Porsche Panamera: vrchol efektivní výroby

V dubnu letošního roku začala v lipské továrně společnosti Porsche sériová výroba čtvrté modelové řady Porsche – modelu Panamera. Pro tuto zřejmě nejmodernější továrnu světa, kde se na jedné lince vyrábějí nejvyspělejšími metodami modely Panamera a Cayenne, vyvinula společnost Porsche zcela nový logistický systém. Díky jeho implementaci dochází k optimalizaci výrobního procesu a tím k maximálnímu zvýšení efektivity výroby. Pro začlenění výroby modelu Panamera byl vyvinut zcela nový logistický koncept výroby, který v sobě skrývá mnoho zdokonalení. Jedná se především o přesný plán, v němž jsou všichni dodavatelé začleněni do výroby a dodávají potřebné komponenty na výrobní linku jen hodinu před jejich montáží. Vzhledem k tomu, že většina dodavatelských společností pochází z Německa, lze říci, že v Panameře je možné nalézt zhruba 70 procent německých dílů.

Do lipské výrobní haly o rozloze 25 000 m2, přilehlého logistického střediska a analytického a tréninkového centra společnost Porsche investovala přibližně 150 milionů eur. Principy tzv. „štíhlé výroby“ byly do továrny aplikovány již od začátku její stavby v roce 2002. Její vznik si vyžádal investici ve výši 127 milionů eur. Současně s kompletní restrukturalizací společnosti Porsche v devadesátých letech byly zavedeny také nové principy výroby, které pocházely především z Japonska. Aby se však dostálo vysokým požadavkům zákazníků Porsche, byl na zaměstnance továrny v Lipsku kladen velký důraz. V současnosti má celý výrobní závod přibližně 600 zaměstnanců. V lipské továrně Porsche se mezi roky 2003 a 2006 ručně vyrobilo 1 270 kusů supersportovního modelu Carrera GT. Počátkem letošního roku sjel z výrobní linky v Lipsku Cayenne s pořadovým číslem 250 000. Součástí továrny je moderní zákaznické centrum včetně testovacích sekcí s šestikilometrovou off-roadovou tratí.

Model Panamera je zaměřen na nové skupiny zákazníků luxusních vozů. Automobil spojuje vysokou míru komfortu, prostornost a extrémně sportovní jízdní projev, doplněný přijatelnou spotřebou paliva. Panamera do segmentu luxusních vozů přichází se zcela novým pojetím. Automobil se na německém trhu začne prodávat 12. září a vstoupí na trh ve třech verzích, jež budou vybaveny motory V8 s výkonem 500 koní. Porsche plánuje, že během celého životního cyklu tohoto vozu prodá přibližně 20 000 kusů modelu Panamera.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 


 

Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

včera | Radek Pecák | 6 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků