Porsche Panamera V6: nový základ nabídky

Pokud uvažujete o Panameře a verze V8 je pro vás zbytečně výkonná či příliš drahá, Porsche pro vás má alternativu, šestiválcovou.

Nemohu se zbavit dojmu, že starý pan Porsche se ze současného vývoje své vlastní automobilky musí obracet v hrobě. Jeho zásady by těžko umožnily vůbec vznik takových vozů, jako je Cayenne či Panamera, natož aby jim dovolily hrát v nabídce značky významnou roli. A prosím, neargumentujte komerčním úspěchem těchto vozů, kdyby Ferrari nabídlo vůz typu Volkswagen Golf, jistě by to byl též obchodní trhák. Mělo by to jen jedinou vadu - nebylo by to Ferrari. A podobnou vadou trpí výše zmíněná Porsche.

Včera představená verze Panamery s přídomkem V6 pak podzemní rotaci pana Porsche musí jen umocnit. Jakoukoli funkční spojitost s tím, co Porsche dekády představovalo, v něm hledám marně. Novinku reprezentují přednosti jako vysoká hmotnost, výlučně automatická převodovka, systém Start & Stop a nebo pneumatiky se sníženým valivým odporem. Zkrátka Porsche jak vyšité...

Nová Panamera V6 má v nabídce modelu představovat cosi mezi verzí Junior v někdejší nabídce Škody Fabia a variantou Bluemotion v dnešní paletě verzí Volkswagenu Passat. Bude relativně levná, relativně úsporná a rádoby ekologická.

Jejím základem bude motor 3,6 V6 s výkonem až 300 koní a točivým momentem nejvíce 400 Nm. Pokud jsou vám tato čísla povědomá, pak jste na spravné stopě - agregát vychází z motoru 3,6 FSI, který dnes najdeme v několika dalších vozech koncernu Volkswagen, mj. i u nás nechvalně proslulých Passatech R36. Motor bude pevně spojen s dvouspojkovým automatem PDK (DSG) a jeho výkon bude dále přenášen na kola zadní nápravy.

Předností této varianty dozajista nebude dynamika. Porsche se sice kasá, že jde o vůbec nejlehčí Panameru, tato slova ale trochu ztratí na lesku, když si dále přečtete, že vůz přesto váží masivních 1 730 kg. Téměř 5,8 kilogramu na koně neslibuje žádnou úchvatnou dynamiku, možná proto o ni Porsche ve svém krátkém představení vůbec nemluví. Stručné specifikace na jiném místě odhalují zrychlení z 0 na 100 km/h za 6 sekund, maximální rychlost zůstává neznámou.

Přednosti je tedy třeba hledat jinde v technickém průkazu, v sekci spotřeba paliva. Ta kombinovaná má činit 9,3 litru na 100 km. A tím se věci rázem dostávají do jiného světla... Zvláště když dále ve specifikacích objevíme jako možnou výbavu 19" kola s „ekopneumatikami” se sníženým valivým odporem. U vozu, který Porsche nazývá „supersportem a luxusní limuzínou v jednom”, je to jistě vhodný prvek.

Závěrem dodejme, že šestiválcová Panamera bude hned od začátku výroby k dispozici i ve verzi s pohonem všech kol a stručným názvem Panamera 4. Čtyřkolka trochu pocuchá průměrnou spotřebu (+ 0,3 l/100 km) a jistě i dále zvýší hmotnost vozu (neznámo jak).

Premiéru si novinka odbude na pekingské Auto Show v dubnu, v prodejích se pak má objevit hned další měsíc, tedy v květnu. Ceny budou začínat na 75 899 Euro (u nás lze očekávat cenovku těsně pod 2 miliony Kč) za verzi V6 a 84 110 Euro (necelých 2,2 milionu Kč) za verzi 4.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Porsche Panamera V6 a 4

bazar

Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 81 410 km
Cena: 1 000 000 Kč
Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 165 971 km
Cena: 820 000 Kč
Porsche Cayenne 4,8
Rok výroby: 2012
Stav: 97 358 km
Cena: 1 350 000 Kč
Porsche 911 3,4
Rok výroby: 2012
Stav: 49 701 km
Cena: 1 850 000 Kč
Porsche Cayenne 3,6
Rok výroby: 2008
Stav: 155 155 km
Cena: 400 000 Kč
Porsche Cayenne 3,2
Rok výroby: 2006
Stav: 267 049 km
Cena: 200 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků