pocházely především z Japonska. Aby se však dostálo vysokým požadavkům zákazníků Porsche, byl na zaměstnance továrny v Lipsku kladen velký důraz. V současnosti má celý výrobní závod přibližně 600 zaměstnanců. V lipské továrně Porsche se mezi roky 2003 a 2006 ručně vyrobilo 1 270 kusů supersportovního modelu Carrera GT. Počátkem letošního roku sjel z výrobní linky v Lipsku Cayenne s pořadovým číslem 250 000. Součástí továrny je moderní zákaznické centrum včetně testovacích sekcí s šestikilometrovou off-roadovou tratí.

Model Panamera je zaměřen na nové skupiny zákazníků luxusních vozů. Automobil spojuje vysokou míru komfortu, prostornost a extrémně sportovní jízdní projev, doplněný přijatelnou spotřebou paliva. Panamera do segmentu luxusních vozů přichází se zcela novým pojetím. Automobil se na německém trhu začne prodávat 12. září a vstoupí na trh ve třech verzích, jež budou vybaveny motory V8 s výkonem 500 koní. Porsche plánuje, že během celého životního cyklu tohoto vozu prodá přibližně 20 000 kusů modelu Panamera.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 


 

bazar

Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 81 410 km
Cena: 1 000 000 Kč
Porsche 911 3,4
Rok výroby: 2012
Stav: 49 701 km
Cena: 1 850 000 Kč
Porsche Cayenne 3,6
Rok výroby: 2008
Stav: 155 155 km
Cena: 430 000 Kč
Porsche Cayenne 3,2
Rok výroby: 2006
Stav: 267 049 km
Cena: 200 000 Kč
Porsche Cayenne 4,5
Rok výroby: 2007
Stav: 188 379 km
Cena: 300 000 Kč
Porsche Panamera 3,6
Rok výroby: 2010
Stav: 125 205 km
Cena: 900 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 3 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků