Porsche Panamera: vrchol efektivní výroby

V dubnu letošního roku začala v lipské továrně společnosti Porsche sériová výroba čtvrté modelové řady Porsche – modelu Panamera. Pro tuto zřejmě nejmodernější továrnu světa, kde se na jedné lince vyrábějí nejvyspělejšími metodami modely Panamera a Cayenne, vyvinula společnost Porsche zcela nový logistický systém. Díky jeho implementaci dochází k optimalizaci výrobního procesu a tím k maximálnímu zvýšení efektivity výroby. Pro začlenění výroby modelu Panamera byl vyvinut zcela nový logistický koncept výroby, který v sobě skrývá mnoho zdokonalení. Jedná se především o přesný plán, v němž jsou všichni dodavatelé začleněni do výroby a dodávají potřebné komponenty na výrobní linku jen hodinu před jejich montáží. Vzhledem k tomu, že většina dodavatelských společností pochází z Německa, lze říci, že v Panameře je možné nalézt zhruba 70 procent německých dílů.

Do lipské výrobní haly o rozloze 25 000 m2, přilehlého logistického střediska a analytického a tréninkového centra společnost Porsche investovala přibližně 150 milionů eur. Principy tzv. „štíhlé výroby“ byly do továrny aplikovány již od začátku její stavby v roce 2002. Její vznik si vyžádal investici ve výši 127 milionů eur. Současně s kompletní restrukturalizací společnosti Porsche v devadesátých letech byly zavedeny také nové principy výroby, které pocházely především z Japonska. Aby se však dostálo vysokým požadavkům zákazníků Porsche, byl na zaměstnance továrny v Lipsku kladen velký důraz. V současnosti má celý výrobní závod přibližně 600 zaměstnanců. V lipské továrně Porsche se mezi roky 2003 a 2006 ručně vyrobilo 1 270 kusů supersportovního modelu Carrera GT. Počátkem letošního roku sjel z výrobní linky v Lipsku Cayenne s pořadovým číslem 250 000. Součástí továrny je moderní zákaznické centrum včetně testovacích sekcí s šestikilometrovou off-roadovou tratí.

Model Panamera je zaměřen na nové skupiny zákazníků luxusních vozů. Automobil spojuje vysokou míru komfortu, prostornost a extrémně sportovní jízdní projev, doplněný přijatelnou spotřebou paliva. Panamera do segmentu luxusních vozů přichází se zcela novým pojetím. Automobil se na německém trhu začne prodávat 12. září a vstoupí na trh ve třech verzích, jež budou vybaveny motory V8 s výkonem 500 koní. Porsche plánuje, že během celého životního cyklu tohoto vozu prodá přibližně 20 000 kusů modelu Panamera.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 


 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků