Porsche Panamera ve všech třech verzích (spy photos)

Špionážní fotografie Porsche Panamera se objevují na AutoRevue.cz již poněkolikáté. Další ze série fotografií pochází ze severního Švédska a přináší hned pohled na všechny tři verze, které půjdou do prodeje – klasická Panamera, Panamera S a Panamera Turbo.

Oficiální premiéra nového modelu by se měla odehrát příští rok na autosalonu v Ženevě. Panamera má za cíl stěžit život především Mercedesu CLS a nezlekne se ani připravovaného Astonu Martin Rapide.

Základní Panamera bude vybavena šestiválcem o objemu 3,6 l s výkonem 300 koní, který pochází z dílen Volkswagenu. Ostatní motory jsou již od inženýrů Porsche – Panamera S s osmiválcem 4,8 l o výkonu 405 koní, verze Turbo bude podstatně výkonnější a na zadní kola bude posílat až 560 koní. To je proti konkurenčnímu CLS63 AMG výhoda – jeho osmiválec ze sebe dává 514 koní, i když bez přeplňování. Později se má objevit také hybridní verze.

Cíl Porsche je vskutku odvážný – postavit sporťák, který může sloužit jako pohodlný rodinný vůz pro čtyři osoby a se zavazadlovým prostorem o objemu cca 450 litrů. Jak se mu to povede, se dozvíme až příští rok. Každopádně automobilka si od Panamery slibuje mnoho. Každoročně má v plánu prodat 20 tisíc kusů, což by znamenalo prolomení bariéry 100 tisíc celkově vyrobených vozidel ročně.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche Panamera

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche Panamera S

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
A nakonec nejsilnější Turbo

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků