Porsche Panamera: vrchol efektivní výroby

V dubnu letošního roku začala v lipské továrně společnosti Porsche sériová výroba čtvrté modelové řady Porsche – modelu Panamera. Pro tuto zřejmě nejmodernější továrnu světa, kde se na jedné lince vyrábějí nejvyspělejšími metodami modely Panamera a Cayenne, vyvinula společnost Porsche zcela nový logistický systém. Díky jeho implementaci dochází k optimalizaci výrobního procesu a tím k maximálnímu zvýšení efektivity výroby. Pro začlenění výroby modelu Panamera byl vyvinut zcela nový logistický koncept výroby, který v sobě skrývá mnoho zdokonalení. Jedná se především o přesný plán, v němž jsou všichni dodavatelé začleněni do výroby a dodávají potřebné komponenty na výrobní linku jen hodinu před jejich montáží. Vzhledem k tomu, že většina dodavatelských společností pochází z Německa, lze říci, že v Panameře je možné nalézt zhruba 70 procent německých dílů.

Do lipské výrobní haly o rozloze 25 000 m2, přilehlého logistického střediska a analytického a tréninkového centra společnost Porsche investovala přibližně 150 milionů eur. Principy tzv. „štíhlé výroby“ byly do továrny aplikovány již od začátku její stavby v roce 2002. Její vznik si vyžádal investici ve výši 127 milionů eur. Současně s kompletní restrukturalizací společnosti Porsche v devadesátých letech byly zavedeny také nové principy výroby, které pocházely především z Japonska. Aby se však dostálo vysokým požadavkům zákazníků Porsche, byl na zaměstnance továrny v Lipsku kladen velký důraz. V současnosti má celý výrobní závod přibližně 600 zaměstnanců. V lipské továrně Porsche se mezi roky 2003 a 2006 ručně vyrobilo 1 270 kusů supersportovního modelu Carrera GT. Počátkem letošního roku sjel z výrobní linky v Lipsku Cayenne s pořadovým číslem 250 000. Součástí továrny je moderní zákaznické centrum včetně testovacích sekcí s šestikilometrovou off-roadovou tratí.

Model Panamera je zaměřen na nové skupiny zákazníků luxusních vozů. Automobil spojuje vysokou míru komfortu, prostornost a extrémně sportovní jízdní projev, doplněný přijatelnou spotřebou paliva. Panamera do segmentu luxusních vozů přichází se zcela novým pojetím. Automobil se na německém trhu začne prodávat 12. září a vstoupí na trh ve třech verzích, jež budou vybaveny motory V8 s výkonem 500 koní. Porsche plánuje, že během celého životního cyklu tohoto vozu prodá přibližně 20 000 kusů modelu Panamera.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 


 

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků